
























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Berline: 1 op 16-17. Zie bijvoorbeeld de site van Dolf Colenbrander voor wat langjarige verbruikscijfers.
Break: 1 op 14-15.
Het hangt ook af van je rijstijl en of je veel of juist weinig lange stukken rijdt.
Ik heb met de break bijvoorbeeld nooit een beter verbruik gerealiseerd dan 1 op 13 (doorrijden, relatief korte stukken). De nieuwe eigenaar haalt met gemak 1 op 15.
Herstel, zie nu pas dat je info wil over het verbruik van een TDT1. Dit zijn cijfers van een TDT2.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Wolfman schreef:Maar ik hoop hiervan geleerd te hebben. De 2CV die ik later kocht was een hele goeie, maar ook drie keer zo duur.
Je kent dus de klappen van de zweep: goedkoop is vaak duurkoop. De crisis kan wellicht nu wel in je voordeel werken.
Ik ben echter altijd wat huiverig voor de argumenten als ‘ah je koopt gewoon een niet te dure en dan rijdt je er een paar jaar in’: CX’en zijn minimaal 20 jaar oud dus de kans is groot dat een CX al meerdere eigenaren met zo’n instelling heeft gehad. Nou, berg je dan maar…
De kans dat een CX gedurende zijn hele leven als een kostbaar bezit is behandeld is gewoon klein.
freek schreef:De kans dat een CX gedurende zijn hele leven als een kostbaar bezit is behandeld is gewoon klein.
En zelfs als dat wel het geval is (zoals bij die van mij) loop je in het begin tegen onderhoud aan dat je op het eerste gezicht er niet aan af ziet.
Maar dat onderhoud daar houd ik rekening mee. Vaak als iemand zijn/haar auto wil verkopen dan doen ze dat op een moment dat er kosten aan zitten te komen.
Je weet dan dat deze voor jouw rekening zullen zijn.
En zeker als je dagelijks wil gaan rijden en de vorige eigenaar is een zondagrijder met mooi weer geweest gaat er in het begin het nodige stuk, daar moet je altijd even doorheen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Omdat ik het draadje van La Leo niet verder wil bevuilen met mijn OT gebral ga ik er hier maar verder op in.
Op dit moment heb ik er weer een op het oog.
Dus Mulder en cx25gtit2, ja in 2012 zal er eentje op mijn stoep staan en ja gesleuteld zal er ongetwijfelt worden het is en blijft een Citroen natuurljik…...En als je zin heb mag je natuurlijk altijd helpen hoor..
Maar eerst moet de 2CV weg. Kopen iemand????
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Hey Wolfman,
Klikte op de link onderaan bij onderschrift, maar die werkt niet. Dan is het logisch dat je geen reactie krijgt…... Staat hij ook onder markt van dit forum bovenaan?
Link aangegepast. Bij mij werkt hij wel.
En nee hij staat nog niet hier op de markt.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Weet niet wat je gedaan hebt, maar nu is hij
Ik heb hem ook op dit forum te koop gezet nu.
Maar met wat meer informatie erbij.
De link onder mijn post ook daar na toe gelinkt.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Deze meneer wil een belastingvrije diesel CX ruilen tegen een 2CV. Spekkoper?
Way out in the water, see it swimming.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Hoppekee, nog ééntje!
Way out in the water, see it swimming.
Spekkoper? wie? Ik denk dat die meneer dat is dan. Een goede 2CV is meer waard dan een matige CX denk ik zo.
Maar ik heb contact met hem gehad.
Bedankt voor je tip in iedergeval.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik zie niet direct in waarom die CX matig zou zijn hoor, maar misschien weet jij meer dan ik.
Way out in the water, see it swimming.
Yep
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
In dat geval wil ik je uitnodigen om íets meer te vertellen over die auto, aan een ‘Yep’ heeft niemand iets
Way out in the water, see it swimming.