C3 lijkt net een kerstboom (knipperlichtprobleem)
Chundri Boelens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 08-07-2011

Gepost: 19 maart 2012 10:05 PM

Beste allemaal,

ik heb een probleem en heb de oplossing nog niet kunnen vinden op internet.

Mijn C3 1.4 Exclusive uit 2003 geeft sinds kort problemen met de richtingaanwijzers.
Zodra ik mijn knipperlicht aanzet (ongeacht welke kant) lijkt er niks aan de hand…
Als ik echter achter de auto kijk gaan dan om en om beide knipperlichten en alle remlichten branden.

Zodra ik in de auto zit en de rem intrap als ik mijn knipperlicht heb aangezet gaat ook het signaallampje in de auto snel knipperen…

Daarnaast wordt ook de cruisecontrol voortaan automatisch uitgeschakeld wanneer ik mijn knipperlicht aanzet (mogelijk was dit altijd al zo en valt het me nu pas op…)

Ik heb al alle kabelverbindingen nagekeken en kan daar niks vreemds aan ontdekken…

Heeft iemand nog meer mogelijke oplossing waar ik naar kan kijken?

Bij voorbaat dank!

Profiel  
 
Autofan1985
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 11-11-2009

- C2 1.4 VTR
Gepost: 20 maart 2012 09:11 AM
  [ # 1 ]

Heb je de laatste tijd iets aan je auto gedaan?  Mogelijk is je CAN-bus systeem van slag door iets wat je hebt geïnstalleerd/verwijderd.

Profiel  
 
Gepost: 20 maart 2012 09:17 AM
  [ # 2 ]

Een C3 van dat bouwjaar heeft ook gewoon een Com2000 (Dit is het samenstelsel van hendels achter het stuur). Deze hebben geen beste reputatie en kunnen allerlei van dergelijke symptomen veroorzaken. Helaas is de enige echte remedie vervanging van het geheel en dat is geen goedkoop onderdeel. Er is op dit forum heel veel te vinden, zoek maar eens om Com2000.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 20 maart 2012 09:45 AM
  [ # 3 ]

Voor rond de 300 euro ben je weer nieuw.

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook