3 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De Oranje GS break staat op de markt
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 april 2012 06:23 PM
  [ # 31 ]

Die linker is een DS dop.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 22 april 2012 10:46 AM
  [ # 32 ]

De dopjes die op de grijze velg onder de auto zijn de juiste. De gladde dop op de losse velg is van een ID 19/20 -DSpecial

Profiel  
 
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 22 april 2012 10:46 AM
  [ # 33 ]

Ah, ik ben de tweede die het ziet…

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 22 april 2012 11:41 PM
  [ # 34 ]

Okee, een snoekdoppen dus. Wie weet nog es wat leuks mee bedenken.
Inmiddels is de hadrem afgesteld. De voorste remklauwen zijn nog goed gangbaar. De zuigers zitten niet vastgeroest.
Heb inmiddels alles los om de motor eruit te pakken. Is dat te tillen door twee man?
Ik heb alleesn ruzie met de onderste twee bouten waarme het blok aan de bak gemonteerd zit. Die zitten precies achter de remschijf. Met een sleutel kom je er niet bij. Een dop lukt wel maar dan kan er geen ratel o.i.d. op. Hoe doen jullie dat?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 april 2012 12:14 AM
  [ # 35 ]

Dop met knietje en dan een verlengstuk. Geen probleem meer…
Blok kan je alleen tillen als je een beetje stevig bent. Met zijn tweeën gaat het beter, en met een motorkraan heb je ook nog eens nog meer controle.

Citroen!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 23 april 2012 12:47 AM
  [ # 36 ]

Ik zou hem niet alleen pakken. Denk aan je rug, daar heb je er maar één van.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 23 april 2012 01:40 AM
  [ # 37 ]

Ik heb ooit ergens foto’s gezien van een blok op een steekwagen, zo’n ding waar ze pallets mee verslepen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 23 april 2012 12:16 PM
  [ # 38 ]

Garagekrik onder het blok (uiteraard met een plankje o.i.d. ertussen) en zo naar voren slepen.
Dat lukt in je eentje.

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 23 april 2012 02:45 PM
  [ # 39 ]

Goede tip, krik met een plankje hout. Dat gaat we wel lukken.
Probleem is nog steeds die twee onderste bouten van blok/bak.
Een dop past, maar een kniestukje erin krijg ik niet voor elkaar.
Straks nog maar es over buigen.

Het dashboard is inmiddels netjes schoon, hoop dat ik het klokje nog eens aan de gang krijg, volgens mij werkt deze niet.
In het gat waar een dopje zit i.p.v. een sigarettenaansteker past precies een drukschakelaar, zonder te boren/slopen. Leuk voor een extra claxon ofzo.

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 23 april 2012 02:52 PM
  [ # 40 ]

Probeer je de bouten onderlangs of bovenlangs te bereiken? Ik heb het namelijk onderlangs gedaan en ik herinner me niet dat dat enig probleem opleverde.
Inderdaad, met de garagekrik rijd je hem er met wat schudden en trekken zó uit.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 23 april 2012 03:58 PM
  [ # 41 ]

Bovenlangs moet je wel erg lange armen hebben, onderlangs kan inderdaad maar net.
Met een lange T sleutel 17 heb je wat meer armslag. Misschien kun je die ergens lenen?????

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 23 april 2012 09:04 PM
  [ # 42 ]

Bovenlangs kon ik er met de armen wel bij. Nu van onderaf losgehaald. Twee bokjes onder de spruitstukken en een krik onder het blok. Eenmaal los de krik verwisseld voor een kratje.
Nu staat het blok ernaast, en stevig, zonder ruggen te sneuvelen.

Nu op zoek naar pakkingset, riemen, spanrollen.
Iemand ervaringen methet antilekset van: http://www.chevronics.co.uk/Chevronics_parts_list_EC.php
Naar onder in de lijst staat de EC53.
Of is er een beter alternatief? Komt dat dan in plaats van de pijpjes van de motor zelf?

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 23 april 2012 09:19 PM
  [ # 43 ]

Als je de motor er toch uit hebt de O ringen rond de retourpijpjes vervangen door viton ringen. Kosten ongeveer 2.50 euro per stuk

Probleem is dan beslist voor zeer lange tijd opgelost. Mijn auto vier jaar en 80.000 km na vervanging en nog geen druppel!!!! NIET de ringen uit een pakkingset gebruiken, die zijn van slechte kwaliteit

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 23 april 2012 09:49 PM
  [ # 44 ]

Die setjes die je kopen kan is egelijk uitstel van het betere werk.
Nu je de motor er al naast hebt staan kun je beter alles wat aan pakkingen en keerringen in de motor
zit vervangen.

Kun je kopen bij de vereniging als je lid bent, chevronics kan ook.

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 23 april 2012 10:09 PM
  [ # 45 ]

Okee, ik dacht dat die setjes een definitieve oplossing zouden bieden.
Het blok is er uit voor het oliedicht maken, de koppeling en de riemen.
Sorry, maar wat zijn viton ringen. Lijkt me dan een goed idee in plaats van de ringen uit het pakkingset.

Profiel  
 
 
3 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook