2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Welke benzine DS3 Racing?
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 16 februari 2012 08:55 PM
  [ # 16 ]
blue dolphin schreef:

is door een motortuner binnen mijn eigen autoclub aangetoont dat een hoogvermogende motor als de racing het een 10 tot 15 PK kan schelen tussen de ‘95 en ‘98.

Om hier maar even verder op in te haken.
Bij iedere wijziging heb ik mijn DS3 THP op de bank gehad.

Toen ik hem net had, zater er euro 95 in de tank en tankte ik dit ook.
Mijn DS3 is toen gemeten op 161pk en 270nm

Aansluitend heb ik een ITG Vervangingsfilter geplaatst.
Het vermogen was toen, met euro 95, 163pk en 280nm

Een paar maanden later, met BP Ultimate in de tank is hij gemeten op 170,9pk en 307nm
Buiten dat er toen wat meer km’s op de klok stonden is dit natuurlijk wel een redelijk groot verschil met euro 95

Alle tests zijn trouwens gedaan op eenzelfde manier!
- in 4e versnelling
- extra luchttoevoer vlak voor de testbank
- steeds dezelfde bank
- steeds hetzelfde percentage vermogensverlies

De gemeten vermogens zijn trouwens motorvermogens en geen vermogen op de wielen.
Er is gerekend met 12% verlies.

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 16 februari 2012 11:50 PM
  [ # 17 ]

En herhaal de test nu eens met een stuk minder variabelen… dus: vergelijkbare km stand, zelfde temperatuur, luchtvochtigheid en luchtdruk? Deze getalletjes op basis van zo’n tijdsinterval (met de nodige kilometers er bij) zeggen erbarmelijk weinig.

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 22 februari 2012 07:57 AM
  [ # 18 ]

Test is beide keren gedaan in een dichte ruimte met dezelfde temperatuur (19 graden) en dezelfde luchtvochtigheid.
Luchtdruk weet ik niet.

Met dezelfde km stand lukt je natuurlijk nooit.

Maar geloof mij, 8pk en 27nm verschil krijg je echt niet alleen maar door een wat hogere km stand en een iets hogere of lagere temperatuur….
Feit is gewoon dat de modere motoren met pingelsensor en directe inspuiting (zoals de THP) beter presteren met hogere octaangetallen.

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
patrick83
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 24-03-2011

- DS 3 Sport Chic 1.6 THP
Gepost: 23 februari 2012 11:26 PM
  [ # 19 ]

98 is veel beter voor de verbranding in je motor, het hele spul blijft erdoor een stuk schoner.

Zelf tank ik alleen bij BP en dan de Ultimate variant, had een tijd terugveren stukje gelezen waaruit dus echt bleek dat het beter is voor je motor.
Tevens vindt je turbo dit lekkerder en zal die misschien langer mee gaan door de betere verbranding.

Bijkomstigheid is dat je door het tanken op ten duur meer KM kunt maken

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 24 februari 2012 06:35 PM
  [ # 20 ]

Op Tinq 98 benzine loopt mijn Racing toch minder lekker als op Shell V Power of BP Ultimate….

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 24 februari 2012 11:59 PM
  [ # 21 ]

Klopt helemaal.

Dat gevoel had ik ook al.

tank nu eigenlijk alleen nog maar shell of bp.
of het moet echt niet anders kunnen.

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 25 februari 2012 03:13 AM
  [ # 22 ]
patrick83 schreef:

98 is veel beter voor de verbranding in je motor, het hele spul blijft erdoor een stuk schoner.

Zelf tank ik alleen bij BP en dan de Ultimate variant, had een tijd terugveren stukje gelezen waaruit dus echt bleek dat het beter is voor je motor.
Tevens vindt je turbo dit lekkerder en zal die misschien langer mee gaan door de betere verbranding.

Bijkomstigheid is dat je door het tanken op ten duur meer KM kunt maken

Dat de motor er wellicht iets fijner op draait zal wezen doordat er meer componenten in zitten, maar schoner is allang ontkracht. Diverse testen waarin een 98 of V-power op een klep wordt getest in vergelijking met 95. En het maakt geen donder uit, aanslag blijft even dik.

sterker nog, als je bij wijze van een ton hebt gereden op 98, en je gaat dan ineens 95 tanken, zal t blok meer gaan verbruiken om aan dezelfde eisen te kunnen blijven voldoen. Zoniet ook met olie het geval is.

Profiel  
 
patrick83
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 24-03-2011

- DS 3 Sport Chic 1.6 THP
Gepost: 26 februari 2012 05:19 PM
  [ # 23 ]

Frosty85 zie de onderstaande link.

http://www.bovagkrant.nl/home/42980-tno_bp_ultimate_werkt.html

Natuurlijk mag jij geloven wat jij wilt, en trouwens ik heb geen aandelen bij BP Wink

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 26 februari 2012 05:42 PM
  [ # 24 ]

Zulke benzines (V-power, Ultimate) bestaan uit twee delen:
RON 98 voor de (vroegere) efficiëntere ontsteking met daarmee een hoger rendement en toevoegingen om de frictie te verminderen en de inlaatkleppen schoon te houden. V-power is een RON 97, maar met hetzelfde idee.

De toevoegingen die o.a. de frictie moeten verminderen zorgen voor de (extra) verbrandingsresten bij een rustige rijstijl, bij een sportieve rijstijl wordt dit wel een stuk beter verbrand.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 26 februari 2012 06:14 PM
  [ # 25 ]

Ik vind deze test geloofwaardiger

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/dure-premium-benzine-rijdt-niet-zuiniger/speel/1/

Kassa is wat dat betreft compleet onafhankelijk van de autobranche en zij bewijzen het tegendeel

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 26 februari 2012 07:05 PM
  [ # 26 ]

Zalig ontnuchterend Wink

Tank trouwens standaard ‘wit’, net weer voor minder dan 1,40 de liter de tank gevuld bij de Makro.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 27 februari 2012 11:46 AM
  [ # 27 ]

Het bewijst gewoon wat een bullshit je allemaal kopen kan. Mr. Green

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 27 februari 2012 12:16 PM
  [ # 28 ]

mensen zijn gevoelig voor marketing Smile

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 29 februari 2012 05:40 PM
  [ # 29 ]

Mijn Racing stottert af en toe als ie koud is, dan wil het gaspedaal niet echt reageren. Herkenbaar?

Ik tank sinds vorige week (alleen nog maar) BP Ultimate.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Johein
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 30-01-2012

- DS 3 racing 235 pk
Gepost: 29 februari 2012 08:50 PM
  [ # 30 ]

Luchtdebietmeter stuk ???

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook