6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
DS3 5OOO km remmen schuren, schijf linksvoor krom…
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 16 maart 2012 01:26 PM
  [ # 76 ]
Gerjan30 schreef:

dus hoe sta jij stil aan de lichten als je hete schijven hebt? handrem is niet goed, voetrem is ook niet aan te raden dus blijven balanceren met de koppeling zodat die sneller verslijt dan?

Heb zelden hete remmen Smile Rij namelijk gewoon op de openbare weg en vind er weinig aan die stoplichtracejes.

O wat is het toch mooi op de weg met al die CitroĆ«ns…

Nu na lange Citroƫnloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 16 maart 2012 01:31 PM
  [ # 77 ]

ik rijd rustig,, dus kan mij niet inbeelden dat ik met hete remmen voor een verkeerslicht sta, racen doe ik niet die tijd is voorbij en met 92 pk valt er niet veel te racen. Ik gebruik de auto normaal tot zeer rustig. maar ok ik weet waar op te letten waar ik in het verleden nooit op lette en ook geen problemen van ondervond. merci voor de uitleg. grtz

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 18 maart 2012 01:38 AM
  [ # 78 ]

Gerjan het “voetje op de rem” is iets wat heel veel mensen doen en wat ook 9 van de 10 keer goed gaat maar de voorbeelden die gegeven worden kunnen wel de kromme schijven die jij ervaart.

Probeer eens te letten wanneer je bovenstaande doet, niet ieder stoplicht staat op een heuvel en mensen maken er snel een gewoonte van hum rem in te drukken terwijl die niet eens nodig is omdat ze op een vlak stuk weg staan.

Het kan natuurlijk ook gewoon een mechaniek probleempje zijn, zuigers die niet goed in hun ruststand terug keren na het remmen met als gevolg dat de blokken tegen de schijven blijven gedrukt, alleen bij een auto met zo’n lage km stand zou dit natuurlijk niet mogen.

Vergeet niet, na 10.000 km nieuwe schijven is natuurlijk wel weer een slijtage gevoelig onderdeel wat vernieuwd wordt, waar ondanks dat de klant er niet om vraagt, wel ook beter van wordt op een indirecte manier.
Dat ze daar dus een limiet op stellen is normaal.

Ik denk dat je gewoon ff pech gehad hebt, en probeer je rechtervoet eens in de gaten te houden Wink

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 18 maart 2012 02:16 AM
  [ # 79 ]

Ga ik zeker doen thanks

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 18 maart 2012 08:46 AM
  [ # 80 ]

Heb de auto ook weer een paar dagen terug van de dealer.

Wat ze hebben gezien.
Beetje vuil bij de achterremblokken en ze hebben dit schoongemaakt en netjes in het kopervet gezet zodat het weer soepel terug glijd.

Ook hebben ze gezien dat de achterremblokken een beetje glazig zijn. (beetje warm geweest dus) red face
zijn niet vervangen maar als ik toch wat problemen blijf ondervinden gaan we het zelf oplossen.


tijdens de proefrit en een stop van hogere snelheid. +120km/u trekt de racing toch wel duidelijk naar rechts.

wilde ze nu nog niets aan doen want hij staat op zijn wintervelgen en er werd gevraagt of ik de auto een keer langs wilde brengen als hij op de orginele zomervelgen staat.
i.v.m. garantie van Citroen Nederland.
begin April maar eens op zijn zomerbandjes zetten en dan maar eens proberen.

Dus even afwachten wat er in April uit die test komt.
Als dan alles goed is ligt het aan het setje wintervelgen.
is ook met deze set niet extra uitgelijnt dus misschin ligt het daar wel aan.
Normaal gesproken ook niet echt nodig.

Daarna de remblokken toch een keer vervangen voor een EBC setje.
nog alleen ff kijken of het dan de toch wel bekende Green stuff gaan worden die ik super vind.
of toch een stapje hoger.
meer de race remblokken. toch nog ff wat in verdiepen.

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook