4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
DS5 besteld.
daniell
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 07 april 2012 06:50 PM
  [ # 46 ]
Segerfan schreef:

Schrijf ik op 6 april nog dat het nooit voorkomt dat de dealer je belt om te vragen of het goed is dat de auto eerder komt. Belt een paar uurtjes geleden mijn dealer dat de auto gepoetst en wel klaar staat. Of ik wilde komen kijken. Dat was niet tegen dovemansoren gezegd. Werkelijk een plaatje. De interieurverzorgster moest zelfs op komen draven om de plek te drogen waar ik heb staan kwijlen.
A.s. donderdag kan ik hem ophalen terwijl de laatste week van april afgesproken was.

Als een klein kind zo blij is deze oude knakker momenteel.

Waarschijnlijk leest jou dealer hier mee en dacht zal ik hem eens verassen!! Proficiat met je wagen en vele veilige km


.

vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 07 april 2012 06:58 PM
  [ # 47 ]

Dank je. Nee, de dealer leest hier (nog niet) mee.

Profiel  
 
daniell
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 08 april 2012 01:15 PM
  [ # 48 ]

Ook al zou het wat off-topic kunnen zijn? toch waag ik het even om het probleem rond de latera levering van mijn wagen hier even te posten, Ook al is het geen Citroen waarvan ik er ook 3 heb en dan vooral om te begrijpen of ik het dan wel of niet bij het juiste gevoel heb?

Het betreft een Volkswagen Beetle 2.0 tsi sportuitvoering 200pk met alle opties,,

Deze wagen word gebouwd in Mexico en heeft na productie zowat 6 weken nodig om en Europa aan te meren.

Het model werd bij ons ( Belgie ) geintroduceerd op 10.12.2011 bij alle VW-dealers en na het testrijden met een instapmodel ( 1.2 tsi 105pk ) plaatste ik op 12.12.2011 een aankoop van mijn gekozen model met als optie uit de lijst een ” panoramisch open dak ” wat een van de voornaamste opties is aan deze wagen voor mij.

De dealer maakt bij ondertekening ook niet de minste opmerking over de optie ” pano-dak ” alsof dit een probleem naar levering zou kunnen zijn!!
Wel zegt hij dat de levering in de maand mei 2012 zal zijn want de productie moet eigenlijk nog degelijk van start gaan in Mexico. Ik vond 6 maanden wachten al vrij behoorlijk maar ik kon wel leven met het ’ ultimatum ” maand mei 2012 met als onderliggende gedachten dat hij wel zal vroeger geleverd worden….

Ook ging ik na mijn bestelling in decemeber 2011 in januari 2012 naar het autosalon om aldaar een Beetle te bekijken met dit deugddoende pano-dak maar helaas er waren volgens verkopers nog steeds geen geleverd met dit dak in Europa??

Ik las dus op verscheidene forums dat heel wat mensen een Beetle kochten en de leveringstijden liepen dan ook erg uit met bestellingen in februari die pas in oktober zouden geleverd worden dus dat begon al aardig op te lopen. uiteraard volg ik ook deze forums op de voet waarbij de klanten hun ervaringen delen

Zo werd er op een moment openbaar gemaakt dat de invoerder van Belgie D’leteren de optie ” Panoramisch open dak ” gewoonweg uit de optielijst heeft geschrapt ( ergens in februari ) om de levertijden binnen het aanvaardbare te houden wat ik ook wel begrijp..

Dus een beetje ongerust kontacteer ik mijn dealer en hij geeft me de geruststelling dat ik een Beetle zal hebben met pano-dak, hij verwoord het zelf met ’ citaat, Ik heb goed nieuws en minder goed nieuws ’ waarbij het goede nieuws is dat ik een wagen zal hebben met pano-dak en het minder goede nieuws dat ik 2 maanden langer zal moeten wachten. Nou ik begrijp niet wat de dealer bedoeld met ’ het goede nieuws?? ’ als ik een wagen bestel met een pano-dak is het dan goed nieuws dat ik dat dan ook zo geleverd krijg??

Nu bij het volgen van verscheidene forums merk ik dat klanten die in februari 2012 een samengestelde wagen bestelde en zouden geleverd krijgen in oktober de melding krijgen via hun dealer dat hun wagen al in de maand mei zal geleverd worden! uiteraard zijn dit wagens zonder het pano-dak. dus ik ervaar later bestellen en eerder krijgen??

Nu goed ik weet ondertussen dat er een probleem is met de leverancier van deze pano-daken in Mexico en ik heb mijn dealer laten weten dat ik daar niet gelukkig om ben dat ik tot 2 maanden langer moet wachten wijlens ik al in december 2011 bestelde en dat er volgende maand hier in B al wagens geleverd worden voor klanten die in februari 2012 bestelde,, Ook mijn dealer kent nu het probleem met de pano-daken maar ik vertelde hem dat hij mij in december ook niet de keuze heeft gelaten en op te letten met dit dak voor een latere levering!! Hij geeft nu aan dat VW er toen niet van op de hoogte was.

Kom ik toch ook wwer toevallig op een engelstalg forum een topic tegen waarin reeds in september 2011 het probleem met deze vertragingen op de pano-daken word omschreven! In wat voor wereld leven wij? aan de andere kant van de oceaan hebben ze in sept. 2011 een probleem dat hier in december 2011 niet niet gekent is??

Wat ik eigenlijk maar wil zeggen is dat ik in december bij mijn bestelling erop moest gewezen worden dat het pano-dak wel eens voor vertraging van afleveren had kunnen zorgen maar neen ze moesten mijn handtekening hebben…

Op onderstaande link word het probleem al half 2011 aangeklaagd en hier in Europa weten ze in december niets!!!

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5504700-Dealer-Info-on-Sunroof-Delay-Problem

Dank u voor het lezen van mijn klacht Wink

vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 08 april 2012 02:57 PM
  [ # 49 ]

op de duitse tv zag ik eens een reportage van iemand die had een hyundai Ix 35 of een santa fe besteld, die was al 12 maanden aan het wachten…

dus…het kan erger..
als je een uiterlijke leveringsdatum in het contract laat zetten kan je ook van de koop afzien..
en koop je een van de demo’s die nu al te koop staan…

Profiel  
 
Lavieestbelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 08-04-2012

Gepost: 08 april 2012 07:14 PM
  [ # 50 ]

Wat een verhalen over levertijden. Ik ben gister naar de dealer geweest voor een ds5 so chic egs hdi blauw met emyway. Ik moet het nog rond krijgen met mijn lease maatschappij, maar de dealer vertelde mij dat de auto wel voor 1 juli op kenteken moet staan,  want de bpm gaat omhoog per 1 juli. Hij kon mij niet vertellen met hoeveel. Weet iemand of dat klopt?

Echter hij vertelde mij dat als ik nu bestel de auto nog in april geproduceerd wordt en dus in mei geleverd wordt. Vond wel sterk verhaal, maar hij vertelde mij dat hij kon garanderen dat de auto voor 1 juli op kenteken staat. Maar als ik jullie verhalen lees ga ik wel twijfelen aan dit verhaal…

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 08 april 2012 07:57 PM
  [ # 51 ]

Ik krijg hem anders meer dan twee weken vóór de afgesproken datum. Dus ik zie je probleem niet.

Profiel  
 
Lavieestbelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 08-04-2012

Gepost: 08 april 2012 08:13 PM
  [ # 52 ]

En hoe lang was de levertijd bij jou?

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 08 april 2012 08:42 PM
  [ # 53 ]

5 Maart besteld en kan hem a.s. donderdag 12 april ophalen. Is zover als ik weet gisteren binnengekomen. Dus zeg maar 5 1/2 week.

Profiel  
 
guido66
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1033
Geregistreerd: 04-03-2008

- DS 5 E-hdi EGS So Chic
Gepost: 08 april 2012 10:25 PM
  [ # 54 ]

Mijn dealer gaf me eerst een levertijd van ongeveer 6 weken op, maar toen ik de kleur en de opties gekozen had, bleek dat ze exact zo’n auto vooruit besteld hadden. Officiële bestelling door de leasemaatschappij: 30 maart. Geplande levering: a.s. vrijdag (nee ik ben niet bijgelovig)  Wink

Pas naderhand kwam ik erachter dat deze vooruit besteld autos te bekijken zijn via: http://www.carstore.citroen.nl

sinds 13 april 2012: DS5 e-hdi So Chic, Bleu Philae, leer Claudia, eMyWay, HUD, thuiskomertje, afneembare trekhaak, km-stand: 123.000

daarvoor: GC4P 2.0HDiF EB6V Lumière, Show Rouge, Navidrive, afneembare trekhaak
eindkm-stand 127.000

Profiel  
 
wjtervelde
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 09-02-2012

- DS 5 E-hdi EGS Airdream So Chic
Gepost: 16 april 2012 03:17 PM
  [ # 55 ]

Zoooooooo, de afspraak is gemaakt. Komende vrijdagmorgen om 09:30 haal ik de DS op. Foto’s volgen.

Citroën DS5 So Chic EGS e-HDI 110 Airdream 2012
Renault Mégane 1.4 16v RXE sportsbreak 2000

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 16 april 2012 03:49 PM
  [ # 56 ]

Dan wil ik je nu alvast heel veel rijplezier toewensen. Het is jammer dat je zo ver weg woont. Anders was ik komen kijken en dan had ik de kleur in het echt kunnen bewonderen.

Profiel  
 
wjtervelde
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 09-02-2012

- DS 5 E-hdi EGS Airdream So Chic
Gepost: 20 april 2012 03:37 PM
  [ # 57 ]

En toen was het zover. Ik mocht haar in ontvangst nemen. Zeer goed georganiseerd door Dijkstra in Lelystad. Ook prettige uitleg. De “verkoper” wist precies wat niet en wat wel nodig was om te vertellen. Hieronder foto’s van de onthulling.

Citroën DS5 So Chic EGS e-HDI 110 Airdream 2012
Renault Mégane 1.4 16v RXE sportsbreak 2000

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 20 april 2012 03:41 PM
  [ # 58 ]

Mooi!

Veel rijplezier en veilige kilometers toegewenst! very good

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 20 april 2012 05:57 PM
  [ # 59 ]

very good 1000 x mooier dan zo’n Priedinges.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 20 april 2012 06:27 PM
  [ # 60 ]

Wanneer kom je haar showen? Wil ik ook wel effe testrijden, doe ik gratis voor niks gimme

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook