1 van de 18
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Mijn DS20 - Eindelijk begonnen en jawel…: roest
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 07 april 2012 10:48 PM

Hallo allemaal,

Sinds 4 weken heb ik dan eindelijk m’n eigen DS. Mijn vrouw gaf me de keuze: Een Ipad of een DS. De keuze was snel gemaakt. En na een korte zoektocht, waarbij ik auto’s heb gezien van zeer wisselende kwaliteit, viel de keuze op een DS20 uit 1971. Pallas uitvoering, blauw metalic. Ik ben er nog niet achter hoe deze officieel heet, denk blue platiné. Koets en dak in dezelfde kleur. Keurige binnenbekleding en top kwaliteit meubels. Foto’s zal ik nog eens proberen.

Ik heb de auto overgenomen van een bekende die z’n hele leven al tussen de snoeken bezig is. Ik mocht de auto ook pas overnemen als hij hem nog in topconditie mocht brengen: alle deuren aan de onderkanten van niet staal voorzien en opnieuw gespoten, rondom nieuwe lekzakken, nieuwe remblokken, chroom gepoetst, alle holle ruimtes voorzien van antiroest. En nog tal van dingen die hij gaandeweg tegenkwam. Al met al heeft hij er 3 maanden aan gewerkt deze winter.

De auto start en rijdt prima op gas. Het verbruik is nu ca. 1:8,5. Het verbuik houd ik bij via: http://www.autoweek.nl/verbruik/5596/citroen-ds4bc-ds20
Benzine werkt nog niet. Gastanken bleek nog een uitdaging. Bij het vervangen van de gasnippel zijn iets dikkere boutjes gebruikt. Hierdoor kan het gaspistool niet goed op de nippel worden vastgezet. Daarom werk ik nu nog met een verlengnippel. Dit heeft al een paar keer geresulteerd in een flinke gaswolk als het rubbertje weer wegschoot. Maar met teflontape gaat het nu goed. Maar het vraagt om een betere oplossing.

Nu na 4 weken heb ik iets meer dan 2000 km gereden. Prompt heeft mijn carpoolgenoot 4 weken vrij Smile Maar dat geeft mij de kans goed kennis te maken met de auto.

De auto is voorzien van een dikkere radiator met extra vin die van binnenuit bediend kan worden.

Vorige week gaf de kachel geen warmte meer door, dit heb ik vandaag weten te verhelpen door alle contacten even los te halen en weer op nieuw aan te sluiten. M’n eerste ‘sleutelwerk’. Smile
Verder had ik de indruk dat het LHM niveau wat laag was (gecontroleerd met draaiende motor op rijhoogte). Totaal 1,5 a 2 liter bijgevuld. Wat mag het verbruik van LHM eigenlijk zijn?

Morgen ook de normale olie maar eens peilen. Ik las elders in het forum dat Citroen 1:1000 nog niet als probleem zag destijds?

Verder is de auto voorzien van 5 rolgordels. Lijkt mij vrij uniek. Maar nu kunnen de kinders in hun kinderstoeltjes ook allemaal mee. Zij genieten er overigens enorm van. Ze willen niet anders meer. En ze slapen ook zo lekker snel Smile

Goed tot zover. Als er nieuws is zal ik het melden. Smile

Ik leer het wel…

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 07 april 2012 11:11 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd met je DS en welkom op het forum.
LHM gebruik hoort niet meer te zijn dan wat druppels. Makkelijkste om te conroleren is auto in hoogste stand zetten met draaiende motor en dan vullen tot onderste streepje.
Inderdaad motor olie gebruik was indertijd pas bij meer dan 1:1000 een garantie kwestie.
1:8,5 op LPG is erg netjes.

Veel plezier met de DS

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 07 april 2012 11:34 PM
  [ # 2 ]

gefeliciteerd met je ds. Wanneer heb je fotos, ben erg benieuwd.

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 07 april 2012 11:38 PM
  [ # 3 ]

Ze heeft inmiddels wel blauwe kentekenplaten.

Het voorraam heb ik behandeld met nano-spul. Werkt echt super goed in combinatie met de ruitenwissers. Boven de 70 km/h gebruik ik de ruitenwissers niet meer. Bij lagere snelheden wel, maar het zicht is super.

Zoals ik zei, ze slapen snel achterin Smile

Ik leer het wel…

Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 08 april 2012 01:10 PM
  [ # 4 ]

Welkom Revrok, veel plezier met de auto. het verbruik op lpg is erg netjes, ik kom niet verder dan 1:7

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 08 april 2012 01:52 PM
  [ # 5 ]

Welkom! En veel rijplezier met de Ds.
(en waarschijnlijk ook veel sleutelplezier Smile )

Peter.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 april 2012 11:43 AM
  [ # 6 ]

Fraai is dat - zie ik nu pas je topic. Ik let blijkbaar toch niet goed op. Waar zeer welkom op dit forum. Kan ik je op afstand nog een beetje in de gaten houden Wink. Ziet er rustig uit hoor, dat spul op de achterbank. Zijn ze altijd zo? En mooie combinatie, donkerblauwe stof en licht metallic blauw.

Beetje oppassen met LHM toevoegen - de enige manier om het peil te testen is de hoogste stand. In rijstand lijkt het peil misschien laag, maar je moet wel bedenken dat alle olie in dat vat opgevangen moet worden als de auto zakt. Zou jammer zijn als de boel dan overloopt, toch?
Als de auto lang niet op benzine heeft gereden mag je rekening houden met troep in de tank ... niet fijn.

Ik kan het verbruik van de DS niet meer bijhouden (krijg je ervan als je ‘m wegdoet) maar ik zat altijd net iets onder de 1:10 (benzine). Bij koud weer nam het wat toe richting 1:9. Nette waarden, het formaat en prestaties in aanmerking genomen (volgens mij stond tekstje vroeger in elke ANWB-autotest Smile)

Zweef ze - en ik duim voor je dat je hier nooit echte problemen hoeft te posten.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 april 2012 12:10 PM
  [ # 7 ]
Revrok schreef:

Wat mag het verbruik van LHM eigenlijk zijn?

Nul. Als je moet bijvullen lekt ie ergens Wink

Revrok schreef:

Morgen ook de normale olie maar eens peilen. Ik las elders in het forum dat Citroen 1:1000 nog niet als probleem zag destijds?

Ook bij nieuwe auto’s is dat nog steeds zo.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 14 april 2012 10:21 AM
  [ # 8 ]

Super mooie wagen! Klinkt als een goede aankoop, zo’n radiateur met extra geforceerde koeling is ook heel handig, zeker in de file. Heel veel plezier met de wagen! LHM zou je niet te vaak moeten bijvullen, zo ja is er wel ergens een lek. Olie verbruiken doen ze allemaal wel een beetje… met rustig rijden, 90 km/h constant kan je ook wel 1:10 halen op LPG, is maar net wat je wil; doorrijden of zuinig rijden… Veel plezier met deze mooie DS!

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 14 april 2012 10:31 PM
  [ # 9 ]

Blijft leuk als je aan mensen verteld dat je een DS hebt. “O, wat leuk. Is het een 3, 4 of 5?” Nee, het is een 20 Smile De vraagtekens bij sommigen. Heerlijk, gewoon een onderdeel van het genieten.

Heeft iemand een fotootje van z’n gas aansluiting bij de benzinetank? Momenteel zijn de boutjes waarmee deze vast zit te dik, waardoor het vulpistool niet goed pakt. Met een verlengpijpje en teflontape (anders krijg je bij 1,5 ltr alsnog een gaswolk #ervaring) krijg ik er evengoed gas in, maar het vervangen van de boutjes gaat binnenkort wel gebeuren.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 april 2012 11:53 PM
  [ # 10 ]

Goed plan - moet er niet aan denken wat er gebeurt als er iemand in de buurt een sjekkie staat te roken.

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 17 april 2012 09:23 AM
  [ # 11 ]

Bedoel je een foto als deze?

Zoals je ziet zitten er bij mij platte boutjes in, die taps toelopen zodat ze gelijk liggen met het vierkante plaatje.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 april 2012 10:19 AM
  [ # 12 ]

Dat noem je een lenskop schroefje. En neem RVS!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 17 april 2012 02:17 PM
  [ # 13 ]

zo zit het ook bij mij, 4x lenskop van RVS.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 17 april 2012 10:08 PM
  [ # 14 ]

Effe pedant modus aan:
Eigenlijk zijn dat VlakkeKop schroeven, zoals bijv. DIN 965.
Lenskop schroeven zijn bol verzonken (DIN 966). Hier is de bovenkant van het kopje dus een beetje bol.
Lenskop zal waarschijnlijk prima werken, en staat vaak wat fraaier.
/ pedant uit.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 803
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 17 april 2012 10:30 PM
  [ # 15 ]

Ik schroef er altijd een verlengstuk op, heb je ook minder kans op beschadigen van de lak door de lpg-slang-kop

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
 
1 van de 18
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook