Toch een beetje windgeruis.
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 13 maart 2012 10:26 AM

Misschien is er hier ooit al een topic geweest over een licht windgeruis in de Ds3. Ook op andere forums kom je het wel eens tegen. Vanaf ong. 110 km./u. is er een geruis ter hoogte van het raam aan de bestuurderzijde (passagierskant ook maar wel iets minder) alsof het raam niet helemaal goed gesloten is.
Het is geen drama maar wel een beetje jammer voor een verder overigens erg stille wagen waar je de motor aan 130 km./u. niet of nauwelijks in kan horen. Daardoor valt het windgeruis des te erger op.
Natuurlijk was ik in het verleden super venwend met een superstille C5 gulp van de laatste generatie.
Volgens ik het begrepen heb zou dit te wijten zijn aan het rubber waar het raam in op en neer schuift, maar zou dit ondertussen af-fabriek reeds moeten opgelost zijn door aangepaste raamrubbers.
De Info-Rapid die daar over bestaat gaat ook maar voor voertuigen tot RPO-nummer 12181 en ik heb het vermoeden dat onze Ds3 van daarna is (Jan. 2012). waar vind ik dit nummer trouwens?
Ik kan niks zien aan dat rubber het ziet er prima uit en tijdens het rijden duwen tegen het raam geeft ook geen enkel resultaat
Ik heb het raam dan maar eens zorgvuldig afgeplakt met een tape en het gaf geen of nauwelijks verbetering, hetzelfde met de naad van de deur zelf (en dan langs de passagierskant erin Mr. Green ) en ook geen verbetering. Dus twijfel ik dat het via de raamrubbers of dichtingen komt.
Wat me wel opvalt is dat als je beide ramen gelijktijdig open doet (of toe doet) het raam van de bestuurder merkbaar sneller is, misschien dat dit er toch op wijst dat het rubber daar toch wat minder spanning heeft.
Dus is mijn vraag naar jullie of anderen hier ervaringen mee hebben of het windgeruis gewoon een producteigenschap is van de Ds3 en of jullie eens even kunnen testen of bij de jullie Ds3’s de ramen even snel openen en sluiten.
Alvast dank op voorhand Wink .

Profiel  
 
gepperd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 23-01-2008

Gepost: 13 maart 2012 10:36 AM
  [ # 1 ]

Ik heb ook last van windgeruis gehad in mijn DS3, maar dit was puur aan de deur van de passagierskant.. Later kwam ik erachter dat als ik het raam een heel KLEIN beetje naar beneden deed dit geluid over was. Het raam leek dus eigenlijk te goed dicht te gaan, waardoor dit geluid ontstond. De dealer heeft vervolgens ervoor gezorgd dat dit euvel verholpen werd (wat het precies was weet ik niet).

Nu is windgeruis per auto ontwerp anders, en zeker bij kleinere auto’s.. De DS3 is niet helemaal vrij van windgeruis.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 13 maart 2012 12:10 PM
  [ # 2 ]

Misschien is het je buitenspiegel…

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 13 maart 2012 04:55 PM
  [ # 3 ]

Dat van het raamrubber heb ik idd ook gelezen en mag denk ik toch wel aannemen dat ze dat nu wel af-fabriek verhelpen.

heb er zelf geen last van, gelukkig.

spiegel zou idd ook nog kunnen.
een windwerveling doe ergens voor je raam ontstaat en daar pas het geluid gaat geven.
is en blijft lastig te zeggen.

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 13 maart 2012 10:24 PM
  [ # 4 ]

Ik heb altijd gedacht dat het komt van het opstaande vinnetje en de wat hoekige vouw van de carrosserie daar. Het is niet de stilste wagen, maar voor zo’n klein ding vind ik het goed genoeg.

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 14 maart 2012 09:39 PM
  [ # 5 ]

De spiegel, ik denk niet dat die de oorzaak is want ingeklapt blijft het net het zelfde.
Maar zoals ik al zei een drama is het niet en andere wagens uit dit segment zijn ongetwijfeld grotere herriemakers Smile . Laat ons zeggen dat het een lichte smet is op een mooi bilan.
Trouwens net nog eens gaan toeren met mijn onvolprezen Activa V6, en plots is die kleine toch best stil, en dan zeggen dat de Xantia destijds als een behoorlijk stille wagen omschreven werd haha .
Ik ga het verder even rustig bekijken, mocht ik nog een of ander aan de weet komen post ik het hier natuurlijk.

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 14 maart 2012 10:06 PM
  [ # 6 ]

denk toch dat het de spiegel is, het is ook geen kleintje.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 14 maart 2012 10:31 PM
  [ # 7 ]

er kan altijd wel wat zijn, maar ik denk dat je toch zelf wel al een reden geef…
je komt idd uit een c5 ph3 en ds3 is eigenlijk een C3 onderhuids…
en dat is geen C5

ik merk dat ook met de C4P hoor.. Wink

V-zesserke schreef:

.
Natuurlijk was ik in het verleden super venwend met een superstille C5

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 14 maart 2012 11:21 PM
  [ # 8 ]
ronama schreef:

er kan altijd wel wat zijn, maar ik denk dat je toch zelf wel al een reden geef…
je komt idd uit een c5 ph3 en ds3 is eigenlijk een C3 onderhuids…

Ja, de Ds3 heeft veel gemeen met de C3, maar in onze C3 hoor ik net wat minder windgeruis, maar verder is de geluidsbeleving in beide wagens totaal anders. Zo is de motor (beiden 1,6 Hdi 112 pk) een pak rumoeriger in de C3, misschien daardoor dat het windreruis minder opvalt en in de Ds3 des te meer.
Het is straf van Citroën dat ze twee wagens bouwen met gelijke tchnische basis maar toch o zo verschillend. Ik heb veel ervaring met beiden en de Ds3 voelt gewoon opvallend veel homogener en degelijker aan. Het is gewoon de betere van de twee haha .

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 15 maart 2012 03:41 PM
  [ # 9 ]

daarom is die ook iets duurder en wordt er gesproken van premium… Laughing

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook