













Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Mijn DS Safari heeft al een tijdje last van rauwe motordreun in het interieur wanneer hij onder een zijdelijngse helling staat. Alsof de motor ergens degenaan staat te rammelen, maar dat is niet het geval. Ik denk dat de motorophanging niet helemaal lekker is. Wellicht heeft mijn harde landing na een te hoge verkeersdrempel (schijven op het asfalt) tijdens onze lange rit door Zuid-Afrika dit wel veroorzaakt.
Wat is de meest waarschijnlijke oorzaak? waar moet ik beginnen met kijken?





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Uitlaat.














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik zal eens kijken, wat is het kritische deel?












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De dwarspot.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
herrie bij scheef hangen naar rechts beneden? Dan zouden het de vlampijp/spruitstuk flenzen kunnen zijn die tegen het chassis komt. Dit komt dan toch van versleten motorsteunen.
In dit geval zou je de motor iets kunnen verplaatsen op de motorsteun-voeten.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Omdat ik nu uitlaatspruitstuk eraf heb heb ik mooi de tijd om de motorsteunen te controleren; Moet volgens wph 91-93 mm zijn; is maar 82; een volle centimeter te weinig.
Nu viel mij op dat de motorsteun aan de carburateur kant eruit ziet alsof hij gescheurd is en de schroefdraad in de bol gezakt is;
Heb geen referentie, alleen motorsteun van HY 5 jaar geleden, en die zag er toch behoorlik anders uit.
Over de rubber bol van de motorsteun aan uitlaatzijde zit een soort hitteschildje ofzo, zodat ik niet de rubber bol zelf kan zien. Ook deze is veel te laag.
Ik heb ook niet genoeg schroefdraad om hem verder omhoog te stellen.
Erg gek/toevallig dat ze beiden kapot lijken te zijn.
Ga nu eerst het gouden archief van SPAM doorspitten…














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ha! Bedankt SPAM, ik had hem ook al op je site gevonden, ziet er toch naar uit dat dat gekke gat er in hoort.
Heb links inmiddels goed gekregen rechts (uitlaat) echter niet; zelfs onbelast op 91 mm zit de moer er maar een paar gangen op.;
Er zijn hier lokaal genoeg algemene silence blocks, zal er eentje op het gevoel kopen. Hopelijk heb ik met de silenceblock net zo veel geluk als met de ducellier starter solenoid.
Groeten,
Stef
Succes met het silence block, maar ik zou toch voor een set speciaal gemaakte rubbers gaan, of een hele nieuwe steun.
Ze zijn in NL volop te koop.
Ik denk dat het wat betreft geluid en duurzaamheid wel beter is.
Denk ook aan de opwaartse kracht bij remmen. Je moet voor de grap maar eens zonder motorkap optrekken en remmen.
Ik had niet verwacht dat er zoveel beweging in de motor zit!














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Daar heb je gelijk in! bedankt voor de tip














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
H@ns;
Ik heb na jouw tip toch maar de rubbers voor de motorophanging bij Citrotech besteld, en omdat ik dan toch al verzendkosten aan het betalen ben ook maar de uitlaatpakkingen, en bougiekabels, en een bobone, en bougieverlengers, en bougie isolatorbuisjes….
Verstandig bezig Stef, die rubbers gaan weer 20 jaar mee!
Goed werk