1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Noorwegen, Sambalbij
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 16 januari 2012 05:53 PM

Na een paar jaar zonder toch maar weer een eend gekocht. moest natuurijk wel een jaren 70 eend zijn.
Dus heeft de DS nu weer gezelschap terwijl de HY in Nederland overwintert.

het is een 1973 imitatie charleston met een beetje werk. het chassis is puntgaaf, de koets al gelast , het meeste werk is cosmetisch en natuurlijk loop ik hem technisch even helemaal na. Heb ik mooi wat te doen van de winter hier in Noorwegen.







er moet dus wel een achterklepscharnier gelast maar das geen groot probleem.de auto is een beetje een mix. clubdashboard en deurpanelen (bruin) , 2 banken , club dak, batteurs + schokbrekers voor. oorspronkelijk een 4tje maar nu met 6 motor en bak. De glazen rempotjes duiden volgens mij op een koets uit 76 waarvan de bodemplaten en de kont vervangen zijn.






1e keer naar buiten

het chassis is zoals gezegd puntgaaf maar een chassinummer staat er niet in. Hier volstaat het gepopnagelde plaatje wat normaal op de koets zit. dat hebben ze op het chassis geschroeft…
die lelijke koplampen zij er als eerste vanaf gegaan .

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 16 januari 2012 05:56 PM
  [ # 1 ]


HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 16 januari 2012 06:00 PM
  [ # 2 ]

tssk GJ here! Proficiat enne ik zie geen koplampen. Dat is maar goed ook want die zullen dan wel vierkant zijn. Die vindt zo’n beetje iedereen lelijk zo ik begrijp. Maarre, je weet dat die wel meer licht geven he? En dat kan je in Noorwegen prima gebruiken (tenzij je in Oslo zit?)

Greetz

Jaap, Ireland

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 16 januari 2012 06:01 PM
  [ # 3 ]

edit: cross reply?

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 16 januari 2012 07:32 PM
  [ # 4 ]

ha die Jaap, alles goed in Ierland? inderdaad cross-reply. koplampen zijn van een vage oorsprong, wel H4 maar ik vind het geen gezicht al zijn ze rond. Vierkante hou ik overigens ook niet van. enne ik zit niet in Oslo maar in Aalesund das dus maar een stukkie varen bij jullie vandaan.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 januari 2012 08:34 PM
  [ # 5 ]

vandaag een leuke schuurvondst gedaan hier bij een boer op een eiland: een rood/witte Dolly die al 10 jaar gedemonteerd staat. De man had ook nog een hoeveelheid onderdelen, oa veel 70er jaren plaatwerk. Ik heb de hele boel voor 500 euro gekocht. aan koets en chassis zit wat laswerk maar nieuewe delen zitten erbij.
ook een complete nieuwe uitlaat en een set spijkerbanden op velg.
Ik moet nog even wachten totdat de sneeuw daar weg is voordat ik het op kan halen maar dat komet me goed uit. Kan ik sambalbij eerst afmaken.
Helaas geen fotos gemaakt maar die komen als ik haar op ga halen.

zo heb je er 1 zo heb je er 2!

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 januari 2012 08:52 PM
  [ # 6 ]

Van de week lekker opgeschoten met Sambalbij. remmen rondom gecentreerd met behulp van een oude opengeslepen trommel. chassisnummer ‘‘verzorgd’‘, dak voorzien van ontbrekende midden-bevestigingen,achterklepscharnier en motorkap gelast en geplamuurd (zo weinig mogelijk) Nu is het wachten op stuurkogelhoesjes en klepdekselpakkingen en ruitewissers dan kan ie voor de APK. Nog even een beurtje geven en een laagje nieuwe gele verf en we kunnen straks met de Dolly aan de slag.


oh ja ik vond nog dit leuke plaatje in een berg 2CV delen die ik hier van een noorse vriend kreeg. Is duidelijk uit de jaren 60 (productie Voorst Belgie) maar ik voond het zo leuk dat het inmiddels mijn schutboard siert. Een plaatje in het frans en nederlands uit noorwegen!

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 28 januari 2012 09:38 PM
  [ # 7 ]

Leuk man. Dan staa we binnekort weer gelijk met 2 van die dingen. Ik ben onlangs door Liz overgehaald om het bijna onmogelijke te realiseren nl. Koekblik te reanimeren. Recognise? Mr. Green

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 februari 2012 01:50 PM
  [ # 8 ]

zondag nog even teruggeweest en alvast de eerste partij onderdelen opgehaald.Gelijk nog even wat fotos gemaakt.

het chassis met wat laswerk

carroserie met vogelpoep

buiten ligt nog dit half vergane restant :

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 06 februari 2012 06:43 PM
  [ # 9 ]

Was het een Dyane? Er zit een ‘turbo’ op.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 06 februari 2012 06:49 PM
  [ # 10 ]
Gert-Jan Brink schreef:

buiten ligt nog dit half vergane restant :


Wat een geweldige foto Cool

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 07 februari 2012 12:10 AM
  [ # 11 ]

erg leuke bijzondere 2cv!
Erg zeldzaam stuur ook!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 09 februari 2012 12:06 PM
  [ # 12 ]

bij de Dolly zat nog een ongebruikt reservewiel…

gisteren begonnen met de banken van Sambalbij, nieuwe matjes en schuimrubber en straks nieuwe bekleding.
was wel nodig….

oh ja die foto is gemaakt buiten mijn werkplaats op mijn steiger. is wel leuk een werkplaats aan zee. Wink)
met de kerststorm had ik alleen wel 15 cm water binnen.. lasapparaat kapot en de DS met haar onderzijde in zeewater, das was minder. ik had 1 cm water voor mn achterbank staan! alles goed gespoeld daarna met zoet water en gelukkig stond alles goed in de verf maar blij wordt je er niet van natuurlijk. komt gelukkig maar eens in de 10 jaar voor. Volgende storm met springvloed gaat ze naar een hoger gelegen plek.

ook nog even mn stuurkogelhoesjes vervangen van Sambalbij ,gelukkig kent de oude rot zn vak nog steeds en werkt de truc met veel vet en het rubber over het leviertje schuiven nog steeds.

en onderweg naar zn plekkie. zo is het vervangen een kwestie van 10 minuutjes.

hier een handige truc voor het snel en makkelijk stellen vd handrem. boor een paar gaatje in het stangetje. De kabels staan zowieso altijd onder spanning dus dit kan absoluut geen kwaad. doe het zelf al 25 jaar. let wel bij versil in remkracht moet je wel separaat afstellen, Deze truc is goed voor het verminderen van het aantal klikjes. moet je de handremhendel te ver uit trekken dan heb je in een minuut weer een goed werkende handrem.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 12 februari 2012 07:29 PM
  [ # 13 ]

Zo weer verder met Sambalbij. deuren ,motorkap en achterklep geschuurd en afgetaped. klaar voor een verse laag gele verf.Het zwarte onderste gedeelte van de deuren wordt ook overnieuw gedaan, nu met de juiste boog. Hoe het gedaan was leek het nergens op.
De banken zijn nu beide klaar om opnieuw bekleed te worden. De bekleding hoop ik deze week binnen te hebben.
met een beetje mazzel is ze eind vd week klaar voor EU-kontrol (APK)anders wordt het een weekje later. Ik heb gelukkig geen haast.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 16 februari 2012 02:32 PM
  [ # 14 ]

de laatste dagen al het plaatwerk voorzine van een verse laag verf. wat geeft dat een voldoening !
op bijgaande fotos is goed te zien dat de oorsprongkelijk aangebrachte charleston-boog erg fout was. Nu conform origineel. vd week is ook de bankbekleding binnengekomen.versnellingsbak olie en motorolie zijn ververst alsmede oliefilter.Nu nog een paar ruitewissers en we kunnen naar de APK!  We schieten lekker op met Sambalbij.

verse verf:


HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 17 februari 2012 02:32 PM
  [ # 15 ]

en klaar!!! goed een paar kleine dingetjes, zit nog te wachten op ruitewissers en de benzine meter wil nog niet. maar verder APK klaar.

nieuwe stoelbekleding Smile)


beide dames uit 1973

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook