2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
sportluchtfiler
Vyper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 08-04-2017

Gepost: 25 april 2017 08:20 PM
  [ # 16 ]

Ik ben opzoek naar een K&N inlegfilter voor mijn Ds3 1.6 thp cabrio. Nou heb ik hier mijn gegevens ingevoerd maar krijg ik als advies een filter voor de mini 2006/2207. Pas dit wel?
https://www.winparts.nl/filters-vloeistoffen/k-n-filters/citroen/ds3-cabriolet-bouwjaar-2013-01-2015-07/c295-394-30633.html

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 25 april 2017 08:45 PM
  [ # 17 ]

Je zou even kunnen kijken of de bestelnummers van een standaardluchtfilter overeen komen tussen een Mini en een DS3.

Als dat zo is, dan gaat het K&N filter voor de Mini ook passen.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 25 april 2017 11:42 PM
  [ # 18 ]

In de New Mini van het bouwjaar van je DS3 ligt hetzelfde type motorblok, dus dat kan wel kloppen.

Profiel  
 
Vyper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 08-04-2017

Gepost: 28 april 2017 02:49 AM
  [ # 19 ]

Top, besteld #

Profiel  
 
Vyper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 08-04-2017

Gepost: 01 mei 2017 09:07 PM
  [ # 20 ]

Hij past inderdaad prefect! Grijpt een stuk beter aan en een lekker geluid. Helaas mijn imbusleutel in het motorblok laten vallen tijdens het monteren en kan hem niet meer terugvinden. Kan dat kwaad?

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 01 mei 2017 09:50 PM
  [ # 21 ]

In het motorblok laten vallen? Had je het kleppendeksel eraf dan? Of is ie in het luchtfilterhuis terechtgekomen? Als zo’n inbussleutel in het motorblok valt, dat is foute boel…

Profiel  
 
Vyper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 08-04-2017

Gepost: 01 mei 2017 10:15 PM
  [ # 22 ]

Ik had alleen de deksel van het luchtfilter open. Bij het losmaken van de torx schroeven vloog hij uit mijn handen het motorblok in. Ik heb over drempels gereden en onder de auto gekeken maar hij zit echt ergens vast of hij is er al uitgevallen. Kan niks vinden in de motor, toch maar langs de garage dan? Hoop niet dat het blok eruit moet.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 01 mei 2017 10:41 PM
  [ # 23 ]

Als ik het zo lees is de sleutel in het luchtfilterhuis gevallen, de plastic bak waar het filter in ligt. Dan zou die daar dus nog onder het filter moeten liggen, of niet? Die sleutel kan niet via het luchtfilterhuis in je motorblok terechtkomen. Of het is in je motorruimte gevallen en inmiddels al ergens op straat beland. De sleutel kan ook nog ergens op een steunbalk liggen.

Profiel  
 
Vyper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 08-04-2017

Gepost: 01 mei 2017 11:52 PM
  [ # 24 ]

Nee hij is gelukkig niet in de bak gevallen. Hij is zeg maar ergens langs die buizen en draden gevallen. In de oranje cirkel op de foto. Er lag niks onder de auto en de sleutel is in een L vorm dus ben bang dat hij ergens hangt. Je ziet bovenin die 3 torx schroeven bij het filter.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 02 mei 2017 10:52 AM
  [ # 25 ]

Duidelijk, de inbussleutel is dus in je motorruimte terechtgekomen. Bovendien aan de kant waar niet de draaiende gedeeltes zitten, zoals de poelies. Die inbus kan daar geen kwaad. Maar ik kan begrijpen dat je hem wilt vinden. Het zou inderdaad kunnen dat de sleutel daar nog ergens hangt. Pak een felle zaklantaarn en schijn daar eens. En pak een klein spiegeltje, het liefst eentje op zo’n uitschuifbaar steeltje, en ga op onderzoek uit Wink Het zal ook wel een zwarte inbussleutel zijn geweest… haha Maar ook dikke kans dat de sleutel al ergens op straat ligt. Je hebt er immers al mee gereden. Hoe dan ook: ik zou me geen zorgen (meer) maken. haha

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 02 mei 2017 11:19 AM
  [ # 26 ]

Opvallend dat je verschil merkt, ook in geluid. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht van een inlegfilter van K&N. Ikzelf heb een C2 VTS gehad waar ik de achterdemper had vervangen door een sportdemper van Devil en het luchtfilter was vervangen door een opensportluchtfilter van Green-air. Of het nu in trekkracht wat uitmaakte weet ik niet, ik had het idee van wel, maar ikzelf denk dat ik me dat heb wijsgemaakt door het fantastische aanzuiggeluid van het openluchtfilter. G E W E L D I G was dat, dat overtrof de brom van de Devil-demper. In mijn Cooper S (avatarfotootje hiernaast) klinkt dat ook zo mooi. En die heeft niet eens een luchtfilter, maar gewoon twee kelkjes op de Weber-carburateur. Een luchtfilter past niet, te dicht op het schutbord….

Plaatje van de Devil-uitlaat en het filter Green-air onder en in de VTS, en de felle VTS in de sneeuw Laughing

Afbeelding Bijlagen
Citroen_C2_BNBN_006.JPGCitroen_C2_snuu_002.JPGCitroen_C2_BNBN_005.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Vyper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 08-04-2017

Gepost: 02 mei 2017 11:36 PM
  [ # 27 ]
Willibrord schreef:

Duidelijk, de inbussleutel is dus in je motorruimte terechtgekomen. Bovendien aan de kant waar niet de draaiende gedeeltes zitten, zoals de poelies. Die inbus kan daar geen kwaad. Maar ik kan begrijpen dat je hem wilt vinden. Het zou inderdaad kunnen dat de sleutel daar nog ergens hangt. Pak een felle zaklantaarn en schijn daar eens. En pak een klein spiegeltje, het liefst eentje op zo’n uitschuifbaar steeltje, en ga op onderzoek uit Wink Het zal ook wel een zwarte inbussleutel zijn geweest… haha Maar ook dikke kans dat de sleutel al ergens op straat ligt. Je hebt er immers al mee gereden. Hoe dan ook: ik zou me geen zorgen (meer) maken. haha

Bedankt voor je analyse, dat lucht op haha. Ik heb gezocht met een zaklamp maar het is zo compact en het is inderdaad een zwarte inbussleutel haha.
Misschien dat ik hem dan morgen nog even op de brug zet.

Profiel  
 
Vyper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 08-04-2017

Gepost: 02 mei 2017 11:46 PM
  [ # 28 ]
Willibrord schreef:

Opvallend dat je verschil merkt, ook in geluid. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht van een inlegfilter van K&N. Ikzelf heb een C2 VTS gehad waar ik de achterdemper had vervangen door een sportdemper van Devil en het luchtfilter was vervangen door een opensportluchtfilter van Green-air. Of het nu in trekkracht wat uitmaakte weet ik niet, ik had het idee van wel, maar ikzelf denk dat ik me dat heb wijsgemaakt door het fantastische aanzuiggeluid van het openluchtfilter. G E W E L D I G was dat, dat overtrof de brom van de Devil-demper. In mijn Cooper S (avatarfotootje hiernaast) klinkt dat ook zo mooi. En die heeft niet eens een luchtfilter, maar gewoon twee kelkjes op de Weber-carburateur. Een luchtfilter past niet, te dicht op het schutbord….

Plaatje van de Devil-uitlaat en het filter Green-air onder en in de VTS, en de felle VTS in de sneeuw Laughing

Ja je hoort en voelt duidelijk dat hij meer lucht krijgt. En als je het gas loslaat hoor je de turbo afblazen Smile.
Toevallig had ik ook een C2 VTS met een Devil uitlaatsysteem vervangen tot de kat Smile Ik had daar ook een K&N inleg filter in maar merkte daar nauwelijks verschil. Mogelijk dat ik nu wel duidelijk verschil merk vanwege een turbo?


 

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 03 mei 2017 01:18 AM
  [ # 29 ]

Wat de analyse betreft: graag gedaan Smile En wat het inlegfilter betreft: opvallend dat je nu zelfs de turbo hoort. Maar alleen maar tof dat ie het nu fijner doet. Top. En die VTS van je,  grappig dat je er ook zo eentje gehad hebt.  Met 17-inch C4 velgen zelfs! Ik vond dat trouwens een ontzettend fijn, snel en leuk autootje. En zeldzaam, zoveel VTS’jes reden en rijden er niet rond. Meestal VTR 1.4.

Profiel  
 
Vyper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 08-04-2017

Gepost: 07 mei 2017 01:37 AM
  [ # 30 ]

Klopt, ik was helemaal weg van die velgen. Helaas niet in 16”. Vts zag je inderdaad nooit. Ik heb daarvoor ook nog een C2 VTR met een 1.6 motor gehad. Wat een drama auto was dat, maar ik vond de kleur wel gaaf.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook