11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
   
De Witte GS 1220 Club Break ‘73 is verkocht!
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 14 maart 2014 10:29 PM
  [ # 151 ]

Ziet er allemaal keurig uit onder de kap!
In ieder geval geen pekelbak! (hoewel dat soms ook wel weer wat heeft…)

En wat betreft de sleutels, je kan ook geluk hebben.
Zo heb ik een jaar of 30 geleden een Kinzo doppendoos gekocht voâh wènig, en daar ben ik niet voorzichtig mee geweest. (alleen hobby, niet professioneel natuurlijk)
Nog steeds prima!
Zelfs de 14mm afgedraaid om de fan van de A-typen los te krijgen met slagmoersleutel.

Daarbij heb ik ook nog een Facom set, ook prima. Beter natuurlijk, want die heeft zeskant.
En een Gedore ringsleutel; Krak! Je kan dus ook pech hebben…

Okee, genoeg topic vervuild…

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 15 maart 2014 01:50 PM
  [ # 152 ]

Nee, een pekelbak wordt t bij mij niet, ‘s winters gaat ie lekker naar binnen. Alleen daarnet toch even een uurtje proefgereden met de nieuwe achterbollen en na het kleppenstellen, achter veert ie nu ook weer als nieuw, voorzijde was al gedaan, achter gaat wat lastig vandaar dat dit 2 jaar later nu maar eens gedaan is. Hij rijdt weer heerlijk zacht nu.

Gr. Wim.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 22 maart 2014 05:14 PM
  [ # 153 ]

De zonnekleppen in mijn gs leken ook altijd naar het zijraam gedraaid te kunnen worden, echter zag ik dat het plastic kapje waar het draaipunt is scheurt, dus even losgemaakt en blijkt in de eerste instantie dat dit draaien ook niet kan omdat je met het ijzeren busje(zeskant)waarmee de stang/as in het kapje zit het plastic kapje dus stukdraaid. Bij nader bestuderen blijkt dat je het busje/zeskantje met steek10 toch kan draaien tov de as maar het lijkt of hij vastzit, dit komt omdat ie vastloopt omdat ie de bocht om wil op de as/stang.
Dus olie/vet erop, nee nog waardeloos, hij blijft vastlopen in de bocht. Dus M6 ringetje iets uitvijlen, de as/stang is 7mm, tot ie er zwaar opgaat. Met een centerpunt rond de as 3 putjes slaan tot waar je de ring wilt hebben(hij wil dan niet verder verschuiven), waar het busje/zeskant(een moer zonder schroefdraad)komt de as fijntjes opschuren ook in t busje, kleintje vet erop en monteren.
Het resultaat is zeer goed! Alleen niet net als mij het rubber bochtje(sier)vergeten.

Gr. Wim.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 14 april 2014 10:34 PM
  [ # 154 ]

Ik had vorig jaar water in het interieur aan de passagierskant,nu hij nog in de winterstalling staat daar maar eens kijken, na wat dashboarddelen aldaar te verwijderen bleek water te hebben gestaan in de dikke horizontale kokerbalk in de ruimte waar het plastic opbergbakje zich bevind. In die ruimte zit een groot rond gat naar de holle ruimte van de A-stijl en daarna nog een rond gat naar buiten(achter het voorscherm). Echter was dat gewoon open en keek ik zo achter het voorscherm.
Dus daar maar wat opgeplakt denkend dat daar van de fabriek af toch wel wat opgezeten moet hebben:

Daarvoor had ik eerst al even in de parafan gekeken, 2 jaar terug was die nog als nieuw, maar goed je weet nooit, maar het was nog even mooi als toen. Omdat het nu toch open lag wilde ik meteen het ruitenwissermechaniek losmaken voor onderhoud,

motortje eruit(lijkt wel of ik weer aan me alfa bezig ben)magneti marelli?:

motortje openmaken:

oud hard vet:

geen vet meer, kurkdroog:

As laten zakken, ook kurkdroog, lekker dik in t vet zetten:

wordt vervolgd, Gr. Wim.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 14 april 2014 10:49 PM
  [ # 155 ]

O, maar d’r zit in ieder geval goed antiroest overal.
Dat help natuurlijk ook bij het gezond houden…
Goed bezig verder!
Zat er trouwens in die paravaanbak niet een soort rubber tuit om het water af te voeren naar de wielkast?
Of ben ik nou in de war met een ander model?

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 14 april 2014 11:01 PM
  [ # 156 ]

Mooi klusje en duidelijke foto’s! Binnenkort trek ik bij mij ook de schermen eraf. Ben benieuwd of dat gat bij mij ook open is en of er idd iets op hoort te zitten.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 15 april 2014 12:01 AM
  [ # 157 ]

Ja inderdaad, in de parafanbak zit aan iedere kant een afvoerslang, die moet je zeker open houden.
Op die gaten hoort af fabriek toch wel wat op geplakt te zitten lijkt mij al kon ik daar niets meer van terug vinden.

Gr. Wim.

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 15 april 2014 12:58 PM
  [ # 158 ]

Goed bezig Wim!
Volgens mij zit er over deze gaten nooit iets geplakt. Bij de latere types GS(A) zit er ook een kitrand waar bij jou een rubberstrip zit tussen het binnen en buitenspatbord. Wellicht sluit dat ook beter af. Lijkt me in elk geval niet dat het kwaad kan en netjes met oog voor detail geplakt zie ik!

Vergeet ook de andere asjes niet van de wisserinstallatie, als je toch bezig bent!

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 15 april 2014 01:27 PM
  [ # 159 ]

Op de rubberstrip had ik ook nog een rups kit gedaan 2jaar geleden dat komt er nu weer op.
Het water kwam echter van boven, niet van de wielkast. Als het regent staat er op het horizontale driehoekplaatje water, aan de voorkant heeft t plaatje een opening in de rand daar loopt t weer vanaf naar beneden langs/in t gat, vooral met de oude bollen achter toen ie nog met zn kont naar beneden zakte.

Gr. Wim.

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 15 april 2014 04:26 PM
  [ # 160 ]

Ik heb kort geleden de binnenschermen van mijn ‘72er GS gedemonteerd, en er zat wel degelijk plastic op de plek die Wim noemt. Goede actie dus!

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 19 april 2014 10:36 PM
  [ # 161 ]

Vandaag plaatje gemaakt van stukje plastic.

Afbeelding Bijlagen
scherm.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 20 april 2014 12:49 AM
  [ # 162 ]

Ja idd, ik dacht al direct daar moet wat overheen, je kijkt zo naar binnen!
Wat bij jouwes vreemd lijkt is het mooie ronde gat in het driehoekplaatje die bovenop de scharnierstijl zit.
Kan het water ook mooi binnendoor weglopen, die stijl is onderaan gewoon open.
Mischien een idee om daar bij de mijne een gaatje te maken.

Gr. Wim.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 09 mei 2014 05:57 PM
  [ # 163 ]

Op citromob een klokje nieuw in doos gekocht(15,-) waarvan het uurwerkje een beetje leek op die van de gs wat betreft het gat voor de wijzers tov het gat van het op tijd zet asje.Na wat hobbywerk het uurwerkje in een oude behuizing gemaakt van een klokkespel die ik nog had liggen. Mijn klokkespel uit mn dashboard gehaald en blijkt dat ik een ander merk klokkespel erin had Shocked. Dus das jammer, klokje gaat op de plank bij de voorraad. Nog maar een poging gedaan de oude op gang te brengen door ‘m n paar keer vol in de IMAL te spuiten terwijl ie op een accu aangesloten zat en steeds t slingertje op gang te brengen en warempel hij bleef lopen, na n nacht liep ie nog, dus weer ingebouwd en t werkt goed.


Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 09 mei 2014 06:09 PM
  [ # 164 ]

Als ik een raam of t vouwdak open deed(onderdruk in de auto)trok de gs benzinewalm naar binnen, dus maar even in het achterscherm gekeken waar de vulpijp en de be-ontluchting zich bevindt, niets te vinden alles lijkt nog in tact. Dan valt mij het dunne harde slangetje op die aan een y-stuk zit en dan verdwijnt achter het chrome sierding naast t achterlicht, even met de neus erbij en ja dat is m! Met eerder monteren van t achterlicht is het uiteinde van dit slangetje knel komen te zitten achter de lampunit en in t achterscherm terecht gekomen. Ik vond m ook erg kort, dus maar even langer gemaakt tot onder de bumper, schuin afknippen(met de wind mee), proefrijden en weg is de stank.


Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 09 mei 2014 09:22 PM
  [ # 165 ]

Ook had ik nog een rw interval van Hella liggen, het oude type, dus de brede kast ipv de langere smalle. Eerst uitgeprobeerd hoe die werkt met een losse accu, rood en bruin zijn + en -. Die op een accu en als je de draaischakelaar aan zet gaat het relais al tikken en met de draaiknop varieer je de tijd van de intervalduur. De twee zwarte doorgemeten met ohmmeter, blijkt dat die elkaar steeds onderbreken, zwart is dus echt een schakeldraad. De gele geeft steeds na ieder interval een 12v puls. Ik zou nu denken(gezien het bedradingsschema van mn gs is de rw-motor +geschakeld) dat als je de gele 12v pulsdraad op de schakelaaruitgang van de eerste stand erbij zet dat de wissers na iedere 12v puls een rondje wissen doen, maar dat doen ze lekker niet. Morgen maar eens verder puzzelen of weet iemand hier al meer?

Gr. Wim.

Profiel  
 
 
11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook