37 van de 51
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
   
Ree’s bussie
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 mei 2014 09:44 PM
  [ # 541 ]

Heb je nu alles wat je nog nodig had?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gepost: 04 mei 2014 10:54 PM
  [ # 542 ]

En een paar ideetjes voor een nieuw interieur…

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 05 september 2014 06:59 PM
  [ # 543 ]

Vandaag heb ik de vierde professionele glazenzetter over de vloer gehad. Hij legde de rubbers in de sponning, hij tilde het raam op - om even te passen, dacht ik - en hij legt het raam er zo in.  Shocked

Een half uurtje later was hij weg. Alle ramen op hun plek.

Hij had geen pezentrekker bij zich. Daarvoor komt hij volgende week terug. Ik kon het niet laten om zelf te gaan pielen.



Eén raam zit dus nu, inlcusief pees. De rest gaat ook goed komen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 september 2014 07:29 PM
  [ # 544 ]

Zo zie je maar weer,je hebt vaklui en vaklui!

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 23 november 2014 08:15 PM
  [ # 545 ]

Er is even een projectje tussendoor gekomen, maar heb me vandaag weer lekker in de stalling kunnen opsluiten.

Begonnen met de elektra weer op orde te krijgen. Her en der wat nieuwe rubbertjes.

En toen was er licht!

En dan is het toch weer veel werk om alle oude verfresten van de deurstoppen af te krijgen. Maar dan heb je ook wat…

En hetzelfde geldt voor de armsteunen.

Al met al een lekker relaxed dagje. Dat er maar snel nog een paar mogen volgen!

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 26 februari 2015 11:29 AM
  [ # 546 ]

Ik ben de afgelopen weken twee volle dagen bezig geweest om de bedrading van mijn bus te begrijpen.

Het is echt een puinhoop. Afgelopen weekend besloten dat ik er zelf niet uit ga komen, en gevraagd of mijn schoonvader me kan helpen. Hij is elektrotechnicus van de oude stempel, en houdt van puzzeltjes. De ideale combinatie, dus.

We zijn samen 5 uur bezig geweest om de puzzel te snappen. Alle beschikbare schema’s bij de hand, alles structureel doormeten, en er klopt gewoon helemaal niets van. Er ontbreken draden bij lampjes die het toch doen, de zekeringen schakelen niet zoals ze zouden moeten, van alles is onterecht met elkaar verbonden, etc, etc. Hier is echt niet uit te komen. We hebben besloten dat de enige manier om dit netjes op te lossen is door de hele boel eruit te trekken en netjes op nieuw aan te leggen. Dan gaan we dan ook doen. Dan weet ik in te toekomst tenminste hoe het zit, want het hoort helemaal niet lasting te zijn.

Wel weer een paar extra weekjes werk, maar dat hoort bij een dergelijk project.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 26 februari 2015 11:32 AM
  [ # 547 ]
Ree schreef:

Alle beschikbare schema’s bij de hand, alles structureel doormeten, en er klopt gewoon helemaal niets van.

Kortom, helemaal origineel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 26 februari 2015 11:39 AM
  [ # 548 ]

Zoals de bovenstaande foto is in ieder geval niet origineel Smile

70% van de draden zijn ook groen. Dat maakt het niks makkelijker.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 26 februari 2015 12:11 PM
  [ # 549 ]
Ree schreef:

70% van de draden zijn ook groen.

dat klopt dan weer wel, kleurcodes werden namelijk op de stekkers gezet en niet op de draden zoals bij goede auto’s.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 26 februari 2015 12:14 PM
  [ # 550 ]

Gelukkig zijn al mijn stekkers nog lekker origineel Smile

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 26 februari 2015 01:08 PM
  [ # 551 ]

haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 26 februari 2015 04:41 PM
  [ # 552 ]

lang stil geweest op dit draadje, dat ik met plezier volg trouwens. Wel een beetje doorwerken Ree!
maaruh waarom haal je niet gewoon ff een andre draadboom bij Camion of HY team. de bedrading van een HY is eigenlijk zo basic dat uitwisselen peanuts is. Kost je zeker niet meer dan een uur of 2.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 26 februari 2015 04:57 PM
  [ # 553 ]

Mijn draadboom is in orde. Het is alleen het stuk van het dashboard naar de draadboom en zekeringen toe dat een puinhoop is. Ik heb geen zin om alles opnieuw naar achteren te trekken, en dat is volgens mij ook helemaal niet nodig. En dat lukt ook niet in twee uurtjes.

Plan is om aan het begin van de draadboom dus een mulitstekker te zetten, en alleen de aasluiting naar het dashboard en naar de zekeringkast opnieuw te trekken. Zo kan ik in de toekomst ook makkelijk het dashboard loashalen, hoef ik alleen de multisekker eruit te trekken ipv alle losse stekkertjes achterop het dashboard.

Misschien dat ik hier spijt van ga krijgen en later alsnog er een hele nieuwe boom in ga hangen, maar dat zien we dan wel weer Smile

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 26 februari 2015 05:08 PM
  [ # 554 ]

Draadboom naar achteren zit met stekkers aan het voorste deel, kun je dus laten zitten.
Ik bedoel het gedeelte van de Accu tot aan het dashboard. heb ik wel eens in 1 uur vervangen maar ik sleutelde vroeger high speed. Doe overal tegenwoordig 2 keer zo lang over. Geen stress en ben ook geen 20 meer. Wink)
De gedeeltes naar de koplampen zitten ook met stekkers , je hoeft naast het dashboard aleen bobine, dynamo , ventilator en lichtschakelaar en richtingaanwijzer los te halen.
Denk dat het de makkelijkste en snelste oplossing is en je hebt alles weer origineel.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gepost: 26 februari 2015 07:16 PM
  [ # 555 ]

Horen die zekeringen er wel in dan? Wat akelig modern.

Profiel  
 
 
37 van de 51
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook