1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
standaardradio vervangen door een andere
polleke11
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 20-10-2004

Gepost: 20 oktober 2004 09:18 PM

Help, ik heb mijn standaard radio van mijn Berlingo(06-2004) eruit geflikkerd en er een (echte) radio, van Alpine, in teruggezet. Maar nu heb ik een probleem met mijn multidisplay met de klok. Deze is helemaal ontregeld….... Wie weet hier een oplossing voor en dat aan mij vertellen wat ik zou moeten doen?

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 20 oktober 2004 09:39 PM
  [ # 1 ]

En wat ging jij met die standaard radio doen?

Profiel  
 
polleke11
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 20-10-2004

Gepost: 20 oktober 2004 09:47 PM
  [ # 2 ]

nog niets, eerst zorgen dat dit euvel verholpen is daarna zie ik wel, interesse?

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 21 oktober 2004 12:36 AM
  [ # 3 ]

Mischien. Ik heb nu ook niet veel bijzonders omdat ik geen ruimte heb om mijn wisselaar in te bouwen. Dus dan is het wel netjes zo’n Citroen radio….

Ik hoor het wel, stuur maar een pb als je er vanaf wilt. Mischien kunnen we wat regelen..

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 oktober 2004 05:24 AM
  [ # 4 ]

Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij heb je weinig aan zo een standaard Citroen Radio uit een Berlingo. Als het goed is werkt die toch alleen i.c.m. het multidisplay met klok, de radio zelf heeft geen display verder. Zo heb ik het namelijk gezien bij mijn collega met zijn (nieuwe) berlingo.

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 21 oktober 2004 04:13 PM
  [ # 5 ]
ZX1.4i schreef:

Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij heb je weinig aan zo een standaard citroën Radio uit een Berlingo. Als het goed is werkt die toch alleen i.c.m. het multidisplay met klok, de radio zelf heeft geen display verder. Zo heb ik het namelijk gezien bij mijn collega met zijn (nieuwe) berlingo.

Oh, is het er zo een….

En is dat display niet in te bouwen?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 oktober 2004 02:43 AM
  [ # 6 ]

Ja alles kan, afgezien van het feit dat het mogelijk ook Multiplex ellende is. Is het maar de vraag of je dan niet duurder uit ben als je gewoon een nieuwe Radio koopt, bij de mediamarkt heb je al een Sony met MP3 voor iets van € 130. De standaard radio in de berlingo welke gekoppeld is aan het multidisplay is een “goedkope” radio van VDO. Dezelfde VDO radio met een eigen schermpje is er al voor € 80 a € 90, is een leuke radio maar absoluut niet te vergelijken met de kwaliteit en mogelijkheden van een Kenwood, Sony, JVC, etc.

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 22 oktober 2004 12:12 PM
  [ # 7 ]

Sony rulezz…. en een goeie sound Smile

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 oktober 2004 01:33 AM
  [ # 8 ]

Ik heb altijd Kenwood gehad, erg goed geluid moet ik zeggen. Alleen jammer dat een heleboel modellen/merken een beetje traag zijn met het schakelen tussen de voorgeprogrammeerde zenders, ik “zap” regelmatig tijdens het rijden. Had een Kenwood gekocht, deed er irritant lang over, geruild voor een JVC (met bijbetaling), was iets sneller maar had een bagger geluid. Wel jammer want mijn vorige 2 Kenwoods waren wel snel, op een andere knop drukken en je had meteen de zender. Uiteindelijk toch maar voor de Sony gekozen, welke bij de Halfords goedkoper was en ze hadden hem op voorraad. Ga toch echt geen demo model kopen welke de hele dag aan de wand staat te spelen zonder een (flinke) korting te krijgen. Heb bij de Halford in het Alexandrium gezegd dat de radio bij de Mediamarkt in Rotterdam Centrum €10 goedkoper was maar dat ik geen zin had om daar naar toe te rijden. Ik kreeg 5% korting op de radio, die toch al ruim €50 goedkoper was bij hun dan bij de MediaMarkt Twisted Evil

Profiel  
 
polleke11
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 20-10-2004

Gepost: 23 oktober 2004 04:45 AM
  [ # 9 ]

leuk al die verhalen, maar mijn probleem word er niet door opgelost….....
EN vergeet niet Alpine is de rolls royce onder de autoradio’s Very Happy

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 oktober 2004 05:12 AM
  [ # 10 ]

Ok, kun je om te beginnen vertellen wat er precies ontregeld is? Zie je allerlei vreemde tekens/text op het scherm rollen?

Als ik me niet vergis heeft zo een Alpine geen aansluiting voor het multi-display en zeker niet voor een Franse auto. Andere merken hebben dat wel, voornamelijk voor sl-Opel en VW.

Als het een (vrij) nieuwe Berlingo is, dan is deze zeer waarschijnlijk uitgerust met Multiplex bedrading (Multi-Ellende), dat betekent dat de +12V permanent alleen geschikt is voor de standaard radio. Er gaan namelijk ook datasignalen doorheen en een andere radio geeft storing op het data netwerk, dit probleem begint zo een beetje een erg bekend en terugkerend probleem te worden op dit forum. De oplossing is redelijk simpel, trek even een extra +12V direct vanaf de accu naar de radio en gebruik deze ipv de aanwezige +12V permanent en het probleem zou verholpen moeten zijn. Zet wel even een zekering zo dicht mogelijk bij de + pool van de accu, anders heb je kans dat bij een eventuele kortsluiting je Berlingo in de fik vliegt.

Wat Alpine betreft? Ja het is inderdaad mooi geluid zeggen ze in de winkel en ik heb het zelf ook gehoord. Maar helaas heb ik het niet zo op amerikaanse zooi, sinds ik voor een amerikaans bedrijf heb gewerkt Evil or Very Mad

Profiel  
 
polleke11
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 20-10-2004

Gepost: 23 oktober 2004 02:38 PM
  [ # 11 ]

het is zo dat als ik start de klok de juiste tijd aangeeft maar daarna niet meer vooruit gaat, terwijl de puntjes ertussen gewoon knipperen. Als ik daarna opnieuw start, geeft hij de goede tijd weer aan maar gaat weer niet verder lopen. Ook als een van de deuren opengaat geeft hij de melding wel maar deze verdwijnt niet helemaal als ze weer dicht zijn.
Wat betreft die permanente 12v, dat zou wel kunnen kloppen, want daar lopen 2 draden naast elkaar, daar zou er eentje(waarschijnlijk de dunste) die data kabel kunnen zijn.
Alpine heeft overigens wel radio’s die kunnen communiceren met een display, ik heb deze overigens niet (te oud model).
Maar ik ga dat van die extra draad zeker proberen.
Bedankt in ieder geval voor je reactie.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 oktober 2004 09:53 PM
  [ # 12 ]

Voor het geval je het nog niet geprobeerd heb, kun je het nog even controleren of je met afgekoppelde radio geen problemen heb. In dat geval is de permanente +12V inderdaad de boosdoener en komt deze van het multiplex netwerk af.

Het beste kun je een extra ISO stekker en Contra ISO-Stekker (alleen stroomgedeelte) kopen en hier de draad voor de +12V direct vanaf de accu opzetten en de +12V via het contact over nemen van de originele ISO. Als ik me niet vergis heb ik bij de C3 van mijn tante gezien dat je ook een doorvoer ISO stekker heb die je ertussen kan zetten, waar dan de +12V direct van de accu op kan. Dit is eigenlijk de meest snelle en simpele oplossing, afgezien van het feit dat je een draad van de accu naar het dashbord moet trekken. De dealer moet je vast en zeker aan zo een stekker kunnen helpen als je het verhaal uitlegt.

Sucses Razz

Profiel  
 
polleke11
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 20-10-2004

Gepost: 24 oktober 2004 04:54 PM
  [ # 13 ]

Helaas, radio losgekoppeld en probleem is niet opgelost. Dus de permanente 12volt is niet de boosdoener Evil or Very Mad
Ben bang dat de dealer in het elektrisch hart wat moet gaan herprogrammeren…..........
Of heeft er iemand een andere oplossing?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 oktober 2004 05:46 PM
  [ # 14 ]

Ik weet niet zeker of het gaat helpen, je kan proberen om de accu iets van 15 minuten af te koppelen. Misschien reset e.e.a. zich en is alles weer normaal. Heb je ook al geprobeerd om de originele radio weer aan te sluiten en kijken wat er dan gebeurd, misschien is alles dan wel weer ok.

Mocht het niet helpen en het gaat om een nieuwe auto, of auto met garantie, dan zou ik lekker de originele radio inbouwen en terug naar de dealer. Gewoon zeggen dat het display opeens raar is gaan doen, niets vertellen over de andere radio en doen alsof je neus bloed Wink

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 25 oktober 2004 02:24 AM
  [ # 15 ]

Nee, ik weet niet direct wat de oplossing is, maar weer wel dat de schade wel me valt, de moeite om het op te lossen schijnt ook niet zo groot te zijn.

Had hetzelfde in mijn opel. er moet een switch worden omgezet. daardoor weet de auto dat er een niet-standaard radio in zit en gaat de display zelfstandig operen. 

Beste methode, je vriendin met de auto naar een citro dealer sturen, in het kader van…. Meneeeeeer ik begrijp er niets van maar mijn vriendje heeft er een andere radio in gezet en nu…..

grote kans dat die monteur dan wel even laat zien hoe slim hij is en dat haar vriendje er niets van begrijpt…. Rolling Eyes

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook