




Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Wie heeft hier ervaring mee ?
Tijdens het rijden bleef het stationair plots op 2000 toeren hangen,het in en uitdraaien van de schroef tbv het toerental mocht niet baten.
Aangekomen op de plaats van bestemming de wegenwacht gebeld en deze kwam vrij vlot.
Na alles opnieuw te proberen te regelen ,overigens zonder resultaat Kwam de wegenwachter er achter dat de 2e klep bleef hangen.
Hij heeft deze netjes gangbaar gemaakt en alles opnieuw afgesteld ,alles loopt weer als voor heen.
De monteur vond het zelfs leuk om weer eens zoiets af te regelen en vertelde precies hoe het moest.
Mijn vraag kan dit zich herhalen en wat kan ik hier tegen doen ?
Bijvoorbaat vast mijn dank Jan





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Nooit iemand zoiets mee gemaakt ?
Het blijven hangen van de gasklep gebeurt mn als je veel op LPG rijdt. LPG heeft totaal geen smerende werking en dan komt dus het gasklep lager helemaal droog te staan. Remedie is af en toe een beetje smeren ( wat nu de ANWB voor jou gedaan heeft).
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Duidelijk verhaal ,dus af en toe gewoon insmeren de boel.
Bedank voor je reactie.