Andere pookknop monteren
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 05 april 2012 11:54 PM

Ik heb al weer een week een mooie met leer beklede pookknop liggen en ik zoek naar ervaringen met monteren. T is simpelweg een kwestie van steken maar hoe krijg ik makkelijk die oude eraf? Zonder dat ik straks deuken uit mijn dak moet halen…. Enige input is welkom!

Profiel  
 
Dave_de_W
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 11-01-2012

- C3 e-hdi Selection
Gepost: 06 april 2012 07:30 PM
  [ # 1 ]

Hard aantrekken, de leren hoes komt dan mee (deze aan de onderkant eerst losmaken), dan moet je een taywrap doorknippen (en dus een nieuwe plaatsen).

Profiel  
 
sfs
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 11-01-2011

Gepost: 08 april 2012 12:53 AM
  [ # 2 ]

Ik weet niet hoe Dave de leren hoes van de onderkant af had gehaald, maar ik had het hele onderste gedeelte van het dashboard, rondom airco, radio en versnellingspook (piano zwarte gedeelte) naar achteren getrokken (klik systeem, als je er voor zit, recht naar je toe trekken, beginnen in de rechterboven hoek en zo 1 voor 1 iets van 8 punten langs gaan.).

Vervolgens kan je dit hele gedeelte over de pookknop trekken zodat de hoes binnenste buiten zit, nu kan je de tiewrap losknippen en de het zwarte dashboard omlijsting weer terugplaatsen (om krassen te voorkomen). Buig je nu zoveel mogelijk over de pookknop heen, bijvoorbeeld door met je linkerbeen op de bestuursstoel te zitten, en met je rechter boven de bijrijderstoel. Trek nu de pookknop flink naar je toe zodat mocht je uitschieten, je met de pook richting je borst gaat en niet richting het dashboard, raam of spiegel.

Vervolgens bovenstaande in omgekeerde volgorde herhalen. Let goed op waar je de sluiting van de tiewrap plaatst. Hier gaat de hoes misschien een beetje plooien en dit kan je voelen tijdens het schakelen. Zet de tiewrap dus vast, plaats het dashboard gedeelte los terug, en voel of je last hebt van de tiewrap. Desnoods kost het je een extra tiewrap in een nieuwe poging.

Prima klusje om te doen. Beheerst (en vooral durven) trekken aan de onderdelen en dan gaat alles goed. Succes!

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 09 april 2012 12:44 PM
  [ # 3 ]

Thanks, ik ga er van de week eens mee bezig…jammer dat je er zoveel voor moet loshalen….

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 10 april 2012 01:23 AM
  [ # 4 ]

Ik vind de leren variant lang zo mooi niet als de originele Mr. Green maar das mijn mening

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 28 april 2012 08:42 PM
  [ # 5 ]

T is gelukt op de wijze zoals beschreven door SFS. Bedankt!!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook