1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Citroën en Peugeot samen in nieuwe hoofdkantoren: eerst NL, nu ook BE
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 14 mei 2012 07:14 PM

van de voorpagina

Amsterdam/Utrecht, 14 mei 2012 – Met ingang van eind 2012 zullen Peugeot Nederland NV en Citroën Nederland BV een nieuw gezamenlijk hoofdkantoor in Amsterdam-Zuidoost betrekken. Momenteel worden de activiteiten van Peugeot in Nederland nog aangestuurd vanaf de Uraniumweg in Utrecht en vanuit Breukelen. Citroën Nederland houdt tot de verhuizing kantoor aan het Stadionplein in Amsterdam.

Albéric Chopelin, Managing Director van de twee automobielmerken in de Benelux: “Peugeot en Citroën blijven volledig onafhankelijk in de Nederlandse markt opereren. Zowel de gemeenten Utrecht, Breukelen als Amsterdam boden ons interessante economische mogelijkheden om ons nieuwe hoofdkantoor in n van deze gemeenten te kunnen vestigen. Met de uiteindelijke keuze voor een hoofdkantoor in Amsterdam-Zuidoost zullen beide merken optimaal kunnen profiteren van de wederzijdse kennis, services en faciliteiten. Deze veranderingen stellen Peugeot en Citroën in staat om het serviceniveau naar de klant te verhogen en de individuele marktposities in Nederland verder te versterken“. Vooral back-office activiteiten en logistiek zouden dankzij de gezamenlijke huisvesting beter gecoördineerd kunnen worden.

De voorgenomen verhuizing van de importeursvestiging van Citroën naar Amsterdam-Zuidoost zal geen invloed hebben op de activiteiten van het dealerbedrijf Citroën Amsterdam. Klanten blijven als vanouds welkom op het Stadionplein voor de aankoop en het onderhoud van hun auto, evenals voor het schadeherstel en de aanschaf van onderdelen en accessoires. Voor de gebouwen betekent dit dat het modernere van de twee aan het Stadionplein door de Citroën-dealer in gebruik blijft, maar dat voor het oudere pand in overleg met de gemeente Amsterdam een nieuwe bestemming wordt gezocht.

De activiteiten van het Peugeot Experience Center in Breukelen worden geïntegreerd in het Nederlandse dealernetwerk dat zich de afgelopen tien jaar enorm heeft ontwikkeld. De Peugeot-dealers en hun medewerkers hebben aangetoond uitstekend in staat te zijn om zowel huidige als toekomstige klanten binnen hun eigen regio een echte Peugeot Experience en een uitstekende service te bieden. Peugeot Nederland heeft dan ook besloten de services van Peugeot Experience in Breukelen per 1 juni 2012 te beëindigen.

bron: persbericht PSA Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 14 mei 2012 08:47 PM
  [ # 1 ]

Kijk,ook PSA moet onvermijdbaar de broekriem aanhalen…..,toch wel mooi met een u-bocht omschreven Wink

“De activiteiten van het Peugeot Experience Center in Breukelen worden geïntegreerd in het Nederlandse dealernetwerk dat zich de afgelopen tien jaar enorm heeft ontwikkeld. De Peugeot-dealers en hun medewerkers hebben aangetoond uitstekend in staat te zijn om zowel huidige als toekomstige klanten binnen hun eigen regio een echte Peugeot Experience en een uitstekende service te bieden”

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
MWH.C
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1789
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 14 mei 2012 10:26 PM
  [ # 2 ]

Citroën verlaat dus het monumentale pand en behoudt het moderne gedrocht ernaast? Ik snap het niet… Zelfs mensen die niets met Citroën hebben vinden dat zonde.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 15 mei 2012 04:02 AM
  [ # 3 ]

Pand blijft gewoon bestaan zie hieronder:
Peugeot Nederland en Citroën Nederland zoeken naar een modernere locatie, welke we hopen te vinden in Amsterdam Zuid-Oost. Het is de bedoeling dat de verhuizing eind dit jaar een feit is.


CITROEN AMSTERDAM

Het monumentale pand van Citroën staat aan de Stadionplein in Amsterdam-Zuid. Bij de verhuizing van Citroën zijn ongeveer honderd personeelsleden betrokken. “De voorgenomen verhuizing van importeursvestiging van Citroën naar Amsterdam Zuidoost zal geen invloed hebben op de activiteiten van het dealerbedrijf Citroën Amsterdam. Klanten blijven als vanouds welkom op het Stadionplein voor de aankoop en het onderhoud van hun auto evenals voor het schadeherstel en de aanschaf van onderdelen & accessoires ervan,” aldus de zegsvrouw.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 15 mei 2012 09:26 AM
  [ # 4 ]

Tragisch besluit, verkwanseling van het erfgoed. Dat is het eerste wat bij me opkomt. Ik weet wel dat tijden veranderen en dat als er samen opgetrokken wordt er efficiënter met de middelen wordt omgesprongen. Misschien kunnen ze van het Conservatoire dan een volwaardig museum maken. Als doekje voor het bloeden.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 15 mei 2012 09:45 AM
  [ # 5 ]

Wellicht is het niet anders, maar ontzettend jammer is het zeker.

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 15 mei 2012 01:35 PM
  [ # 6 ]

slecht nieuws…

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 15 mei 2012 02:56 PM
  [ # 7 ]

ik vermoed dat er dan in Brussel ook wel iets op til zal zijn…

dit geldverslindende gebouw aan verwarming is ook zo’n landmark… maar waarom niet investeren in die dingen de beste manier om als merk zichtbaar te zijn in een stad???

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Super IDee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 20-02-2010

- ID/DS DSuper4
Gepost: 15 mei 2012 09:56 PM
  [ # 8 ]

Wat een ongelofelijk onverstandig besluit. Citroën zou de gebouwen moeten koesteren als landmark voor Citrofielen in Nederland. Het evenement 90 jaar Citroën was naar mijn mening een geweldig hoogtepunt voor alles en iedereen die Citroën een warm hart toedraagt. Met je klassieker naar een nieuw gebouw komen geeft nooit de sfeer die er op het Stadionplein was. Daar is echt geschiedenis. De introductie van de DS in Nederland in 1955 is daar het voorbeeld van. In Parijs heeft men in een vlaag van verstandsverbijstering in de jaren 70 de schitterende fabrieken van Citroën afgebroken. Daar heeft men nu spijt van. Als alternatief is er een park gekomen. Gelukkig een heel mooi park. Een geweldig PR succes voor Citroën is het Citroën experience centre “C42” op de champs elysees. Gebouwd op de plek waar ooit de eerste Citroën showroom was in Parijs. In Frankrijk hebben ze van hun fouten geleerd. Jammer dat nu dezelfdee fout in Nederland gemaakt wordt. Het moet toch mogelijk zijn om de schitterende gebouwen van architect Wils op het stadionplein functioneel in te zetten voor een innovatief merk als Citroën.

Op de website van Citroën Nederland is men trots op de architectonische gebouwen die in opdracht van Citroën ooit gebouwd zijn. Een aantal is “helaas” al gesloopt. Een voorbeeld is garage Marbeuf in Parijs. Gebouwd in 1929 en gesloopt in 1952. Dat het gebouw bijzonder is blijkt wel uit het feit dat er nota bene op het Stadionplein een maquette van het gebouw is ten toongesteld.

Citroën is altijd innovatief geweest. Daar horen bijzondere gebouwen bij. Nu besloten is ergens langs de zuid-as in Amsterdam een nieuw gebouw te gaan betrekken vraag ik me sterk af “Wie is er de baas bij Citroën?” De boekhouder of de innovatieve visionair. Helaas vrees ik dat er nu een boekhouder de baas is. Wellicht heeft die boekhouder nog wat budget om een maquette van de gebouwen op het stadionplein te laten maken. Dan kunnen potentiële cliënten in het nieuwe gebouw aan de zuid-as, die twijfelen tussen Toyota en Citroën, zien hoe mooi het vroeger allemaal was bij Citroën.

Onderstaand een foto van de maquette van garage Marbeuf.

Ik hoop maar dat het niet te laat is en dat de gebouwen aan het Stadionplein behouden blijven voor Citroën.

Frank Wennekes


Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 16 mei 2012 10:42 AM
  [ # 9 ]

Uiteindelijk moet het wel uitkunnen natuurlijk. En een finacieel gezonder importeur is ook veel waard. Liever met Peugeot dan met Opel. Straks schuift Talbot of Simca vast ook nog aan.

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 mei 2012 11:47 AM
  [ # 10 ]

Nou ja - Simca/Talbot is jaren terug al door Peugeot opgegeten.

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 16 mei 2012 11:53 AM
  [ # 11 ]

Het zal allereerst een gezonde firma moeten zijn. En die moeten allemaal net als wij op de kleintjes letten. We kunnen daarnaast als maatschappij ook niet tot in lengte van jaren alle industriele erfgoed blijven bewaren.

Overigens is het wel een aanleiding om de fora toch te fuseren Wink
Mr. Green

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5921
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 16 mei 2012 12:00 PM
  [ # 12 ]
hogervp schreef:

Tragisch besluit, verkwanseling van het erfgoed. Dat is het eerste wat bij me opkomt. Ik weet wel dat tijden veranderen en dat als er samen opgetrokken wordt er efficiënter met de middelen wordt omgesprongen. Misschien kunnen ze van het Conservatoire dan een volwaardig museum maken. Als doekje voor het bloeden.

Patrick


Het meest tragische is nog wel dat ze intrek nemen in een anoniem kantoorgebouw wat gedeeld wordt met andere gebruikers en dat daar geen toonzaal aanwezig is, iets wat ik persoonlijk absoluut bij een importeur vind horen.

Dat ze het Stadionplein verlaten, is jammer maar niet onoverkomelijk. Dat ze onzichtbaar worden en een belangrijk deel van de identiteit inleveren wel.

Profiel  
 
Bram91
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 07-02-2011

- Xantia 1.8i SX
- Xantia 1.8i X
- C5 III X7 V6 Exclusive
Gepost: 16 mei 2012 11:35 PM
  [ # 13 ]

Stadionplein blijft wel gewoon een dealer, dus de gebouwen blijven behouden.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5921
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 17 mei 2012 12:32 AM
  [ # 14 ]
Bram91 schreef:

Stadionplein blijft wel gewoon een dealer, slechts één gebouw blijft behouden.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 30 mei 2012 06:16 PM
  [ # 15 ]

Ook in België en Luxemburg zoeken Citroën en Peugeot nauwere samenwerking. Citroën Belux heeft zojuist een persbericht uitgebracht, waarin ondermeer het volgende te lezen valt:

30/05/2012 PEUGEOT EN CITROËN BELUX WERKEN AAN GEMEENSCHAPPELIJKE ZETEL
In 2011 kondigde PSA Peugeot Citroën op bepaalde vlakken gemeenschappelijke organisatiestructuren aan voor Peugeot en Citroën. Om die nieuwe organisatie ook in België en het Groot Hertogdom Luxemburg succesvol in te voeren, stelden de algemene directies van Peugeot en Citroën vandaag tijdens een bijzondere ondernemingsraad een project voor om vanaf 1 oktober 2012 beide merken onder te brengen in een gemeenschappelijk gebouw, binnen een nieuwe organisatie.

Albéric Chopelin, Algemeen Directeur van de merken Peugeot en Citroën in de Benelux, geeft verdere uitleg bij dit project: “Beide merken blijven onafhankelijk en opereren autonoom op de Belgisch-Luxemburgse markt. De oprichting van een gemeenschappelijke maatschappelijke zetel in één gebouw moet ons toelaten om voor beide merken nuttige synergieën na te streven. Jean-François Cotro en Vicente Loustau behouden elk de leiding over hun merk.

We hebben gekozen voor een eigen zetel voor België en het Groot Hertogdom Luxemburg, en niet voor een gemeenschappelijke structuur met onze Nederlandse collega’s. Dit om twee essentiële redenen:
- we willen onveranderd contact houden met de economische context en de specifieke aanpak van de verschillende landen
- en we wilden zo dicht mogelijk in de buurt van Nijvel en Brussel blijven, om de impact op de mobiliteit van onze medewerkers tot een minimum te beperken

Met vriendelijke groeten,
CITROËN BELUX

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook