Ooit had ik een xantia met infrarood bediening. Dit werkte echt halve bak. Er was toen een setje op de markt die je aansloot op de CV relais van de Xantia opdat je direct radiografische bediening had. Dit systeem is weggegaan met de Xantia.
Nu vroeg ik me af of er ook eentje is voor de CX. Dat gekl** met die infrarood afstandbediening wordt ik helemaal gek van!
Zo ja? Waar kan ik er eentje vinden?























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Voor een série 2 cx is dit plug en play verkrijgbaar…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
25trd: heb je een linkje voor de TS ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Twas even zoeken, maar voilà
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Thanks, maar ik was meer op zoek naar een link van een bedrijf oid die ze nieuw verkoopt. Hierbij een link van een setje. De prijs combinatie lijkt te mooi om waar te zijn, maar heb ze toch een mailtje gestuurd.
Ben benieuwd.
http://www.meanmachines.biz/store/citroen-ax-berlingo-bx-c15-c2-c25-c3-c8-c5-cx-remote-central-locking.html

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
En anders even een specialist bellen/mailen. Citroville heeft ze gewoon liggen (nieuw). Is wel wat anders dan de sleutel uit het linkje maar een unit met kastje voor aan je sleutelbos. Maar werkt perfect.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
@CitrofielTD, de set in de link is ook al verkocht, het was meer bedoeld om je te wijzen op hoe het eruit ziet en wat voor een artikelnummer het heeft…
Als je even googlet op dit nummer, vind je een hele hoop links!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Er zij heel veel diverse setjes te koop.
Ik heb vorige week voor 24 euro een universele afstandsbediening gekocht.
Daar zit een kastje bij met schakelschema.
Deze ga ik van de week aansluiten.
(Als je de sleutel in de deur steekt maak je door te draaien (dmv een interne schakelaar ) contact naar de min of naar de plus. In feite heb je drie draadjes die je moet aansluiten op de afstandsbediening. De deurvergrendelings module zelf zit in het middelconsole.even de goede draadjes zoeken en klaar.)
Toevallig de aansturing van de centrale vergrendeling laatst nog open gehad omdat die het niet meer deed door sluiting in de kabelboom in de deur.
In de aansturing zit een smelt beveiliging. Een weerstand met daarop een vererende strip gesoldeerd. Door warmte( overbelasting) is deze los gegaan. Weer vast gesoldeerd, storing in de kabelboom verholpen en de vergrendeling deed het weer.
Indien gewenst zal ik volgende week wel even laten weten of het gelukt is en hoe ik het heb aangesloten.
bij deze : (http://www.spy-europe.nl/) gasten heb je veel keus, ook klapsleutels te verkrijgen waar je een citroën sleutelbaard in kan zetten (à la VW) systeem werkt goed, en is goedkoop (stel motoren zijn niet heel sterk)
verwacht alleen geen support en garantie (zoek maar s recenties)
ik heb gemerkt dat voor mijn CX (S1) de stelmotoren te zwak zijn, voor een ZX waar ik t eerder ingebouwd heb werkt het perfect (ook na 4 jaar)
maar goed, als je je bestaande systeem wil ombouwen heb je verder geen stelmotoren nodig (misschien alleen om de aansturing te regelen) dus t zal wel werken.
o ja en t systeem is RF
greetzzzzzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Vandaag heb ik de befaamde sp3-21psa01 binnen gekregen met twee afstandbedieningen en aansluiting voor een een led knipperlicht en sirene. Een luxere versie als ik destijds had.
Naar aanleiding van de forum berichten dacht ik plug and play… Blijkt de reeds aanwezige centrale unit een heel andere stekker verbinding te hebben. Zie foto (links de nieuwe, rechts de oude) Ik weet zeker dat dit het relais is van de aansturing want op het moment dat ik deze ontkoppel werkt de cv niet meer.
Iemand een idee?
Ik weet niet of er passende setjes bestaan.
Wat je wel kan doen is de relais die op de AB unit zitten gebruiken om
de CV op afstand te laten schakelen.Er zit vast een schema bij.
Het setje dat ik heb is een willekeurig setje, ook met sirene aansluiting knipper led etc. Deze (moet ik nog doen)zet ik in serie en deels parallel met een van de schakelaars in de deur.
Met de sleutel in het deurslot maak je nl. een verbinding met de min naar de schakelunit zodra je de sleutel omdraait( schema trd 2.5 85’). Deze contacten, 3 draden( min naar deur open draadje en min naar deur sluiten draadje), komen samen bij de schakelunit van de CV in het midden console.
In de bijlage het setje.
Ook( hoop dat het een beetje duidelijk is) het schakelschema in de bijlage. De plus en min wisselt op de rode en groene draden in het schema waardoor de draairichting van het slotmechanisme wisselt en het slot open en dicht gaat. De schakelaar in de deur stuurt dat aan. In het schema, schakelaar midden onderin ga ik de 2 relais op de unit van de AB in serie/parallel schakelen met die schakelaar in de deur. Die voor open en die voor de dicht sturing (schema in de kantlijn gekrabbeld)
Is wellicht iets meer werk maar is ook een oplossing en het deurslot blijft ook gewoon werken.
ik laat het weten als het gelukt is.
Als er andere manieren zijn hoor ik die ook graag.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Een ander forumlid heeft al eens met succes een radiografische centrale vergrendeling op een CX aangesloten hoor. Gewoon met een klein kastje aan de sleutelhanger, niks ingewikkelds.
Kijk hier maar eens: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/197974/P150/#1083123
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Dank.
Ik doe hetzelfde leg het alleen wat ingewikkelder uit. Met een klein verschil. Een van de twee schakeldraden ligt altijd aan de massa omdat de stand van het deurslot dat aangeeft. Ik weet niet of je zondermeer de andere ook aan de massa kan leggen om de ab te sturen zonder een intern probleem te krijgen in de ab. Omdat ik de 2 schaklerelais op de ab anders schakel heb ik dat probleem niet. Maar zal die methode ook eens proberen.
(Ps naast het kastje aan de sleutelbos is er nog een kastje nodig dat je niet ziet op de foto’ s in de link, dus er is iets meer nodig)






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
CitrofielTD schreef:Vandaag heb ik de befaamde sp3-21psa01 binnen gekregen met twee afstandbedieningen en aansluiting voor een een led knipperlicht en sirene. Een luxere versie als ik destijds had.
Naar aanleiding van de forum berichten dacht ik plug and play… Blijkt de reeds aanwezige centrale unit een heel andere stekker verbinding te hebben. Zie foto (links de nieuwe, rechts de oude) Ik weet zeker dat dit het relais is van de aansturing want op het moment dat ik deze ontkoppel werkt de cv niet meer.
Iemand een idee?
een idee:
de vroegere uitvoering centrale kast voor de CV had een platte aansluiting zoals op je foto.
de later die andere met pinnetjes. dat haal ik uit de info op de site van de cx-basis.
daar staat dat de eerste unit is bedoeld tot maart ‘87 en de 2e als erna.
dus blijkbaar hebben niet alle serie 2 dezelfde uitvoering centrale kast.
dus geen plug en play helaas.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Hmm, ik heb nog nooit een serie 2 gehad van voor maart ‘87 en heb de uitvoering zoals topicstarter heeft dus ook nog nooit in het echt gezien!
Ik hoop dat je deze aangesloten krijgt!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Snap het probleem niet.
Serie twee kun je boven bij de binnen spiegel oppakken.
Anders indd de draden in je middenconsole,dit zijn de zelfde als die naar boven gaan.
Je ontvanger doet niks anders dan schakelen tussen de ene draad of de andere draad.
Of dit nu massa of plus is maakt voor je ontvanger niet uit ,het is simpel gezegt niks anders dan een tweestandenschakelaar.
Of links om om rechts om.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.