1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
TSL
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 22 april 2012 11:20 AM

Even een vraag ,heeft iemand ervaring over het product TSL ?

Zelf ben ik niet zo voor toevoegingen ,vooral als de motor geen olie verbruikt.

Maar ik ben benieuwd of hier mensen zijn met dit product.

Ben benieuwd Groetjes Jan

Profiel  
 
hbdleij
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 01-12-2008

Gepost: 04 mei 2012 09:21 PM
  [ # 1 ]

Hallo Jan

ik gebruik tsl al jaren in destijds mijn DS maar ook in mijn modernere C5 ( 3x)
en ben er zeer tevreden over.
Misschien moet je eens een demonstratie van LARE (de importeur,leverancier voor nl)bekijken met een speciaal hiervoor gemaakt toestel de zg timken proef.
Deze hr Lablans staat meestal op Citromobile , maar ook bv in het najaar in Eelde en misschien op andere beurzen waarover je hem tel kan benaderen.

Succes HbdLeij

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 05 mei 2012 08:29 PM
  [ # 2 ]

Hoi bedankt voor je reactie,alleen vind ik het zo vreemd dat het product vrij lang is te verkrijgen maar weinig reacties van eventuele gebruikers?

Maar misschien ben jij in het bezit van deze La Blans zijn telefoonnr voor eventuele informatie!

Mvgr Jan D

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 06 mei 2012 12:29 AM
  [ # 3 ]

http://www.lare.nl/

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Gérard de Manque-Pôte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 03-10-2009

Gepost: 06 mei 2012 02:36 PM
  [ # 4 ]

Mijn ervaring met TSL: Ik heb jaren geleden eens een flesje gekocht toen TSL een tamelijk overtuigende productpresentatie deed voor de Regio Arnhem van de DS Club. Vooral de voordelen van een koude start (minder slijtage omdat de draaiende delen voorzien worden van een beschermlaagje TSL) spraken mij aan.
Ook de helaas veel te vroeg overleden DS-techniekgoeroe Dick Adriaansen was overtuigd van het spul.

Wat mij onmiddelijk opviel was dat na toevoeging van TSL het stationare toerental van mijn toenmalige DS21 met ongeveer 100 t/m opliep. Dat zou de smerende werking dus kunnen bevestigen. Maar verder heb ik me er niet in verdiept.

Niettemin herinner ik me dat ik de verkoper van TSL toentertijd zowel op Citromobile als tijdens de verkooppresentatie in Arnhem zeer goede zaken zag doen, er zouden dus veel meer mensen moeten zijn die het spul gebruik(t)en.

“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 06 mei 2012 02:43 PM
  [ # 5 ]

Gisteren op citromobile ook maar eens een fles gekocht.

Mijn vader voegt het al jaren toe aan de olie van zijn auto`s;

11 BL
Xsara`s en C3`s

Hij is er erg tevreden over; hij vertelde dat hij niet bij alle auto`s enorm duidelijke voordelen bemerkt(e) maar vooral bij zijn eerste Xsara HDi vooral het idee had dat het vermogen toenam.

Ik heb het gisteren aan de motorolie van de DSuper toegevoegd en heb het idee dat motor inmiddels (na zo`n 100km.) rustiger en stiller loopt en inderdaad stationair iets hoger in de toeren (200 - 300 tpm). (Ze liep daarvoor ook al netjes)

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 06 mei 2012 04:57 PM
  [ # 6 ]

Ha de reacties beginnen los te komen ,ben benieuwd.

Profiel  
 
langeveld
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 08 oktober 2012 10:36 PM
  [ # 7 ]

Jan ik heb ook TSL toegevoegd aan de motorolie. Lijkt alsof de motor stiller loopt. En hij liep al prima.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 09 oktober 2012 02:11 AM
  [ # 8 ]

Ik heb vanmiddag TSL bij de motorolie van de BX gegooid.

Even een filmpje:

http://youtu.be/sFoe5byPKqU

Zal er direct even aan toevoegen:
Je hoort de kleppen, deze staan wat ruim, maar alles nog net binnen de toleranties, dit hebben we zo gelaten omdat ik er inmiddels LPG in heb liggen.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 09 oktober 2012 08:17 AM
  [ # 9 ]

Conclusie na bekijken filmpje: geen verschil?

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 09 oktober 2012 03:58 PM
  [ # 10 ]

Hoi leuk jullie reacties,zelf twijfel ik nog steeds.

Overigens de kleppen ruimer stellen bij gas is ook al achterhaald,volgens heel veel reacties hierover.

Nu ook de kleppen gesteld op 0,15 en 0,20 .

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 09 oktober 2012 09:51 PM
  [ # 11 ]

wij hebben het wel over 2 verschillende auto’s; een ds waarbij het relatief makkelijk stellen is en een bx waar je met vulplaatjes werkt en waarbij je speciaalgereedschap nodig hebt of de nokkenas er af moet. Als de kleppen dan wat ruim staan (maar binnen de toleranties) en je rijdt op lpg dan is de keuze niet zo lastig.

Wat betreft het filmpje; ik had de indruk dat er wel verschil is, maar dat zal suggestie zijn. Inmiddels lijkt de Bx wel stiller te lopen, ik probeer er morgen nog een filmpje van te maken…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 10 oktober 2012 12:40 PM
  [ # 12 ]

sorry voorwat betrefd mijn opmerking over kleppen stellen.

Ik ben benieuwd na je reactie van deze toevoeging ,van TSL.

Groeten Jan

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 oktober 2012 12:49 PM
  [ # 13 ]
pascalvm schreef:

wij hebben het wel over 2 verschillende auto’s; een ds waarbij het relatief makkelijk stellen is en een bx waar je met vulplaatjes werkt en waarbij je speciaalgereedschap nodig hebt of de nokkenas er af moet….

Bij een BX moet de nokkenas er ALTIJD af om kleppen te stellen, de stelplaatjes liggen namelijk onder de klepstoterbekers.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 10 oktober 2012 02:54 PM
  [ # 14 ]

Ik heb gisteren nog een kleine 200 km. gereden na het toevoegen van de TSL.

Even ter vergelijk een nieuw filmpje van vanmiddag:

http://youtu.be/vd6eIz9EqRE

Stiller of niet?

(Ik heb nu het idee van wel…)

(En deze is van gisteren, toen ik de TSL erbij deed: http://youtu.be/sFoe5byPKqU )

Het is natuurlijk geen wetenschappelijk onderzoek maar ik heb geprobeerd de omstandigheden zoveel mogelijk hetzelfde te laten zijn;
zelfde camera standpunt,
ongeveer dezelfde temperatuur,
(beide keren na een paar minuten stationair draaien)

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 10 oktober 2012 03:08 PM
  [ # 15 ]

@waterman: Hoe zit dat bij de Saxo (1.5D)?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook