1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
DS3 5OOO km remmen schuren, schijf linksvoor krom…
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 28 februari 2012 10:30 PM

sinds een week hoor ik een schurent geluid aan de voorste remmen en heb nog maar 4OOO km.
hij word heel vaak gewassen dus door zout of vuil kan het niet zijn.  Het kan toch onmogelijk zijn dat deze al versleten zijn? heb geen enkele noodstop gemaakt of wat dan ook. ik herken het geluid van remmen die dreigen op hun laatste eind te zitten. wie weet hier raad mee.

dank u grtz Gerjan

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 februari 2012 10:38 PM
  [ # 1 ]

Waarschijnlijk roest. Elke dag die je rijdt een keer echt stevig remmen voorkomt dit.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 28 februari 2012 10:40 PM
  [ # 2 ]

nu al roest? hij is pas nieuw en rijd er bijna dagelijks mee, niet heel veel km s per dag maar toch.

jij denkt roest? kan het ook wat anders zijn? roest kan je toch met het blote ogen zien? grtz

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 28 februari 2012 10:41 PM
  [ # 3 ]

dat had de C3P van mijn vrouw ook…

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 28 februari 2012 10:42 PM
  [ # 4 ]

en wat gedaan toen? is het vanzelf over gegaan of is er wel degelijk iets mis?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 februari 2012 10:45 PM
  [ # 5 ]

De schijven zijn van blank staal. Als het een nacht vochtig is zit er al vliegroest op. Die krijg je er af met een keer stevig remmen. Maar inspecteren kan natuurlijk geen kwaad. Opkrikken, wiel er af en goed kijken of alles nog goed zit.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 28 februari 2012 10:51 PM
  [ # 6 ]
Gerjan30 schreef:

en wat gedaan toen? is het vanzelf over gegaan of is er wel degelijk iets mis?

 

volgens mijn zoon (die is toen naar de garage geweest) hebben ze de blokken schoongemaakt
en een V groef erin geslepen zodat de roest weg kan…

maar dat is wat ik gehoord heb, zal eens navragen wat ze precies gedaan hebben…
iig het schurend geluid is weg…

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 28 februari 2012 10:54 PM
  [ # 7 ]

maar het kan geen kwaad? merk ook dat hij op het laatste van de remafstand als ik stilletje rem heel kleine schokjes geeft niet altijd, soms.

dus eens goed remmen is de boodschap. heb hem wel al vaak gewassen, zou het daar door komen? grtz

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 28 februari 2012 11:37 PM
  [ # 8 ]

Kan in principe geen kwaad, ik heb er ook last van na afgelopen zaterdag den voiture weer eens gewassen te hebben. Een dagje of twee stilstaan is al voldoende. Maar een stukje rijden en normaal remmen (niet te grof meteen vol in de remmen maar ook niet heel zachtjes remmen) is voldoende om de roest te verwijderen.

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 28 februari 2012 11:44 PM
  [ # 9 ]

ok dank je wel

grtz Gerjan

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 29 februari 2012 03:48 PM
  [ # 10 ]

Heb het zelfde bij de racing :S

Bij de dealer geweest en dat kwam door het weer. (K@T smoes denk ik dan)

mij mij zitten ze als ik hem s’avonds geparkeerd heb en de volgende dag weer wegrijd dan zitten de blokken gewoon vast.
van de handrem dan. (en niet door de vorst want daar hebben we nu geen last meer van.)


Binnenkort eens een klachten brief naar Citroen Nederland sturen.
dealer doet er tenslotte niks aan.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 29 februari 2012 04:42 PM
  [ # 11 ]

Jeetje, wat zijn we weer opgewonden Smile

Ik heb in het verleden ook met een Seat, Volvo en Renault kennis mogen maken met het hierboven beschreven fenomeen.

Er is niks kapot, het is gewoon een producteigensschap van ...... staal. En dat roest.

En bij de ene auto heb je daar meer last van dan bij de andere. Wat wel helpt is de auto niet op de handrem wegzetten, maar als het goed is doe je dat sowieso niet (wegzetten in 1e of 2e versnelling is beter dan op de handrem zetten).

Dus klachtenbrief naar Citroen NL kun je achterwege laten, scheelt weer de moeite Wink

Als het goed is wordt het vanzelf ook weer wat minder. Het is een combinatie van luchtvochtigheid, vuil en of je de auto met warme remmen wegzet en of je de handrem aantrekt. Als het goed is ga je er ind e zomer minder last van hebben.

Nog even geduld dus!

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 29 februari 2012 05:44 PM
  [ # 12 ]

Maar ik wil s’morgens ook zonder dat ik hem op de handrem heb staan van de plek kunnen krijgen.

en ook dan willen de remmen wel ens echt vast kunnen zitten.

en nu ben ik geen mietje maar vast is bij mij ok echt vast.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 29 februari 2012 06:13 PM
  [ # 13 ]

Snap het & ik ken het probleem ook. Als het goed is gaat het echt vanzelf voorbij. Je kunt natuurlijk ook eens de auto opkrikken, wiel ervan af halen en kijken of het enkel de roest is of dat er een ander probleem speelt.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
B.a.ds3
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 12-10-2011

Gepost: 29 februari 2012 07:41 PM
  [ # 14 ]

Heb er ook last van. ook naar de dealer geweest hun zijde kom door het weer kom (zout op de weg) gaat van zelf over.
Begin was het heel hard dacht eerst dat het me remschrijven op waren.

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 29 februari 2012 08:07 PM
  [ # 15 ]

daar juist naar de garage geweest. de garage die me zo slecht van dienst geweest is toen mijn venster onder druk door een fabricage fout stuk sprong, ik kom aan de receptie en zeg er is iets aan mijn ds3. weet je wat die vrouw zei? schuren jou remmen? ik kijk heel verbaasd.. ja idd ze schuren en ook als ik stilletje aan kom gereden dan schokt hij ook op het laatste van de rem afstand. ik zeg geen roest te zien heb er naar gekeken en heb nog maar 4OOO km dat is niet normaal. Ze roept het hoofd van de afdeling die zegt laat hem maar hier we gaan er naar kijken, hier is de sleutel van de vervang wagen ( ook een ds3 maar een 88KW vti 12Opk geloof ik) ik dacht nou dat gaat hier snel en gemakkelijk alsof ze blijbaar er al vanaf wisten dat er iets scheelt met de remmen. Voor ik naar buiten ging zei ik dit gaat mij geen enkele euro kosten he?!! want ik betaal niks!

toch even de rij eigenschappen van de vti omschrijven: hij rijd kwa wegligging veel beter dan mijn ehdi super zacht vergeleken met mijn hobbeldoos.. volgens mij scheelt er toch wel wat aan die van mij op dat gebied. zelfde banden zelfde velgen. ok de benzine rijd zachter kwa motor maar het onderstel is toch het zelfde dus vind het vreemd dat er zoveel veschil tussen zit. Geen enkel hobbeltje stoorde terwijl het bij mij holder de bolder als jullie mij snappen. mijn ehdi voelt wel beter aan steviger en kwa trekkracht is de ehdi ook wel fijner om mee te rijden maar je kan bij de vti echt wel lekker doorsleuren. de versnellingsbak is echt slecht van de vti (vervangwagen) daar is de ehdi ook veel beter in. veel vaster en preciezer.

ik ben zeer benieuwd naar morgen, wat ze mij gaan vertellen.

ik hou jullie op de hoogte

Profiel  
 
 
1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook