








Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Hoi,
Even wat rondgesnuffeld op het forum vanwege het naar mijn idee toch wel erg hoge verbruik de laatste tijd.
Er zijn twee zaken veranderd de afgelopen weken :
1) nieuwe terugslagklep op de benzinepomp gezet, de oude was helemaal verrot (effect op de benzinedruk?)
2) Het is natuurlijk nu errug koud en ik meen uit de info op te kunnen maken dat de temperatuursensor bij het luchtilter van invloed is op
de afstelling van het mengsel en dus het verbruik
kunnen deze twee zaken leiden tot een verschil in verbruik van 1 op 10 naar 1 op 8 ?
grtz






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
1) Ik denk het niet, de benzinedruk wordt niet aan de pomp geregeld. Anders is het vrij makkelijk te controleren met een benzinedrukmeter.
2) Deze kou zorgt er voor dat het langer duurt dat de motor op temperatuur komt, en dus langer een hoog verbruik heeft. Hoe korter je ritjes hoe sterker dit effect is.
Volg je hart, gebruik je hoofd.