1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
even netjes voorstellen en dan gelijk een vraagje
dundieje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-03-2012

- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 18 maart 2012 11:11 AM

Was “even netjes voorstellen en dan gelijk een vraagje”

Profiel  
 
victor1964
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011

- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Gepost: 18 maart 2012 11:17 AM
  [ # 1 ]

Hoi welkom op het forum, ik zou zeggen ga een uitgebreide proefrit maken dan kun je hetzelf ervaren.. wat betreft ervaringen er staat genoeg op het forum geschreven en bij http://www.autoweek.nl reviews staan ook een hoop opmerkingen en ervaringen van bezitters geschreven. veel leesplezier ermee enne de DS3 is echt een superauto

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 maart 2012 11:44 AM
  [ # 2 ]

Een 1.6 VTi maakt 3500 rpm bij 122 km/h op de cruisecontrol.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 18 maart 2012 12:27 PM
  [ # 3 ]

Wilde ik ook net zegen, want mijn C3 Picasso 1.6 VTI maakt dan ongeveer dezelfde toeren per minuut. En dan is ie heerlijk rustig. Dat zal de DS3 ook zijn, wellicht nog meer zelfs omdat ie volgns mij wat beter geisoleerd is..

Profiel  
 
dundieje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-03-2012

- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 18 maart 2012 04:23 PM
  [ # 4 ]

Zou het dan kunnen kloppen dat een 1.6THP 2800 rpm maakt bij 120 km/uur door de zesbak die daar in zit, ik twijfel een beetje wat voor mij de beste aanschaf zal zijn.
Ik lees hier op dit forum dat je met een THP net zo zuinig kan rijden als met een 1.6VTI bij normaal rijgedrag (mijn wilde haren ben ik al kwijt)

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 18 maart 2012 04:46 PM
  [ # 5 ]

Nou, ik zou geen twijfel hebben gezien de problemen met de 1.6THP motor.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
dundieje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-03-2012

- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 18 maart 2012 04:49 PM
  [ # 6 ]

Ooh, vertel. is dit hetzelfde als met de kleine turbomotoren uit de VAG stal?

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 18 maart 2012 04:53 PM
  [ # 7 ]

Kijk maar eens naar de Radar uitzending van 05-03.

En Google maar eens op THP motor.

Er is zelfs een website met klachten over de 1.6THP motor.

En volgens mij is er zelfs een topic op deze site, dus daar maar verder kijken.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 maart 2012 04:55 PM
  [ # 8 ]

Het valt allemaal erg mee, meneer berlingo ziet het nogal zwart… De THP is een prima blok wat hooguit wat kinderziektes heeft gehad. De Vti wordt toch wel als een wat ouderwets ding gezien. Geen directe injectie, niet heel veel koppel en ook niet heel erg zuinig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 18 maart 2012 05:06 PM
  [ # 9 ]

Ahum !? Valt allemaal wel mee? Sorry hoor maar de praktijk wijst anders uit. Zou sowieso geen direct ingespoten benzine motor willen hebben i.v.m. inlaatklep problemen/vervuiling.

Voorkomende problemen: distributieketting, koelvloeistofpomp, cilinderkop vervangen (vervuiling), emissie storingen, olielekkage, koelvloeistof lekkage en weer een cilinderkop.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 maart 2012 05:21 PM
  [ # 10 ]

De praktijk wijst uit dat er vele duizende meer dan tevreden THP rijders zijn die nooit problemen ondervinden. Daarbij zijn de THP’s die NU van de band rollen op vele punten aangepast ten aanzien van de motoren uit de eerste series. Het is heel makkelijk om van af de zijlijn te staan schreeuwen dat de THP een drama is, helemaal als je zelf niet zo’n ding hebt en je mening van internet of TV moet halen Wink.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 18 maart 2012 05:27 PM
  [ # 11 ]

Sorry maar ik ben in de branche werkzaam en daarom heb ik “zo’n ding” bewust niet. Weet niet welke tijd je met NU bedoelt, maar er staat er hier een van 3 maanden oud.

Om een welles/nietes verhaal te voorkomen wil ik deze discussie stoppen. Maakt het er niet vriendelijker op. Mensen moet het zelf maar ervaren.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 18 maart 2012 05:28 PM
  [ # 12 ]

Ik rij al bijna een jaar rond in een peug 508SW met THP motor en kan niet anders zeggen dat het een erg fijne motor is. Het is een 2011 auto dus er zal een blok inzitten waar alle probleempjes opgelost zijn. Ik heb ook met een VTI gereden en dat is een totaal andere beleving. Ik zou eens proef gaan rijden met beide voor een oordeel!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 18 maart 2012 05:30 PM
  [ # 13 ]

Goede geluidisolatie of niet, 3500 versus 2800 toeren op kruissnelheid vind ik genoeg reden om voor een zesbak met lange zesde versnelling te kiezen. Is in de praktijk inderdaad even zuinig en het rijdt gewoon veel relaxter. Tot je ‘m in vijf prikt en het gas in trapt, want een THP is heel erg lekker snel Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
victor1964
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011

- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Gepost: 18 maart 2012 05:33 PM
  [ # 14 ]

Aan de TS, ben je een veelrijder met daarbij ook een loden voet, of meer iemand van de korte ritten? je opmerking over het aantal toeren bij 120km/h geeft mij namelijk te denken dat je niet zo’n scheurneus bent.
Ik zou dan ook een E-HDI overwegen…..

succes met de besluitvorming

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 maart 2012 05:34 PM
  [ # 15 ]

3500 toeren bij 120 is niet meer van deze tijd. Onlangs nog met een c5 gereden met een Vti motor. Die had gelukkig een 6 bak, maar dan nog maakt dat ding een boel toeren. De hele Vti voelt zwaar astmatisch en achterhaald en het verbruik valt tegen. Ik heb meerdere modellen met een Vti gereden, ook van peugeot, en ken eigenlijk niemand van de eigenaren van die wagentjes die er echt blij mee is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook