Totaal aantal Berichten: 129
- C5 2.0HDI 140pk millenium
HALLO allemaal
zojuist een strip ledverlichting gekocht
wil deze monteren boven de mistlampen van mijn c4 grand picasso 2008
daar is een lengte vrij van ruim 30 cm en nu een strip gevonden die waterdicht is en flexibel
met wel 30 leds erop met zeer wit licht.
lijkt mij perfect om boven mistlamp te monteren iemand hier ervaring mee en of foto’s???
ps hoe plaats ik foto’s op de site??
heb foto’s van de ledstrips
bij mijn C4P zitten ze affabriek maar kan je een idee maken…

tussen dag verlichting en mistlamp zit ruimte dat is er bij mij ook
hier wil ik ze in monteren /plakken
heb ff op de autosites gekeken
ik heb het idd gezien, en dat is een prima plaats ervoor lijkt mij…

ok mooi nu het aansluiten nog iemand een idee??
lopen er draden naartoe en hoe schakelen ze normaal?
daglicht aan dimlicht uit
dimlicht aan daglicht uit OF alle 2 aan??
hoe heet een orginele het??
bedankt voor jullie snelle reacties
bij mijne dimmen de ledlampen als ik de verlichting opzet..
omdat de stadslichten niet meer branden..
dus de leds hebben ook de funktie van de stadlichten overgenomen…
maar aangezien dat bij jouwe niet mogelijk gaat zijn, moeten ze uitgaan op het moment dat je de stadslichten en dimlichten aanzet..

Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
De led lichten moeten uit gaan als er andere verlichting aan gaat (dus vanaf de standlichten)
Er zijn modules die je kan kopen op dat aan te sluiten.
Ik heb bij mijn C4 berline een setje dagrijlichten van Philips gekocht, deze doen het nog steeds perfect.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

ok zal ik zeker meenemen weet al beetje hoe aan te sluiten
denk met een relais die uitschakeld als het licht aangaat
Ps dit is de dayligt verligtings strip
hij is 30 cm en heeft veel dus 30 leds erop
en net zo belangrijk hij is waterdicht
hallo schon,
heb jij dit al gemonteerd ?, en kan je misschien een foto delen met ons hoe het eruit ziet?. ik zit er aan te denk ook zoiets te gaan inbouwen, echter wordt hier en daar vermeld dat officieel het niet mag (zou niet weten waarom niet maar goed) en dat het er toch iets anders uitziet, en niet zo vel zou zijn als gewone DRL’s
gr
Rene

nee heb ze nog niet binnen komen uit china dus zal wel ff duren he
en ja het zal wel niet mogen omdat er een europees keurmerk aan moet zitten
maar ze kosten per 2 7,67 euro en in maak ze demontabel hebben ze ook niks te zeuren bij de keuring
en weet 100% zeker dat de politie hier niet naar kijkt er rijden al zoveel auto’s rond met LED verlichting
Ps de nieuwere picasso’s hebben ze op nagenoeg de zelfde plaats maar zogauw ik het klaar heb zet ik hier een foto neer
groet schon

Totaal aantal Berichten: 212
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
r.roeten schreef:hallo schon,
heb jij dit al gemonteerd ?, en kan je misschien een foto delen met ons hoe het eruit ziet?. ik zit er aan te denk ook zoiets te gaan inbouwen, echter wordt hier en daar vermeld dat officieel het niet mag (zou niet weten waarom niet maar goed) en dat het er toch iets anders uitziet, en niet zo vel zou zijn als gewone DRL’s
gr
Rene
Zoals al hierboven aangeven:
ronama schreef:bij mijne dimmen de ledlampen als ik de verlichting opzet..
omdat de stadslichten niet meer branden..
dus de leds hebben ook de funktie van de stadlichten overgenomen…maar aangezien dat bij jouwe niet mogelijk gaat zijn, moeten ze uitgaan op het moment dat je de stadslichten en dimlichten aanzet..
Je mag dus geen LED verlichting samen met andere verlichtig aan hebben. En daar houden ze je zeker mee aan! (is al op blik op de weg geweeest namelijk)
hier ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb bijvoorbeeld mijn stadslichtjes vervangen voor een led variant, is dus niet feller maar heeft wel meer de xenon kleur. dat je geen DRL’s mag aanhebben ok, maar je mag volgens mij wel je stadslichten vervangen voor een led lampje. andersom mag toch ook ? je ziet best wel veel auto’s rijden met Xenon verlichting maar stadslichten in een wat meer gele variant..
en zoals Ronama ook aangeeft, bij de originele worden de led’s zachter gezet en staan dus ook aan tijdens de normale verlichting

Zoals iemand hier al zei, die chinese brol zal zeker niet mogen.
LED strips mogen trouwens nooit.
Zal waarschijnlijk ook niet echt de moeite zijn qua lichtopbrengst ten opzichte van “echte” LED verlichting.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

wittereus schreef:Je mag dus geen LED verlichting samen met andere verlichtig aan hebben. En daar houden ze je zeker mee aan! (is al op blik op de weg geweeest namelijk)
Dat klopt niet.
LED verlichting mag gedimd branden als de gewone lichten aan zijn, dan fungeren ze als standlichten.
Je moet dan wel je originele standlichten uit je lampen verwijderen, want je mag blijkbaar geen dubbele standlichten hebben.

mijn bedoeling is om overdag LED verlichting te laten branden en als donker word en gewone lichten gaan aan dan
gaan de leds uit en is het weer orgineel.
Dus niks 2 stadsverlichtingen of de een of de ander brand