17 van de 27
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
BX 16V van Poekoek -> in ruste
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 03 oktober 2014 12:42 PM
  [ # 241 ]

Supergave velgen! Blijven mooi

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 03 oktober 2014 01:21 PM
  [ # 242 ]

Dat vind ik ook hoor. Ik hoop alleen wel dat de kleur een beetje past bij de kleur van de auto, ik heb zo’n flauw vermoeden dat ze net even verschillend zijn en dat dat vloekt. We gaan het zien.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 13 oktober 2014 10:08 AM
  [ # 243 ]

Inmiddels heb ik de BX weer opgehaald. Sinds dat er weer APK op zat was het nog een kwestie van ophalen. De auto stond echter aan de andere kant van het land, dus had het even wat voeten in de aarde. Gisteren was het dan zover.

Het eerste stuk merkte ik al meteen dat ie erg lekker rijdt, daar was ik natuurlijk blij mee. Na een kilometer of 75 zijn we gestopt voor wat drinken en om even te kijken of de BX zich goed hield. Dat leek op het eerste gezicht het geval; onder de motorkap en onder het blok geen vreemde dingen te zien in de vorm van lekkages o.i.d.. Toen ik aan de achterkant nog even onder de auto keek viel mij een vrij vers ogend plasje onder de auto op. Het zal toch niet hè, dacht ik toen. Maar dat was helaas wel het geval. Er kwam vloeistof weg aan de kant van het linkerachterportier, tussen de tank en de dorpel. Eerst dacht ik dat het LHM zou zijn, aangezien daar een aantal leidingen lopen. Dat bleek echter niet het geval, het was overduidelijk benzine. Nou is mijn vulhals niet de beste meer, maar die zit aan de rechterkant. We konden verder ook niet zien waar het echt vandaan kwam, dus nadat we de ANWB gebeld hadden dat ook nog maar even met de garagist gedaan. Hij vermoed dat het de tankontluchting is of de koppeling die bovenop de tank zit. Niet echt iets wat je zomaar even fixt langs de snelweg helaas.

Na ca. 2(!) uur wachten op de ANWB hielp de, overigens vriendelijke, monteur ons weer op weg. Het lekken was tijdens het wachten al helemaal opgehouden en ook toen de auto nog een paar minuten draaide terwijl de man van de ANWB er bij was lekte ie niet meer. Hij adviseerde om het tankklepje op een kiertje te zetten om zo de druk in de tank te verminderen. Dan konden we in ieder geval door rijden en het probleem later oplossen. Zo gezegd, zo gedaan en in de resterende 150 kilometer is er geen benzine meer gelekt. Binnenkort moet ik dus maar eens op zoek naar de veroorzaker van dit probleem.
Overigens had de ANWB-man nog een leuk volgend klusje op de parkeerplaats in de vorm van een Ferrari F430 waarvan een wiel op nog maar 2 bouten vast hing…  drunk

Al met al zijn de 225 kilometer dus met horten en stoten verlopen, maar het rijden an sich beviel erg goed. Flink toeren gemaakt heb ik overigens niet, aangezien er net een verse cilinderkop op ligt. Dat komt wel weer als er wat meer kilometers gereden zijn.

De komende periode zal in het teken staan van kleine(re) problemen oplossen. Dan moet je denken aan brakke dashboardkastjes tot een dashboard wat niet altijd doet wat ie moet doen. Gelukkig staat de auto nu weer dicht bij huis en heb ik de meeste onderdelen wel liggen. Nu is het weer tijd dat ik zelf de handen uit m’n mouwen ga steken en de puntjes op de i ga zetten Smile

Zonder foto’s geen verhaal, dus wat dat betreft ook nog even een impressie:

Verse peut halen (had ik ‘m nou maar niet zo volgegooid…):

Onderweg, foto vanuit de Cactus:

Bekertje om de lekkende benzine op te vangen:

Inspectie van de ANWB-man:

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 oktober 2014 10:34 AM
  [ # 244 ]

Lekkage met een nokvolle tank die ook snel weer ophoudt had ik van de zomer ook. Check de pakkingen van je brandstofpompdeksel en van de dop van je tanksensor vooral ook even.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 oktober 2014 11:14 AM
  [ # 245 ]

Bij linkerachterdeur is bijna altijd de tankontluchting.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 13 oktober 2014 01:47 PM
  [ # 246 ]

Zo te horen heb jij daar ervaring mee, Daan Wink? Ik begreep dat je om er bij te kunnen de tank, hoogteregelaar en uitlaat moet demonteren?

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 13 oktober 2014 02:09 PM
  [ # 247 ]

Altijd weer dat bochtje van die tank ontluchting smirk

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 13 oktober 2014 02:10 PM
  [ # 248 ]

Lastig te fixen? En klopt het zoals ik het hierboven heb staan qua hoe je het aan zou moeten pakken?

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 13 oktober 2014 02:15 PM
  [ # 249 ]

Tank moet er onderuit om er bij te komen, het is echt maar een klein rubber bochtje wat door ouderdom broos word

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 13 oktober 2014 02:20 PM
  [ # 250 ]

Nou heb ik nog nooit op een fatsoelijke manier een tank onder een BX weggehaald (alleen bij een sloper, met gepast geweld Wink), kun jij mij vertellen hoe ik dat moet doen? Dan ga ik daar binnenkort eens mee bezig.

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 13 oktober 2014 02:22 PM
  [ # 251 ]

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/222813/

3 bouten onder de achterbank en 2 onder de bekleding bij de voeten en de stang van de hoogteregelaar even los maken

Verder gewoon goed opletten hoe de leidingen lopen want het moet er ook terug onder Laughing

Als ie er onder uit is kun je de boel daar gelijk goed behandelen tegen roest

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 13 oktober 2014 02:27 PM
  [ # 252 ]

Bedankt voor dat topic Smile

Wat ik alleen gek vind aan die foto die je daar ziet: je ziet daar de 2 ronde gaten in de tank, die waar je zeg maar vanuit het interieur bij kunt. Dat pieletje lijkt op deze foto rechts van die gaten te zitten. Dan zou ik ‘m eigenlijk ook aan de rechterkant van de auto verwachten (en de lekkage dus ook). Is dat heel gek gedacht?

Deze foto dus:

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 13 oktober 2014 03:07 PM
  [ # 253 ]

Iets andere/kleinere tank met ontluchting aan de andere kant, verder helemaal t zelfde

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 oktober 2014 03:08 PM
  [ # 254 ]

Wat Prowl zegt:

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 13 oktober 2014 03:09 PM
  [ # 255 ]

Dan ben ik helemaal op de hoogte, en weet ik waar ik mee aan de slag kan binnenkort. Bedankt! Nu eerst nog even zo’n slangetje en dan ook maar meteen een goede vulhals zien te regelen. Jullie niet nog iets in die trant liggen Wink?

Profiel  
 
 
17 van de 27
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook