2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
nieuwe sm
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9894
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 mei 2012 07:59 PM
  [ # 16 ]

Chyparse heeft de complete set. Voor carbu en IE. Wel in het Frans.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 22 mei 2012 08:34 PM
  [ # 17 ]

Hier een IE-set in 4 drlrn rn 5 talen behalve de Nederlandse. Carb zal ik nog nagaan. Ligt bij de plaatwerker.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7277
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 23 mei 2012 08:16 AM
  [ # 18 ]

Veel plezier d’r mee Wink

http://www.citroen-sm.org/wiki/index.php/Manuals

http://www.agua.nu/ds-files/tony-jackson/SM/

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 23 mei 2012 09:38 AM
  [ # 19 ]

581-3 doorgekeken en ik zie niet staan hoe je een cilinder vervangt, wel hoe je een pistonpen demonteert, inderdaad door de zuiger op te warmen tot 200 graden. In 581-3 staan geen maten

ik zal doorzoeken in de boeken

niemand ervaring met het eruit tikken van de cilinders?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 mei 2012 10:07 AM
  [ # 20 ]
pietjan schreef:

dat is super, hoe kunnen we die bekijken?

http://godelind.home.xs4all.nl/SM/Spareparts1.pdf
http://godelind.home.xs4all.nl/SM/Spareparts2.pdf

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43058
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 mei 2012 10:11 AM
  [ # 21 ]
pietjan schreef:

581-3 doorgekeken en ik zie niet staan hoe je een cilinder vervangt, wel hoe je een pistonpen demonteert, inderdaad door de zuiger op te warmen tot 200 graden. In 581-3 staan geen maten

ik zal doorzoeken in de boeken

niemand ervaring met het eruit tikken van de cilinders?

Cilinder mag je er nooit uit slaan. Je moet het hele blok verwarmen in de oven en dan de cilinder er naar boven toe uit trekken met een trekker. Daarna moet je de nieuwe er in persen en op de juiste hoogte zetten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 23 mei 2012 11:23 AM
  [ # 22 ]
pietjan schreef:

581-3 doorgekeken en ik zie niet staan hoe je een cilinder vervangt, wel hoe je een pistonpen demonteert, inderdaad door de zuiger op te warmen tot 200 graden. In 581-3 staan geen maten

ik zal doorzoeken in de boeken

niemand ervaring met het eruit tikken van de cilinders?

Hetgeen hier op het web staat is enkel hoofdstuk 100 ( motor revisie )

van 581-3 die revisie behandeld van motor , bak , ophanging ,

aandrijfassen en hydraulische onderdelen .

 

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43058
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 mei 2012 03:19 PM
  [ # 23 ]

Joost,

Ik heb voor mij liggen boek 581-III, handeling S.100-3, bladzijde 8&9, paragraaf 37. Hierin staat beschreven hoe je een cilinderbus moet wisselen. Je hebt hierbij de volgende stukjes gereedschap nodig volgens het boek:

- Oven die tot 200 graden kan
- stempel 3009-T om de bus te verwijderen
- stempel 3164-T.A om de bus terug te plaatsen
- meetklok 2437-T om de hoogte van bus te meten
- meetkloksteun 3045-T

Het boek kan je bij Chyparse kopen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 mei 2012 03:39 PM
  [ # 24 ]

Een oven waar je motorblok inpast!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 17 juni 2012 10:00 PM
  [ # 25 ]

iemand dat ooit gedaan, motor in een oven, hoe lang moet ie erin, denk dat ik zelf een over zal moeten maken.

heb er inmiddels wel een paar cilinders uit.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9894
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 juni 2012 10:14 PM
  [ # 26 ]

Uurtje moet genoeg zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 17 juni 2012 11:44 PM
  [ # 27 ]

Dat je die bussen er al uit hebt, zou ik niet al te zeer vieren. De grondboring in het blok en de bussen, hebben een perspassing die er voor moet zorgen dat de bussen en het blok nooit te veel ruimte krijgen ondanks hun verschillen in uitzettingscoëfficiënt.
Bij mijn blok zaten de zuigers zo vast in de cilinders, dat een cilinder mee kwam met uitpersen van de zuiger. Meteen stoppen dan! Je kunt de grondboring alleen maar verkloten zonder verhitting van het blok. Na veel gepeuter en gepier zijn alle zuigers uiteindelijk wel netjes verwijderd. Vervolgens zijn de cilinders na verhitting van het blok verwijderd en de grondboringen gespaard gebleven.
Bezint eer ge begint….

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9894
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 juni 2012 11:52 PM
  [ # 28 ]

Hoe kunnen die zuigers zo vast komen te zitten? Die horen op en neer te kunnen gaan.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7277
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 juni 2012 11:54 PM
  [ # 29 ]

Dat vroeg ik mij ook af: zuigers die vastzitten huh

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 17 juni 2012 11:56 PM
  [ # 30 ]

Heel simpel; roest!

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook