2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Jaap’s C5 Break
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 18 april 2012 12:30 PM
  [ # 16 ]

Tenzij je ze in de “onderhoudsstand” gezet hebt niet nee.

Bij motor uit gaan ze in ieder geval bij mij vanzelf naar de ruststand.

(overigens zit er ook een bevriezingsbeveiliging op: de ruitenwissers gaan niet meteen na contact aan weer aan).

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 18 april 2012 12:52 PM
  [ # 17 ]
JaapJ schreef:

Yep, vandaag….

Zo te zien komt ie weg bij Auto Reinders uit Weerselo? Die vreselijke plaathouders van ze…

Veel plezier met de auto!

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 19 april 2012 08:36 PM
  [ # 18 ]

Nee, zoals EW al zegt gaan de ruitenwissers altijd naar de ruststand als je de boel uitzet, ook wanneer ze bovenaan staan en je het contact af zet.

Als je contact af zet en daarna een tik op de ruitenwisserpook geeft moeten ze zo gaan staan zodat je ze makkelijker kunt verwisselen.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 19 april 2012 08:53 PM
  [ # 19 ]

Ja ok, ik heb inmiddels een beetje bijgelezen in het instruktieboekje. De hoogteregeling bij openen achterklep werkt ook niet, waar kan dat aan liggen ? (het aparte achterruitje ook niet maar da’s niks uitzonderlijk begrijp ik.)

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 19 april 2012 08:58 PM
  [ # 20 ]

Hoogteregeling achter kan een zekering zijn. Ik neem aan dat je een trekhaak hebt? (of houd je de XM voor de vakanties met de caravan?).
Dan kan er iets zijn dat niet lekker zit in de bedrading: dat wil ook weleens zijn weerslag op die hoogteregeling hebben.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 19 april 2012 09:05 PM
  [ # 21 ]

Wat kan het verband met de trekhaak dan zijn ?

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 19 april 2012 09:08 PM
  [ # 22 ]

volgens mij wordt de schakelaar bekrachtigd via dezelfde voeding als één van de constant-stroom-draden van de trekhaak.

Zoiets was het, maar dat is bij mijn auto verholpen toen ik er nog mee naar een specialist ging.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 19 april 2012 09:34 PM
  [ # 23 ]

Blijft het ruitje dicht?
Je hebt wel de schakelaar gevonden neem ik aan?

Soms wil hij wel spontaan open floepen als je de sloten ontgrendelt.

Als hij dicht blijft zitten zou ik het lekker zo laten, maar ja, das persoonlijk.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 20 april 2012 07:58 AM
  [ # 24 ]

Dat ruitje zit me wel ff goed ja, en die hoogte ook, alhoewel ik dat wel een leuk speeltje zou vinden.
Vanochtend dus mijn eerste emissie storing, die niet wegging op contakt uit en aan. Had jij daar ook niet zo’n last van Ries ?

Wordt nog een druk draadje zo, schat ik in….  smirk

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 20 april 2012 08:08 AM
  [ # 25 ]

Emissiestoring gaat ook nooit weg na contact uit/aan.
Noodloop gaat daar wel meestal van over.

Na drie starts zal een niet-permanente storing weg gaan.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 20 april 2012 08:48 AM
  [ # 26 ]

Mooi, weer een C5 zwever erbij very good

Dat ruitje is best eenvoudig op te lossen. Even een draadje trekken.

Als je ruitenwissers dit altijd doen, heb je een probleem.  Een Com2000 probleem.

Het kan ook zijn dat je na het uitnemen van de contactsleutel, de stengel hebt geraakt. Dan gaan ze ook recht op het ruit staan.

 

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 20 april 2012 05:51 PM
  [ # 27 ]

Emissiestoring is bijna zijn ‘middlename’.
Hij brandt bij mij nu ook weer, mooi laten branden.

Hij gaat niet direct weer weg nee, soms zit hij een week of 2 in om ineens weer te verdwijnen.

Dit heeft niets te maken met het overschakelen op gas of zo.

Als mijn olie oud is of het niveau aan de lage kant, dan kan het zomaar zijn dat er weer een emissiestoring in komt.
Blijft de motor wel normaal lopen, niet in noodloop?

Hij gaat vanzelf wel weer uit. Hoe ziet en ruikt je motorolie?
Is deze vers of al aardig zwart?

Als René gelijk heeft en het ligt aan je com2000 (de hele handel achter je stuur waar alle pookjes aan zitten) dan heb je wel een duur probleem.
En die dingen gaan nog wel eens kapot… Confused

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 20 april 2012 07:14 PM
  [ # 28 ]

Emissie storing is na 3 keer starten gewoon weg, zoals EW al voorstelde. Rare jongens die C5’s.

Wat met de hoogteregelaar knop van de wagenhoogte gespeeld, en pardoes deed de omhoog / omlaag regeling voor boodschappen het ook. Ik weet niet of er een verband is/was.

Alle probleempjes lossen zichzelf tot dusver mooi op Laughing

Edit: hij heeft een APK en beurt gehad voor aankoop dus ik neem aan dat de olie brandjeschoon is….
Edit2: de ruitenwissers stonden maar eenmaal recht omhoog…

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 20 april 2012 07:24 PM
  [ # 29 ]

Ik weet dat ie het ook bij mij soms niet doet…(die hoogteregeling)

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 20 april 2012 09:52 PM
  [ # 30 ]

Citroëns zelfoplossend vermogen bestaat nog steeds hoor, hehehe.

Mijne kreeg bij aflevering ook een verse apk en beurt, nou, die olie zou bijna blank moeten zijn als je op gas rijdt, maar was tijdens de eerste rit al een beetje bruin, niet vervangen dus…

Werkt de rest een beetje naar behoren, Jaap?
Airco, ramen, kroes kontrol, radio, toetert..

Er zit geen nav in of wel?

Profiel  
 
 
2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook