13 van de 27
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
BX 16V van Poekoek -> in ruste
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 10 november 2012 03:23 PM
  [ # 181 ]

Precies. Motor heeft ook al ruim 260k gedraaid en de auto is niet helemaal compleet. Bovendien heb ik geen zin om 4 auto’s bij de deur te hebben.

Het mooie is dat beide 16V’s Gris Axinite zijn, dus het plaatwerk/bumpers zou in de toekomst nog zomaar eens van pas kunnen komen Smile

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 11 november 2012 05:56 PM
  [ # 182 ]

Aangezien de sloper nu toch dichtbij staat, vandaag maar meteen begonnen met het demonteren van een aantal delen. Het interieur is al vergeven, dus daar maar eens mee begonnen. Verder nog wat andere kleine dingen. Schiet al aardig op (zie de laatste foto) Smile

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 15 december 2012 04:17 PM
  [ # 183 ]

De BX gaat waarschijnlijk een tijdje de schorsing in. Zojuist van mijn keurmeester te horen gekregen dat de dorpels achter de skirts goed rot zijn. Ik had al wel eens een klein roestplekje gezien, maar dat het zo erg was wist ik niet. Flink balen, alleen het is niet anders en het gaat sowieso gefixed worden.

Waarom dan de schorsing in? Ik wil even goed nadenken hoe we het aan gaan pakken en het zal ook wel een aardig kostenplaatje met zich meebrengen.

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 15 december 2012 05:15 PM
  [ # 184 ]

oei balen om te horen, veel sterkte daarmee en een spoedig herstel!

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 december 2012 02:33 PM
  [ # 185 ]

Damm balen, terwijl het toch erg strak uitziet de BX..

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 16 december 2012 02:49 PM
  [ # 186 ]

Tja, dat zegt helaas vaak lang niet alles. En dat skirts-systeem zit ook waardeloos in elkaar, een soort van garantie op roest helaas. Wordt ook nog een hele toer om ze te verwijderen (de skirts) heb ik al begrepen Sad

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 16 december 2012 09:27 PM
  [ # 187 ]

Het scheeld dat je met je skirts kan oefenen op de sloper maar het is een rotwerk inderdaad!

Het probleem is eigenlijk dat het vuil en water wel achter de skirt komt maar er niet meer achterheen!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 16 december 2012 10:42 PM
  [ # 188 ]

Heb jij dat wel eens gedaan, dat verwijderen van die skirts? En zo ja hoe? Hoe meer tips, hoe beter Smile

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 16 december 2012 11:04 PM
  [ # 189 ]

water komt er achter maar niet meer tussen uit.. en het alemaal flink dicht kitten? het klinkt as de simpelste en makelijkste oplossing of zie ik iets over het hoofd?

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 16 december 2012 11:06 PM
  [ # 190 ]

Ja van de rode mk2. Ik sneed hem toen met een mes in. In ieder geval lekker warm maken met een fohn. Dan wordt de kit al wat zachter. En spanning op de kit zetten dan snijd het makkelijker. Alleen niet te veel want dan knapt het polyester

Hoe lullig het ook klinkt. Hoe meer roest hoe makkelijker ze los gaan.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 16 december 2012 11:11 PM
  [ # 191 ]
banaanepit schreef:

water komt er achter maar niet meer tussen uit.. en het alemaal flink dicht kitten? het klinkt as de simpelste en makelijkste oplossing of zie ik iets over het hoofd?

Ik heb bij de sideskirts van m’n XM ook gezorgd voor ruime gaten aan de onderkant en alle naden van boven afgekit.

Zou bij de BX idd. ook een goeie zijn.  Wink

Al weet ik niet in hoeverre de fabriek ze al heeft afkit?
Er zit natuurlijk een groot verschil in “iets kitten” en “iets afkitten”

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 16 december 2012 11:21 PM
  [ # 192 ]

even heel overdreven je kit de hele sideskirt in heel dik dat er nik meer van openingen zijn hoe slecht is dat voor de auto of juist goed

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 16 december 2012 11:22 PM
  [ # 193 ]

Je moet hem aan de onderkant juist openlaten.  Wink

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 16 december 2012 11:25 PM
  [ # 194 ]

Er zitten standaard 2 openingen in, maar daar gaat echt niet alle ellende door weg. Maar eens goed over nadenken als ze er weer op gaan.

@ McDean: heb jij de skirts gedemonteerd met de deuren nog in de auto?

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 16 december 2012 11:56 PM
  [ # 195 ]

even spieken:

lijkt op van niet maar ik weet het niet meer


deze foto geeft aan aan waar er kit zit.

 

ps. op “mijn sport” heb ik de skirt helemaal niet gekit maar geschroefd. Zodat het demontabel zou moeten zijn.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
13 van de 27
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook