1 van de 18
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Mijn Type 2 Gris Renard
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 31 december 2011 12:08 PM

Ik lees graag over de BX en en de avonturen die jullie er mee beleven, en wellicht vinden jullie het ook leuk om te lezen over mijn BX en wat ik er mee doe en beleef, vandaar dat ik er bij deze een topic over maak;

Na 3 ZX’en wou ik toch wel eens een BX, als kind stond er altijd een BX naast de Lada van mijn ouders en ik denk dat dat er ook wat mee te maken heeft gehad, ook heb ik de BX altijd een mooi model gevonden, maar ik ben altijd bang geweest voor het htdraulische systeem.
Maar terwijl ik bang zat te wezen reed de ene na de andere hydraulische Citroen mij voorbij en uiteindelijk is deze angst dus overwonnen.
Ongeveer een jaar geleden was ik op zoek naar een gave benzine BX, geen snel orakel, maar een gewone “burgelijke”, en het moest 1 zijn die het waard was om te bewaren.
Via dit forum wijzer geworden waar ik op moest letten en zo begon mijn speurtocht, tot in Belgie aan toe…...
Al snel kwam ik er achter dat de jongste BX’en behoorlijk roestten, en een gave Nederlandse BX was er niet te vinden, zelfs de duurste van het land die werd aangeprezen als “collectors item” had roestschade….
Er stond op MP ook een uit Frankrijk geimporteerde met maar 16.800 km op de klok te koop.
Die zou dan wel weer roestvrij zijn, maar hoe is de auto er verder aan toe met zo weinig km’s?
Na een paar weken twijfelen toch maar eens kijken bij die auto, 1e eigenaar, gaaf, hydraulisch gezond.
Wel wat deukje’s en krasje’s en een interieur wat dankzij een hond beschadigd is; maar we zijn het over de prijs eens geworden en de auto is ook nog bij me thuis afgeleverd omdat ze nog op Frans kenteken stond.
Op 16-2 heeft de RDW een kenteken en APK afgegeven, maar voordat dat zover was is er zeer veel onderhoud gepleegd en tijdens de rit naar de RDW in Heerenveen bleek de koppeling ook nog aan het eind.
Gelijk na de RDW heb ik de auto naar Gosliga in Leeuwarden gereden voor een Dinitrol behandeling en daar heb ik hem opgehaald met de nieuwe NL platen.
De voorste bollen zijn nog vervangen maar ik wil nog eens naar Chyparse in Almere om het hele hydraulische systeem eens goed na te laten kijken.
Het interieur heb ik zelf opgelapt en ik zoek nog vervangende, maar dit interieur is zeer moeilijk te vinden en ik zet er liever geen ander interieur in.
Ik wil de auto zo origineel mogelijk houden omdat een 1.6RS uitvoering vrij schaars schijnt te zijn, ook is het een hele vroege type2 (18-7-86) en dan natuurlijk de lage tellerstand, die is nu ongeveer 23000 km. Eigenlijk heb ik er ook spijt van dat ik in de blauwe hoedenplank gaten heb gemaakt voor luidsprekers, maar ik ga er vanuit dat ik nog wel weer aan een blauwe kan komen.
De originele radio heb ik vervangen voor een CD speler, maar de originele radio heb ik wel bewaard.
De auto slaapt buiten en moet nu door de winter, maar ze rijd niet alle dagen, want ik fiets naar mijn werk.
En zomers rijd ik het meeste in mijn Eend of acadiane, dus het gaat met de tellerstand niet zo heel hard.
Ben vanmorgen nog even bezig geweest met de aanjagermotor, de ventilator maakt een iritant geluid als die warm word.
Binnenkort moet de olie weer worden ververst en dan wil ik gelijk de LHM filters weer laten controleren, en ook vermoed ik dat ik 1 band heb met een platte kant.

Foto’s: http://www.mijnalbum.nl/Album=3ZZ8JSSX

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 31 december 2011 12:21 PM
  [ # 1 ]

Mooie BX. En waarschijnlijk kan ik je wel helpen aan een interieur. Ik heb dit interieur nu in mijn BX zitten, maar dat hoort er origineel niet in te zitten. Het ziet er naar uit dat ik eindelijk een goede set voor mijn BX heb gevonden, dus dan kan dit weg. Ik heb helaas de deurpanelen er niet bij zitten. Mocht je interesse hebben, dan kan je me even Pb’en of e-mailen.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 31 december 2011 12:37 PM
  [ # 2 ]

Altijd weer leuk zulke verhaaltjes te lezen. Veel (rij)plezier met je Bx. Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 31 december 2011 01:55 PM
  [ # 3 ]

Schitterend, precies mijn eerste BX, zelfde kleur, uitvoering en bouwjaar, PZ-95-YR, inmiddels allang RIP   Sad 

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 31 december 2011 04:37 PM
  [ # 4 ]

Schitterende bx heb je daar, wees er zuinig op. Ze worden zeldzaam !

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 31 december 2011 06:12 PM
  [ # 5 ]
zandvoorta schreef:

Schitterend, precies mijn eerste BX, zelfde kleur, uitvoering en bouwjaar, PZ-95-YR, inmiddels allang RIP   Sad 

Alleen had die van jou dan nog knipperlichten in de zijschermen, en was de rechterbuitenspiegel standaard?
Bij mij zat die er niet op, maar die heb ik er zelf toch maar opgezet Wink

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 01 januari 2012 11:49 AM
  [ # 6 ]

Ik had een trekhaak, volgens mij is de rechter spiegel dan verplicht. Wel jammer dat ik hem naar de sloop moest brengen, heb er een aantal jaren in gereden maar ja, al het leidingwerk moest vervangen worden en in die tijd was het goedkoper om een andere bx te kopen joint

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 01 januari 2012 02:31 PM
  [ # 7 ]

hee bert!

die knipperlichtjes waren die niet verplicht hier in nederland??
maar leuke bx! hebm hem al een keer gezien!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 03 januari 2012 01:39 PM
  [ # 8 ]

Mooie BX, ziet er ook nog erg mooi uit! Veel plezier ermeee!

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 29 januari 2012 10:45 PM
  [ # 9 ]

Afgelopen donderdag kondigde de accu aan dat die met pensioen wou, gelijk maar laten vervangen door de garage waar ik naast werk, wel zo makkelijk. de startmotor draait nu veel sneller rond dus die accu is al langer niet fris meer geweest.
Gisteren heeft “een mannetje” de auto even nagekeken en een kleine beurt gegeven. er is een klein LHM lek verholpen bij de rechter voorpoot, motorolie en filter zijn vervangen en de handrem is nagesteld, voor zover mogelijk.
Maar mijn vermoeden dat er een platte kant op 1 van de banden zat is helaas ook bevestigd, alle 4 de banden hebben een platte kant/ hoogteslag van ongeveer een halve centimeter.
Mijn “mannetje” zou er mee doorrijden, het profiel is nog prima, maar ik ga toch maar eens omkijken naar 4 Michelin zomer, of all-season banden.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 januari 2012 10:47 PM
  [ # 10 ]
siemenazu schreef:

hee bert!

die knipperlichtjes waren die niet verplicht hier in nederland??
maar leuke bx! hebm hem al een keer gezien!

Oftopic, nee is niet verplicht:

Mooie Bx TS!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 29 januari 2012 11:25 PM
  [ # 11 ]

Ik heb er een trekhaak onder zitten, maar bij de RDW importkeuring hebben ze er niks over gezegd, dus het zal zo wel mogen, meende zelf dat ze er wel op moeten zitten als er een trekhaak onder zit Shocked

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 11 februari 2012 11:04 AM
  [ # 12 ]

Gisteren zijn de Michelins vervangen door Michelin Alpin A4 winterbanden, rijd een stuk soepeler en stiller dan de banden die eronder zaten, wel vond ik de rechtuit stabiliteit nog niet super, maar eerst moet het toplaagje er maar eens af slijten en ik weet ook niet welke bandenspanning er nu in zit.
Deze banden blijven er het hele jaar erom zitten, als het weer voorjaar word krijgt de BX meer rust want dan ga ik toch weer met de Eend en de acadiane rijden.
Gisteren gelijk bij een glasboer een sterretje in het voorraam laten behandelen tegen doorscheuren en omdat ik afgelopen week een stadslichtje stuk had, gelijk maar wat lampen gekocht om deze en de achterlichten te vervangen, want als er 1 gaat, gaan er toch meer, ze hebben allemaal even veel branduren.
En even bij Dinitrol langs geweest voor een gratis na-inspectie, er mankeerde niks aan.
Wel even gevraagd of er iets aan te doen is aan dat er in de deuren water blijft staan, maar als de ontwateringsgaten open zijn (en dat zijn ze) is dat helaas een nadeel van het “prutje” (citaat van een medewerker) Zal binnenkort zelf nog eens kritisch naar de ontwateringsgaten kijken.
En nu maar hopen dat het snel weer gaat dooien, want ik wil mijn BX graag weer pekelvrij hebben…....

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 19 februari 2012 10:56 AM
  [ # 13 ]

Gisteren bij mede forummer Vermond 2 stoelen en een achterbank opgehaald Smile , uiteraard (bijna) gelijk aan mijn originele, alleen de achterkant van de voorstoelen is anders.
Nu nog de deurpanelen voor de achterdeuren zien te vinden en een blauwe hoedenplank en mijn interieur is weer tip top, maar ik heb geen haast, het zoeken is misschien wel leuker dan het vinden Wink

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 19 februari 2012 12:18 PM
  [ # 14 ]

is inderdaad leuk! maar is een stuk moeilijk dan 2cv onderdelen zoeken soms!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 19 februari 2012 03:02 PM
  [ # 15 ]

Mooie wagen. Die kleur is te gek. Kocht m’n BX Chic vorig jaar met grote gaten en navenante speakers erin. Bij eerste bezichting wist ik al dat ik dat zou “terugdraaien.” Niet praktisch, want dat neemt ruime weg in je kofferbak, en optisch een doorn in ‘t oog. Toen snel nieuwe plank erin gezet. Succes met een geschikte blauwe vinden.

Profiel  
 
 
1 van de 18
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook