1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Weber 34DMTR carburateur opknappen
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 15 januari 2012 11:23 PM

Omdat mijn 22trs niet netjes op benzine draait lijkt het me wel zinnig om de carburateur een grondige schoonmaak en opknapbeurt te geven. Ik had nog een andere 34DTMR liggen dus die heb ik onderhanden genomen zodat ik die, als ie klaar is kan overschroeven.
De buitenkant zag er aan de voorzijde verschrikkelijk slecht uit met ingevreten vervuiling. Dat heb ik met onverdunde velgen reiniger weer redelijk netjes gekregen. Wel wat ruw (was al) maar schoon…De binnenzijde ziet er netjes en schoon uit Ik denk dat als ik ‘m demonteer en inwendig goed doorspoel met Dasty en doorblaas dat ie weer helemaal in orde komt. Ultrasoon reinigen zou ideaal zijn maar ik weet nog even niet waar of bij wie ik dat kan regelen. 
De pakking setjes die ik heb gevonden zijn voorzover ik kan oordelen niet compleet. De pakking voor het driehoekige dekseltje (foto) zit er niet bij? Het setje dat ook door bccp wordt aangeboden lijkt het meest uitgebreid maar ook daar zit ie niet in. Is dat een standaard zelfmaak pakking? Het membraam van het vacuum potje dat de chokeklep een stukje open trekt bij gasgeven op choke is lek bovendien is deze echt lelijk verroest. Ook dit potje heb ik nergens nieuw gevonden. Weet iemand toevallig waar ik deze onderdelen (nieuw) kan vinden? Advies of commentaar ik hoor het graag.

Plaatjes

Afbeelding Bijlagen
weberpijl1.jpegweberpijl2.jpegweberpijl3.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 17 januari 2012 06:50 PM
  [ # 1 ]
samuel schreef:

Omdat mijn 22trs niet netjes op benzine draait lijkt het me wel zinnig om de carburateur een grondige schoonmaak en opknapbeurt te geven. Ik had nog een andere 34DTMR liggen dus die heb ik onderhanden genomen zodat ik die, als ie klaar is kan overschroeven.
De buitenkant zag er aan de voorzijde verschrikkelijk slecht uit met ingevreten vervuiling. Dat heb ik met onverdunde velgen reiniger weer redelijk netjes gekregen. Wel wat ruw (was al) maar schoon…De binnenzijde ziet er netjes en schoon uit Ik denk dat als ik ‘m demonteer en inwendig goed doorspoel met Dasty en doorblaas dat ie weer helemaal in orde komt. Ultrasoon reinigen zou ideaal zijn maar ik weet nog even niet waar of bij wie ik dat kan regelen. 
De pakking setjes die ik heb gevonden zijn voorzover ik kan oordelen niet compleet. De pakking voor het driehoekige dekseltje (foto) zit er niet bij? Het setje dat ook door bccp wordt aangeboden lijkt het meest uitgebreid maar ook daar zit ie niet in. Is dat een standaard zelfmaak pakking? Het membraam van het vacuum potje dat de chokeklep een stukje open trekt bij gasgeven op choke is lek bovendien is deze echt lelijk verroest. Ook dit potje heb ik nergens nieuw gevonden. Weet iemand toevallig waar ik deze onderdelen (nieuw) kan vinden? Advies of commentaar ik hoor het graag.

Plaatjes

voor dat vacuümdoosje kan je garage hydrauliqe bellen heb het een keer aan la leo gevraagt en volgens mij vertelde ze toen dat het nog te bestellen is in spanje of portugal .
groetjes, joost

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 17 januari 2012 10:43 PM
  [ # 2 ]

Ik heb al weken geleden hier een revisieset besteld. Is nog niet geleverd en krijg geen reactie meer op mail.. huh

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 17 januari 2012 11:46 PM
  [ # 3 ]

Ik ben er inmiddels achter dat het een waar oerwoud is met de revisie setjes. Op Ebay is het een en ander te vinden maar allemaal incompleet. Het vacuum potje (de choke pull down box) is op internet niet in de juiste uitvoering te vinden. Althans mij is het tot heden niet gelukt.
Achter het driehoekige dekseltje zit geen pakking, dat is een membraam met waarschijnlijk oem nr 47407082. Ook die (b)lijkt zeldzaam te zijn. De functie van dat membraam is me ook nog niet duidelijk. Het heeft iets te maken met mengsel verrijking in combinatie met de acceleratiepomp? En in geen enkel exploided view dat ik gezien heb weergegeven?

Update
Half plastik pull down box gevonden

Afbeelding Bijlagen
membraam 47407082.jpegweberpijl1.jpegpulldownBox 57804308.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Gepost: 18 januari 2012 12:14 AM
  [ # 4 ]
joostvanbroekhoven schreef:

voor dat vacuümdoosje kan je garage hydrauliqe bellen heb het een keer aan la leo gevraagt en volgens mij vertelde ze toen dat het nog te bestellen is in spanje of portugal .
groetjes, joost

Nou je mag me altijd bellen, maar dat antwoord wat je beschrijft kreeg ik dus van die gast waarvan Marcelka zegt dat ‘ie er niets meer van hoorde.
En raad eens wat: ik heb er daarna óók niets meer van gehoord.  confused

Waarschijnlijk is er dus geen vacccumpotje meer te koop.
Ja, het wordt steeds lastiger allemaal… die specifieke onderdeeltjes.

Zelfde verhaal voor de afsluitertjes trouwens. (dingetje achterop dat “klik” zegt als je ‘t contact aanzet)

Edit: Samuel, bij een compleet revisiekitje zit wel het membraan van de acceleratiepomp hoor. Alleen niet van dat vacuumdoosje inderdaad.
En trouwens ook niet de kurken pakking tussen luchtinlaat en bovenzijde carburateur. Die moet je zelf maken als hij gaar is.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 18 januari 2012 01:00 AM
  [ # 5 ]
La Léo schreef:

Edit: Samuel, bij een compleet revisiekitje zit wel het membraan van de acceleratiepomp hoor. Alleen niet van dat vacuumdoosje inderdaad.
En trouwens ook niet de kurken pakking tussen luchtinlaat en bovenzijde carburateur. Die moet je zelf maken als hij gaar is.

Ja het acceleratie pomp membraam zit erbij. Dat staat op alle plaatjes van die setjes afgebeeld. Maar dat driekantige membraam (OEM 47407082)met de voor mij nog onduidelijke funktie zie ik nergens staan.

Die klik dingen achterop de carb (anti nadiesel klep) overlijden idd ook regelmatig. Ik heb laatst de tent volledig op z’n kop moeten zetten om nog een werkende te vinden. Dat was dus de laatste. Voorzichtig openmaken en opnieuw wikkelen. Yea feest not.

Ik denk dat ik het zojuist gevonden heb. Net in mijn beste duits naar Di Michele Oldtimer&Ersatzteile; een complete bestelling gestuurd. Nu hopen dat ie reageerd en de juiste parts opstuurd… (ziet er hoopvol uit en hoop doet leven)

Afbeelding Bijlagen
8943.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 18 januari 2012 11:09 AM
  [ # 6 ]
samuel schreef:
La Léo schreef:

Edit: Samuel, bij een compleet revisiekitje zit wel het membraan van de acceleratiepomp hoor. Alleen niet van dat vacuumdoosje inderdaad.
En trouwens ook niet de kurken pakking tussen luchtinlaat en bovenzijde carburateur. Die moet je zelf maken als hij gaar is.

Ja het acceleratie pomp membraam zit erbij. Dat staat op alle plaatjes van die setjes afgebeeld. Maar dat driekantige membraam (OEM 47407082)met de voor mij nog onduidelijke funktie zie ik nergens staan.

Die klik dingen achterop de carb (anti nadiesel klep) overlijden idd ook regelmatig. Ik heb laatst de tent volledig op z’n kop moeten zetten om nog een werkende te vinden. Dat was dus de laatste. Voorzichtig openmaken en opnieuw wikkelen. Yea feest not.

Ik denk dat ik het zojuist gevonden heb. Net in mijn beste duits naar Di Michele Oldtimer&Ersatzteile; een complete bestelling gestuurd. Nu hopen dat ie reageerd en de juiste parts opstuurd… (ziet er hoopvol uit en hoop doet leven)

heb je deze ook besteld?en is dit de juiste?

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 18 januari 2012 11:24 AM
  [ # 7 ]

hier kun je ook nog evt onderdeelnummers vinden.
http://www.merkury-bg.biz/Carburators/chasti.pdf

groetjes, joost

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 18 januari 2012 06:57 PM
  [ # 8 ]
joostvanbroekhoven schreef:

heb je deze ook besteld?en is dit de juiste?

Ja dat vacuum potje heb ik ook besteld. Het is niet helemaal de juiste want aan het trekstangetje zit een asstompje en in het origineel zit een gaatje. Ik denk hoop dat door het verwijderen van dat asstompje en opboren van het gaatje dit eenvoudig passend is te maken.
Ik had vanmorgen om 8:05 al antwoord. Alles is leverbaar zelfs de kurk pakking en dat met 7 pleuro verzendkosten. Dit gaat de goede kant op. Als ie nu ook nog snel levert is het helemaal goed en een mooi adres waar alle carburateur liefhebbers Wink  hun voordeel mee kunnen doen.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 18 januari 2012 07:05 PM
  [ # 9 ]

goed nieuws ga er gelijk een bestellen want ja wie weet wanneer er echt geen meer zijn te krijgen dan zit je mooi.

gr, joost

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 18 januari 2012 08:11 PM
  [ # 10 ]

Ben erg benieuwd of het lukt met de duitsers…

Dan gaat er bij mij ook een bestelling de deur uit.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 18 januari 2012 08:11 PM
  [ # 11 ]

Het is een afmakertje. Bij koude start wordt de dan volledig gesloten choke klep door dit potje automatisch een beetje opengetrokken en kan er lucht worden aangezogen. Als dat niet gebeurd zou de motor stikken. Er is ook goed te leven zonder dit vacuum potje door direct na het aanslaan van de motor de choke handmatig iets terug te duwen. Ik ben gewoon zo’n zot die er af en toe sport in heeft om de dingen bijna als nieuw te laten werken…. Bij veel van mijn CX’n was vroeger het vacuum systeem gewoon lek en dan werkt deze choke terug duwer niet. Ook de verhoogd statinair die gestuurd wordt door de themoklep onder het spruitstuk is dan buiten werking…. en toch heb ik altijd gestart en gereden… Het is dus niet echt belangrijk. Wel leuk als het zoals origineel bedoeld werkt: Choke uittrekken, geen gas geven en starten en aanslaan met verhoogd stationair draaien. Dan gaan rijden en de choke terug duwen dan moet ie verhoogd stationair blijven draaien totdat de thermoklep warm is en dan normaal stationair draaien.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 19 januari 2012 09:34 AM
  [ # 12 ]
marcelka schreef:

Ben erg benieuwd of het lukt met de duitsers…

Dan gaat er bij mij ook een bestelling de deur uit.

misschien een idee om samen een bestelling te doen dan kunnen we de verzendkosten uit duistland delen(misschien nog meer liefhebbers?) en om het dan vervolgens van jouw of mij verder te sturen door nederland zijn de kosten niet. in een goed bubbeltjes envelope. iedee?

groetjes, joost

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 19 januari 2012 10:22 AM
  [ # 13 ]

Is een mogelijkheid. Heb er geen haast mee en ik ben zelfs regelmatig in Vlissingen.
Dat wordt dan een minimeet Wink

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 19 januari 2012 10:25 AM
  [ # 14 ]
marcelka schreef:

Is een mogelijkheid. Heb er geen haast mee en ik ben zelfs regelmatig in Vlissingen.
Dat wordt dan een minimeet Wink

oo das mooi wacht even af of er zich andere melden en anders een keertje bestellen en afspreken in vlissingen.
groet, joost

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 21 januari 2012 07:42 PM
  [ # 15 ]

In afwachting van de onderdelen heb ik de carburateur bijna volledig gedemonteerd. Bijna want de gaskleppen heb ik laten zitten. Deze zitten met twee schroefjes vast in het asje, die schroefjes zijn aan het uitstekende deel geborgd door het laatste uitstekende draad deel te klinken. Als ik die eruit wil hebben moet ik de schroefkop eraf boren en dan de resterende stukjes schroef door het asje heen draaien. Als ik het anders doet is daarna waarschijlijk de draad in het asje kapot! Lekker laten zitten dus. Ik zag dat er een soort keerringetjes om de as van de primaire klep zitten. Ben benieuwd of die ook in het setje zitten. De as van de primaire klep heeft wat speling maar zeker niet verontrustend te noemen. Ook heb ik de messing kogelterugslagklep van de acceleratie pomp laten zitten. Die zit zo vast dat ik ‘m liever laat zitten dan dat ik ‘m kapot draai (met een echt goed passende schroevendraaier). Het huis gaat van de week ook nog in een ultrasoon badje. Die is dadelijk minstens zo schoon als nieuw. Laat nu de post maar komen.

plaatjes

Afbeelding Bijlagen
100_4080.jpg100_4082.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook