2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
THP distributieprobleem
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 18 maart 2012 10:49 AM
  [ # 16 ]

Ik heb bij Honda CBR600 motoren 2x de distributie ketting vervangen omdat deze opgerekt was.
Het effect hierbij was dat de motor aanzienlijk slomer werd. Logisch gevolg van timing, de kleppen gingen immers te laat open.
De kettingspanner die de boel op spanning moest houden was hydraulisch en verdacht als boosdoener. Maar vervangen hielp niet echt.
Ook modificeren niet.

Bij de Honda’s was er niets mis met de tandwielen op de nokkenassen.
Gewoon slechte kwaliteit ketting dus.

Ik heb m vervangen door het merk DID, altijd tevreden geweest wat betreft de aandrijfketting en tandwielen.

Wat Citroen/Peugeot/BMW gebruikt in de THP weet ik niet. Maar bij klachten loont het de moeite om te checken of er geen rommel in zit. (net zoiets als lagers van Toyo in plaats van SKF)

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
mads3
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 18 maart 2012 11:32 AM
  [ # 17 ]

Dit is mooi een vraag voor CN aanstaande zaterdag in Zwolle.
Misschien kunnen die deze vraag beantwoorden? Confused:

DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI

Profiel  
 
Gepost: 18 maart 2012 11:52 AM
  [ # 18 ]

Nou, áls ze al dat soort technische kennis hebben bij een dealer, zullen ze écht niet gaan toegeven dat er ‘rommel’ in hun motoren is gebruikt hoor! Laughing

Net zo min als die mevrouw van Peugeot die te gast was bij Radar ene reet verstand had van autotechniek, of zich zelfs ook maar had ingelezen in de materie.  depressed

Verder vraag ik mij af hoe een motor anders gebouwd kan worden dan -grotendeels- met mensenhanden. Bestaan er tegenwoordig machines die zonder tussenkomst van mensen zelfstandig een hele motor in elkaar zetten?  huh

Ik vermoed toch dat de klachten die jullie beschrijven inderdaad voor een deel in de software moet worden gezocht. Maar ja, computers.  huh

Dus wat ik al zei: zelfs als je niet actief het nieuwe rijden toepast, zullen de computers er wel voor zorgen dat er niet te hoog in toeren wordt gereden doch zo ‘economisch’ mogelijk. Dat dit vervolgens duur uitpakt voor de eigenaren (kosten als de garantie verlopen is) tja….

Er bestaan overigens wel (effectieve) producten die vervuilde motoren weer intern kunnen reinigen, maar dat is in feite een lapmiddel. Zou echter bij elk beurt moeten worden toegevoegd.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 18 maart 2012 02:07 PM
  [ # 19 ]

@Scottie
Voor een dumpvalve was ik dan ook al naar aan het kijken Razz

heb alleen te veel wensen. red face

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 18 maart 2012 02:15 PM
  [ # 20 ]

Volgens mij zijn de eerste problemen inderdaad opgelost, want van de eigenaren met THP-motoren van na het jaar 2010 hoor je niets. Toch?

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 18 maart 2012 02:33 PM
  [ # 21 ]

Vergeet het maar er zijn nog steeds problemen, wel minder maar jammer genoeg nog niet 100 % verdwenen.
Downsizing en directe inspuiting = shit en problemen ook bij de VAG-groep is er genoeg miserie…..
Binnen enkele jaartjes is dat allemaal verleden tijd ohh .

Profiel  
 
Gepost: 18 maart 2012 02:38 PM
  [ # 22 ]

Ja, downsizing zuigt. Ze hadden er beter een Chevy small block V8 in kunnen hangen. Veel economischer als je het op de lange termijn bekijkt. Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 18 maart 2012 02:38 PM
  [ # 23 ]

Ja dan is BIG weer in….

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 18 maart 2012 02:59 PM
  [ # 24 ]
La Léo schreef:

Verder vraag ik mij af hoe een motor anders gebouwd kan worden dan -grotendeels- met mensenhanden. Bestaan er tegenwoordig machines die zonder tussenkomst van mensen zelfstandig een hele motor in elkaar zetten?  huh

Ik vermoed toch dat de klachten die jullie beschrijven inderdaad voor een deel in de software moet worden gezocht. Maar ja, computers.  huh

Er bestaan overigens wel (effectieve) producten die vervuilde motoren weer intern kunnen reinigen, maar dat is in feite een lapmiddel. Zou echter bij elk beurt moeten worden toegevoegd.

Je zou ervan versteld staan wat machines tegenwoordig allemaal in elkaar kunnen zetten Shocked . Ik werk als onderhoudstechnicus in een bedrijf dat ABS/ESP remsystemen maakt (ja ook dat voor PSA en dus van de C3/Ds3/207…..) en ook daar komen maar weinig (te dure?) mensenhanden aan te pas.
De meeste problemen aan de THP zijn niet van software oorzaak, distributie die verloopt door rekken van de ketting of verschuiven van een tandwiel heeft daar niks mee van doen. Evenmin is de vervuiling in de cinderkop een softwarefout, die is voor het grote deel eigen aan directe benzineinspuiting en bij VAG heeft men net hetzelfde vervuilingsprobleem met zelfs volledige vervanging van motoren!
Wel is het zo dat onder druk van de steeds strengere milieunormen de softwaregrenzen veel nipter moeten ingesteld worden en dus zal er veel sneller overgegaan worden tot een inperking van het vermogen en zelfs een noodloop. Met alle gevolgen van die voor de bestuurder.
Er bestaan idd effectieve producten die je aan b.v. de benzine kan toevoegen, maar door die directe inspuiting in de cilinders i.p.v. in de inlaatcollector gaan die maar héél weinig effect hebben om je cilinderkop te reinigen. Bij de oudere indirect ingespoten motoren was er een lucht/benzine mengsel aanwezig in de inlaat en dat had sowieso een behoorlijk reinigende werking voor je inlaat en kleppen.
Bij de nieuwe motoren gaat er enkel lucht door de inlaat die niet zo proper is als je zou denken aangezien ook de carterontluchting langs daar plaats heeft. Gevolg is dat het beetje olienevel dat steeds aanwezig in die ontluchting de boel op termijn ernstig kan gaan vervuilen. Op de Thp 200 heeft men trouwens de carterontluchting al anders uitgewerkt, zo heb ik het ergens gelezen.
Ze gaan in alle geval best snel met deftige oplossingen mogen komen anders gaat het hun veel geld kosten en een ernstige smet op hun naam.

Ja, zo’n dik amerikaans blok erin, alleen al voor de sound gulp .

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 18 maart 2012 06:00 PM
  [ # 25 ]

Dit topic gaat op slot.

Er is al een topic in het gemene deel.  Er zijn meerdere modellen met een THP motor
Het DS3 gedeelte is dus niet de juiste plaats!

 

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook