Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
yeahhhh, XM rules!!! alleen uh, ik kreeg mijn XM dame laatst niet uit dat parkeervak bij die Nederlandse supermarkt…....
Kijk, je hebt boodschappenwagentjes en XM’s, toch?
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Parkeren is een van de voordelen van de C1. Een van de weinige voor mij…
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Je kunt kiezen tussen 2 en 4 deurs! Handig, als je de kofferbak te klein zou vinden eventueel. Dat kon dus niet met een XM…....Op de achterbank je AH boodschappentas parkeren. Ideaal toch? Ik heb ook wel eens naar een C1 gekeken bij de dealer trouwens, zo blijkt.
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
vind (na een Aygo te hebben gereden) de 107 facelift het meest geslaagd.
Ik dacht dat het nieuwe model dit jaar komen ging, maar ze hebben dus wederom voor een facelift gekozen. De nieuwe modellen zullen dus nog wel even op zich laten wachten, wat denk ik misschien niet zo’n verstandige keuze is gezien de concurrentie wel gloednieuw spul neerzet…
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-04-2009
- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
Blijkbaar verkoopt het huidge model nog zo goed dat ze denken het zich te kunnen veroorloven om het concept dmv. een facelift nog een paar jaar langer uit te melken.
L8r, Henk
Totaal aantal Berichten: 17401
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
van de voorpagina
90e Autosalon van Brussel: hoe nieuw is de C1?
Forummoderator robb heeft de persdag van de 90e Autosalon van Brussel bezocht om er zijn camera op de Citroëns te richten. Als Rob Baesjou publiceert hij binnenkort zijn foto’s in het tijdschrift CitroExpert. Speciaal voor het forum heeft hij ook zijn pen in de hand genomen en beschreven wat er nu werkelijk nieuw aan de C1 is. En hoe komt de C1 uit de binnenruimtetest?
De 90e Autosalon van Brussel wordt gehouden in Brussels Expo op de Heizel. De tentoonstellingshallen worden daar deftig ‘paleizen’ genoemd. De enorme Citroën-stand beslaat ongeveer een kwart van paleis 6. Aan de uiteinden van de minstens 40 meter brede achterwand vinden we twee platformen: op de ene staat een witte C5 Tourer, op de andere een C-Zero. De overige modellen staan opgesteld in kringen: een kring voor de business-Citroëns C4, C5 en C6, een kring voor de DS-reeks en een kring voor de familie-Citroëns zoals C3, Nemo, Berlingo en de Picasso’s. Precies in het midden van de stand bevindt zich nog een verhoogd draaiplateau dat zorgt voor een prominent optreden van de DS5. Deze is ook in de Hybrid4-variant te zien, hier als DS5H aangeduid. Bij Peugeot is het zustermodel 3008 Hybrid in een opengewerkte versie aanwezig, die ertoe uitnodigt om via touchscreens de verschillende aandrijfelementen te ontdekken.
En de wereldpremière, de nieuwe C1? Die staat in een hoek van de Citroën-stand, waar hij erg zijn best zal moeten doen om de bezoekers ervan te overtuigen dat hij nieuw is. Opgefrist is hij zeker: hij oogt eigentijdser en uitdagender. Dit positieve effect is bereikt met relatief kleine ingrepen, dus laten we het toch maar op een facelift houden. Na een rondje om de auto te hebben gelopen, wordt het tijd om de portieren te openen en de ultieme ruimtetest uit te voeren: kunnen vier lange Hollandse mannen in een C1 zitten? Het kan… Voorin is hij verrassend ruim, mede dankzij de goed verstelbare stoelen. Ook achterin valt de beenruimte mee, wanneer de voorstoelen tenminste niet helemaal naar achteren geschoven zijn. Voor lange volwassenen is hij echter te laag: de hoofdsteunen van de achterbank drukken tussen de schouderbladen en het dak drukt op het hoofd. Kleinere volwassenen zullen achterin waarschijnlijk wel goed kunnen zitten. De C1 kan zeker kinderen naar school brengen en boodschappen doen. Daarvoor lijkt de auto zelfs bedoeld te zijn.
Twaalf paleizen zijn voor de Autosalon in gebruik, hetgeen aangeeft dat deze beurs voor de binnenlandse autoverkopen van groot belang is. In internationale vergelijkingen moet de Brusselse beurs zijn meerderen erkennen in die van onder meer Frankfurt, Genève en Parijs. De wereldpremières zijn dan ook relatief bescheiden. Naast de C1 maken de vernieuwde Peugeot 107 en de Toyota Aygo hun opwachting. Toyota pakt bovendien uit met de facelift van de Landcruiser, Mini laat zijn Roadster zien en BMW toont voor het eerst een aantal nieuwe motoren en nieuwe uitrustingsniveaus. Kortom, de beurs van Brussel kan niet bogen op heel spectaculair autonieuws. In een jaar waarin we het moeten doen zonder Frankfurt, Parijs en Amsterdam, is een bezoek aan Brussel wel degelijk de moeite waard. Tegenover de stand van Citroën is overigens nog een expositie van ‘mythische wagens’: stuk voor stuk fraaie klassiekers. Voor ons vormt de zilvergrijze DS 21 Cabrio uit 1968 het hoogtepunt. Zo komt Citroën toch als winnaar van ‘het salon’ uit de bus.
tekst en foto: robb, redactie: RensKorevaar
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17401
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Voor wie de wereldpremière zelf wil bijwonen: de Autosalon van Brussel duurt nog tot en met 22 januari…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17401
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Citroën Nederland heeft vandaag de adviesprijzen van de nieuwe C1 bekendgemaakt. Een driedeurskoets met uitrustingsniveau Attraction mag €7.990 kosten. Met nog twee deuren extra komt deze uitvoering op €8.290. De uitvoering Tendance staat met €9.490 en €9.790 in de boeken en de Exclusive met €10.990 en €11.290. In elk uitrustingsniveau is er dus slechts €300,- verschil tussen de driedeurs- en de vijfdeursversie. Voor een EGS-versnellingsbak (verkrijgbaar in combinatie met de vijfdeurs Tendance- en Exclusive-uitvoeringen) mag de koper €500 extra bij de dealer achterlaten.
Alle uitvoeringen genieten van de voordelige 14% bijtelling en de handgeschakelde versies ook nog eens van vrijstelling van BPM en wegenbelasting, dat laatste tot 2014. Créatieve Technologie die goed is voor de portemonnee!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17401
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Oh ja, het persbericht vermeldt ook nog dat de nieuwe C1 vanaf maart in de toonzalen staat. Er is tevens een beschrijving bij van de verschillende uitrustingsniveaus. Mocht je daar belangstelling voor hebben, dan kun je dat hier melden, waarop een van de redactieleden het betreffende deel van het persbericht zal posten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Inderdaad, daar heb ik belangstelling voor
Hopelijk komt die informatie ook op korte termijn op http://www.citroën.nl, en zijn de complete lijsten daar dan ook te vinden.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 17401
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De prijzen van de nieuwe Citroën C1 beginnen bij € 7.990,- voor een 3-deurs versie in uitrustingsniveau Attraction. De 5-deurs variant kost slechts € 300,- meer. Tot de standaard uitrusting behoren de nodige veiligheidssystemen zoals ABS, EDB, Brake Assist en CSC (Cornering Stability Control). Dit laatste systeem verdeelt ook de remkracht tussen de twee voorwielen (normaliter wordt deze alleen verdeeld tussen voor en achter), zo wordt ook bij remmen in bochten een neutraal weggedrag gewaarborgd. Standaard zijn ook een bestuurders- en passagiersairbag aanwezig, in carrosseriekleur gespoten bumpers, een 12V-aansluiting, diverse handige opbergmogelijkheden in het interieur en een neerklapbare achterbank.
Tot het volgende uitrustingsniveau behoren de Tendance uitvoeringen. Deze hebben standaard de Citroën karakteristieke LED dagrijverlichting standaard. Niet alleen geeft deze LED dagrijverlichting de auto een onderscheidend uiterlijk, het draagt ook bij aan de veiligheid doordat de auto beter zichtbaar is overdag. Het exterieur valt nog extra op door de tweedelige grille met chroomafwerking, in carrosseriekleur gespoten spiegels en deurgrepen en de zijstootstrips. Voor extra comfort zijn de Tendance uitvoeringen uitgerust met een in 2 delen neerklapbare achterbank, elektrisch bedienbare ramen vóór, centrale vergrendeling met afstandsbediening, een in hoogte verstelbaar stuurwiel, toerenteller en een radio / CD-speler met AUX-ingang en 4 speakers. Wordt er gekozen voor een EGS versnellingsbak dan zal deze ook bediend kunnen worden met schakelflippers achter het stuurwiel. De veiligheid wordt verhoogd met zij-airbags en extra hoofdsteunen voor de achterpassagiers.
De Exclusive uitvoeringen voegen hieraan standaard lichtmetalen velgen toe, airconditioning, lederen stuurwiel en versnellingspookknop, mistlampen vóór en lakzwarte afwerking in het interieur. Nieuw is ook de beschikbaarheid van de Connecting Box, optioneel op de Tendance maar standaard op de Exclusive. Deze Connecting Box biedt een Bluetooth® hands-free systeem dat ook de mogelijkheid heeft om via Streaming Audio Bluetooth® (AD2P) draadloos naar muziek te luisteren. Via de USB aansluiting kan er ook muziek afgespeeld worden via externe mediaspelers die ook bediend kunnen worden via de radio.
bron: Citroën Nederland
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bedankt
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 17401
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
U vraagt, wij draaien! Zullen we er ook nog een voordelige financiering bij doen, meneer? En een servicecontractje?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-04-2009
- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
Hij staat nu ook in de configurator.
L8r, Henk