2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Welke gaat het worden? Ultra Prestige?
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 24 januari 2012 01:11 AM
  [ # 16 ]

Zo hier nog 1 blij dat ik nog een 1600 heb gekocht.
Dat underpower gevoel heb ik al genoeg gehad van een driepitter Aygo, gelukkig ben ik daarvan af.
Blijft de 1.6 112 pk neem ik aan wel bestaan, daar betaalde je tenslotte toch al wegenbelasting voor

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 24 januari 2012 08:55 AM
  [ # 17 ]

Als het klopt wat ik gelezen heb, dan geldt er vanaf 1 juli een BPM vrijstelling bij een uitstoot van 91 (diesel) / 102 (benzine) g/km.
Dus de huidige e-Hdi naar alle waarschijnlijkheid een stuk duurder worden, of Citroen haalt m uit het programma.
Want het heeft weinig zin als er een doorontwikkelde 1.6 met 112pk en 99 gram uitstoot nagenoeg even duur zal worden.

De nieuwe 1.4 e-Hdi valt dan nog zegmaar 1 jaar onder de nieuwe regeling en is BPM vrij.
Ze zullen de prijs (hopelijk) iets lager in zetten als de huidige 1.6 e-Hdi
Maar hij is dus wel BPM vrij.

Degene die dus overwegen om een diesel e-Hdi aan te schaffen… wacht niet te lang.
En degene die over een jaartje aan een nieuwe Smile toezijn… dat wordt afzien of uitkijken naar een andere auto.
Of gewoon een klap meer betalen (aanschaf en eventueel bijtelling) voor datgene wat je nu ook hebt. Sad

Zelf ben ik nog een gelukkige leaserijder tot mei 2016, omdat ik afgelopen zomer een contract voor 5 jaar getekend heb.
Tegen die tijd zien we wel verder. ik rij nu lekker goedkoop.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 25 januari 2012 01:48 AM
  [ # 18 ]

Er is naar mijn weten toch zowiezo een garantie tot eind volgend jaar voor mensen die nu een wegenbelastingvrije auto hebben of niet?

We zullen vast wel weer gaan betalen, maar ik geloof nooit in 1x het volle tarief zoals t vroeger was.
Typisch de Nederlandse overheid, mensen in een kleine, zuinige, schone auto krijgen en lekker maken zonder WB. Totdat iedereen er 1 heeft, dan draaien we de boel weer om.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 25 januari 2012 07:20 AM
  [ # 19 ]

@Frosty85: BPM, MRB (wegenbelasting) en bijtelling zijn natuurlijk 3 gescheiden zaken.

Wegenbelasting is m.n. relevant voor particuliere rijder (bedrijven betalen natuurlijk ook maar de berijder ziet daar niks van)en inderdaad hoeven we ook met 95 gram CO2 voor onze e-Hdi ons daar nog even niet druk over te maken (maar de pret gaat voorbij).

Voor zakelijke rijder is de bijtelling relevant, voor auto’s voor 1 juli 2012 geldt dat zo lang als dat de auto bij zelfde eigenaar/berijder blijft voor de auto 14% bijtelling blijft bestaan, na 1 juli aanstaande geldt een kortere termijn (5 jaar)

BPM is voor particulier en zaak relevant: BPM vrije auto is goedkoper.

Ach ja en als zelfstandige ben je natuurlijk dubbel de Sjaak: dan betaal je normaliter BPM en wegenbelasting via de zakelijke rekening en als berijder van de auto mag je de bijtelling afrekenen. Maar goed, je bent ook zaak en werknemer tegelijk Wink

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 25 januari 2012 08:40 AM
  [ # 20 ]

Tja, de overheid haalt momenteel niet genoeg geld binnen met de verhoogde boetes in 2011 en nog hoger in 2012.
En als NL dan voor meer dan 30% zuinig en belastingvrij gaat rijden, komen de centen ook niet uit de brandstof.
En lage BPM levert ook niet genoeg op om alle stropdassen te kunnen betalen.

Dus… introduceren we gewoon wegenbelasting die hoger is als toen ze bezig waren hem af te schaffen.
En reken maar niet op korting op je dieseltje omdat ie zuinig is. Nee, gewoon net als een ouwe rokende bak de volle mep.
Alleen als je een 25 jaar oude bak hebt, mag je zonder belasting door het leven.

Het draait gewoon om de centen. Hoe dan ook.


Tot die tijd.. profiteer ervan en rij in je fijne DS3. Het plezier kan je maar gehad hebben Smile

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
renestengewis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 16-09-2010

- C1 ambiance 3 drs
- Xsara Picasso 1.8 16v Attraction
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 25 januari 2012 05:28 PM
  [ # 21 ]

Is het de nieuwe DS3 rijders ook niet opgevallen. Toen ik mijn DS3 in oktober kocht was het een klasse A.
De aflevering was op 10 januari 2012 en is dezelfde auto, die in de folder klasse A is, nu plotseling volgens kenteken een klasse B auto.
Tja? Wat zullen we hiervan binnenkort van merken?

http://www.ds3club.nl
2012, DS3 e-HDi Airdream So Chic, Gris Aluminium/Rouge Carmen, Pack Cuir Claudia Amarante, Pack Select MyWay Confort, Dotz Mugello
lovecitro

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 25 januari 2012 08:32 PM
  [ # 22 ]

Die klasses zijn een wassen neus. De bijtellingsgrondslag wordt bepaald op basis van uitstoot en het label wordt niet meer gebruikt voor BPM bepalingen. De labels verschuiven t.o.v. uitstoot omdat er steeds meer zuinige auto’s gemaakt worden en het label geeft een relatieve zuinigheid t.o.v. “vergelijkbare” auto’s.

Dat “vergelijkbare” staat tussen quotes omdat er gekeken wordt naar het oppervlak dat de auto inneemt op de weg. Een wat grotere bumper of een wat verder uitstekende spiegel doet de auto een groter oppervlak innemen waardoor hij net een categorie hoger uit kan vallen - maar hij wordt er geen spat zuiniger door natuurlijk.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 25 januari 2012 09:39 PM
  [ # 23 ]

oef een 1.4 ? 75pk?

nu met 92pk is hij niet echt traag te noemen, maar het moet zeker niet minder zijn.

Profiel  
 
Rivanov
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 18-08-2011

- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Gepost: 25 januari 2012 11:56 PM
  [ # 24 ]

Dat komt ook voor een groot deel door de 230nm koppel. Smile

Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 26 januari 2012 07:51 AM
  [ # 25 ]

idd en we de specs mogen geloven zakt dat koppel dus ook door ‘t spreekwoordelijke ijs…

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Arian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 10-01-2011

Gepost: 26 januari 2012 08:10 AM
  [ # 26 ]

Je kunt ‘t ook wat positiever bekijken; het is goed voor ónze restwaarde Wink

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 26 januari 2012 08:40 AM
  [ # 27 ]

Nja, die restwaarde zal afhangen van de vraag naar kleine dieseltjes waar toch wegenbelasting over betaald dient te worden.
Ik denk dat mijn keuze dan op een grotere bak zal vallen die harder afgeschreven is en wat meer te bieden heeft.
Uiteindelijk zal die nauwelijks duurder zijn om te rijden.

Bovendien zie je nu al veel export van diesels naar andere landen, omdat ze hier niet te verkopen zijn.
Kan me niet voorstellen dat dit de prijs ten goede komt.

Mijn gevoel zegt dat de benzine autootjes die nu belastingvrij zijn een betere restwaarde zullen hebben..
Omdat ze een stuk zuiniger zijn dan de grotere.

Maar… zoals ik eerder zij, geniet van de tijd die je nu hebt met de auto.
Je weet wat er komen gaat….

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Rivanov
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 18-08-2011

- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Gepost: 26 januari 2012 08:57 AM
  [ # 28 ]
Arian schreef:

Je kunt ‘t ook wat positiever bekijken; het is goed voor ónze restwaarde Wink

Alleen maar interessant voor m’n baas! Wink

Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 26 januari 2012 10:01 AM
  [ # 29 ]

restwaarde = zorg voor later. je leeft in het nu en dat het geld kost is een overduidelijk feit.

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 26 januari 2012 11:11 AM
  [ # 30 ]

Tjah leuke en mooie dingen kosten altijd (veel) geld. En de zijn maar heel weinig auto’s die meer waard worden.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook