Besteld: DS3 e-HDi Gris Shark/Rouge Carmen
Vijfentwintig
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 11-02-2012

Gepost: 01 maart 2012 02:41 PM

Vorig jaar al eens bij toeval een DS3 e-HDi gereden als huurauto en toen al positief verrast, dus de keuze voor een nieuwe leaseauto was eigenlijk snel gemaakt. Liefst natuurlijk 14% bijtelling, Frans, sportief en luxe en dan blijft er weinig over. Eigenlijk alleen de Mégane Coupe 1.5 dCi en de DS3 e-HDI. De Megane vind ik niet mooi en de DS3 wel, bovendien is die laatste met alle toeters en bellen flink goedkoper dan de Renault.

Daarom heb ik besteld:
DS3 1.6 e-HDi So Chic in de nieuwe kleur Gris Shark (opvolger van Gris Thorium), met dak in Rouge Carmen, buitenspiegels in Rouge Carmen en de 16” lichtmetalen Ashera velgen in, je raadt het al, Rouge Carmen. Bovendien wordt de optionele in dakkleur gespoten achterspoiler gemonteerd en nog wat extra chroom hier en daar.
Vanbinnen zet het thema zich voort met het Pack Cuir Claudia Amarante en dashboarddetails in Rouge Carmen (hoop dat die twee een beetje ‘matchen’), en verder natuurlijk het onvermijdelijke Pack My Way Comfort.

Zo’n beetje alle opties dus op deze DS3, die vorige week besteld is en volgens de dealer eind april/begin mei geleverd zal worden. Ik hou jullie op de hoogte!

Profiel  
 
Arian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 10-01-2011

Gepost: 01 maart 2012 02:47 PM
  [ # 1 ]
Vijfentwintig schreef:

..Pack Cuir Claudia Amarante en dashboarddetails in Rouge Carmen (hoop dat die twee een beetje ‘matchen’

Dat past heel mooi bij elkaar, ik heb een zwarte buitenkant en voor de rest ongeveer wel hetzelfde.
Alleen heb ik geen rode velgen aangedurfd, wel Ashera’s trouwens.

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 01 maart 2012 07:01 PM
  [ # 2 ]

Ik heb de rooie Ashera’s en een rooi dak, staat mooi. (Ook op een andere kleur dan Mativoire)  Smile

Ben niet voor leder gegaan, omdat wij stof fijner vinden zitten.
En het dashboard is gewoon pianolakzwart.

Denk dat je grote kans hebt eind april te rijden. Geloof niet dat er momenteel een lange wachtrij is.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 01 maart 2012 11:07 PM
  [ # 3 ]

Mooi, gefeliciteerd. Ik ben benieuwd of het ‘haaiengrijs’ inderdaad donkerder is dan thorium. Hoe dan ook, een mooie combinatie met de donkerrode velgen. Heb ik ook in overweging gehad, maar dan met thorium. Of eigenlijk gris shark, want dat was begin februari volgens mij ook al voor thorium in de plaats gekomen. Hier een plaatje van een gris thorium met rode velgen en dak. Voor het idee.

Profiel  
 
Vijfentwintig
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 11-02-2012

Gepost: 26 maart 2012 09:53 PM
  [ # 4 ]

Vandaag een berichtje van de dealer dat de auto, zoals het er nu uitziet, in week 18 geleverd gaat worden. Da’s dus de eerste week van mei. Betekent een levertijd van twee maanden, valt mee dus. Want in het kader van ‘lekker puh’: een collega heeft begin maart een Renault Megane Estate 1.5dCi Eco2 besteld en is ergens in augustus aan de beurt, als het meezit…

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 27 maart 2012 01:13 AM
  [ # 5 ]

Ben ook benieuwd naar de nieuwe kleurstelling. Zelf heb ik een Gris Thorium / Rouge Carmen, en daar ben ik nog steeds erg blij mee! Laat maar een foto zien als tie gearriveerd is.

Profiel  
 
W_H
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 21-02-2012

Gepost: 27 maart 2012 09:27 PM
  [ # 6 ]

Welkom!

En wow… dan valt het mee qua levertijd, mijn DS3 is op 13 maart besteld en week 22 is de verwachte leverweek… Scheelt dus een maand met jou!
Had te maken met leer+myway combi, maar die heb jij ook…

Stiekem heb ik dan de stille hoop dat ik eind april ook een belletje krijg dat ik hem een week later kan ophalen Very Happy

Profiel  
 
Vijfentwintig
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 11-02-2012

Gepost: 27 maart 2012 11:08 PM
  [ # 7 ]

De levertijd wisselt nogal als ik het levertijdentopic doorlees… Importeurs spreken vaak met de fabriek een bepaalde bestelhoeveelheid af, en vullen die capaciteit met voorraadauto’s of klantauto’s. Zijn er dus even wat minder bestellingen, dan worden er veel voorraadauto’s besteld en als er dan een paar weken later weer wat meer bestellingen zijn, kunnen de al bestelde auto’s soms nog omgebouwd worden naar klantwensen. En dan is die auto weer wat sneller in Nederland. We zien het wel dus, mijn dealer geeft een seintje als mijn auto bij hem gelost is en omdat ik er dan toch nog even langs moet om wat details te bespreken zal ik meteen wat foto’s maken.

Profiel  
 
Vijfentwintig
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 11-02-2012

Gepost: 28 april 2012 12:01 PM
  [ # 8 ]

Het is bijna zover: aanstaande dinsdag wordt mijn DS3 afgeleverd! Volgens de dame van de verkoopadministratie nog zonder achterspoiler, want die stond in backorder en had een levertijd van vier weken. Onbegrijpelijk vind ik dat, tenslotte is mijn auto al op 1 maart besteld en al direct met achterspoiler, dus hadden ze negen weken de tijd om te checken of dat ding op voorraad was of niet.

Maar goed, eerst maar eens zien dinsdag of inderdaad de juiste Ashera’s in rouge carmen eronder zitten, of ze gedacht hebben aan de kentekenplaten met opgelegde letters en of ze de stadsverlichting aan de dagrijverlichting gekoppeld hebben. Foto’s volgen!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 april 2012 12:13 PM
  [ # 9 ]

Mijn DS3 is begin november 2011 besteld, geleverd op 06-03-2012, maar toen ook nog zonder de THP-spoiler.
Deze is pas vorige week gemonteerd en daarna kon de dakstriping worden aangebracht.

De THP-spoiler valt trouwens over de standaard spoiler heen.

De dealer had er destijds 5 in bestelling, de 1e die geleverd werd, was voor mij, maar moest toen nog gespoten worden

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 28 april 2012 02:06 PM
  [ # 10 ]

Of mijn dealer heeft een voorraad THP-spoilers of hij besteld gewoon slim. Hoe dan ook, mijn begin februari op papier gezette DS3 E-HDI 92 is eind maart afgeleverd mét THP-spoiler.

En nee, die THP-schep wordt niet over het standaard exemplaar heengezet. Die halen ze er echt af, kijk maar naar onderstaande plaat van de mijne. De gewone spoiler is er hier af, terwijl de THP-schep gespoten werd. Het valt niet eens zo heel erg op, maar je ziet een gat van de bevestiging zitten rechts op de hoek (en natuurlijk links ook) en het kleinere derde remlicht is verwijderd. Bovendien zijn de zwarte ‘driehoekjes’ links en rechts op de hoeken natuurlijk weg, want die zitten aan de standaardspoiler vast. Die exemplaren die aan de THP-pioler zitten zijn ook wat groter. Je kunt op die driehoekplek op de foto mooi de spuitlijn zien tussen het wit van het dak en het blauw van de koets.

Profiel  
 
Vijfentwintig
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 11-02-2012

Gepost: 02 mei 2012 09:15 AM
  [ # 11 ]

Gisteren afgeleverd! Nog zonder de THP-spoiler dus , maar verder helemaal compleet. De 16” Ashera-velgen zijn uiteindelijk niet rood, maar zwart met een rood naafkapje. Volgens de dealer was de geheel rode velg niet (meer) leverbaar. Zal wel, maar ik moet zeggen dat ik de zwarte velg bij nader inzien toch ook wel erg fraai vind staan onder de auto.

Gris Shark is geweldig, precies wat ik wilde! Duidelijk een stuk donkerder dar Gris Thorium en minder groen dan Gris Manitoba. Gewoon mooi antraciet. In combinatie met een rood dak en rood interieur echt geweldig.

Als de mist hier wat is opgetrokken zal ik een paar foto’s maken.

Eerste indruk verder: heerlijk soepel motortje, de auto is lekker stil, ook op de snelweg, mooi afgewerkt en het onderstel valt me na twee weken een BMW 116i honderd procent mee. Nadelen: ik vind de zitting van de stoelen wat kort, weinig steun bij de bovenbenen. Ben benieuwd hoe dat op een lange rit gaat uitpakken.

Maar tot nu toe:  doei

Profiel  
 
Vijfentwintig
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 11-02-2012

Gepost: 02 mei 2012 10:41 AM
  [ # 12 ]

Zoals beloofd!

Profiel  
 
martijnbos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 20-03-2011

Gepost: 02 mei 2012 12:18 PM
  [ # 13 ]

Erg mooie kleur, toen ik die van mij kocht was deze kleur er (jammer genoeg) nog niet. Veel plezier!!

Vriendelijke groet,

Martijn nice day

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook