SalsaChris schreef:Bedankt camenBert
Zo’n foto had ik nu nodig, se
Dat is wat ik van plan ben zelf na te maken
Mocht er nu nog iemand een kriksteun hebben…
Ik heb nog een kriksteun liggen, heb ik even in de voorraad nagekeken. Moet ik hem opsturen ?
Ik hoef er niets voor te hebben, kost je allen 6,75 Euro voor het verzenden. Laat maar weten via de PB.
Groet.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ik zie hier wel in de foto’s dat er 2 modellen zijn! namelijk de eerste waarin die ronde schijf 2 kanten heeft, namelijk de voorkant met de schroevedraaiers en de achterkant met het blik olie (waarom? er is toch al plaats voor een blik olie naast de ruitesproeierreservoir?) en dat tweede type, ligt de plaat dieper verzonken in het wiel, de krik ligt er OP, en er is dus maar 1 kant die benut wordt, namelijk de kant van de schroevedraaier.
diameter van de schijf kan je makkelijk zelf bepalen, aan de hand van je reservewiel, en als je het verzonken model wil, waar dan dus ook die sleuven in moeten voor de voeten van je kriksteun wil ik dat morgen wel eens uittekenen op een stuk plaat die ik nog liggen heb en hier met een foto posten. Dan weet je ook je afstanden voor je kriksteun.
Meer heb je volgens mij niet nodig van afmetingen.
In een DS heb je 2 blikken nodig. 1 maal blik mototolie en 1 maal LHS of LHM.
Hou rekening met de dikte van de plaat. De wieldeksel wipper en tevens de pen die de wielsteun op de juiste hoogte fixeerd gaat van onder in de assteun en steekt door het bord heen. De plaat kan niet te dik zijn anders past het niet.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
hahaha, in een DS heb je veel meer nodig dan 2 blikken
ik heb gewoon motorolie, lhm en kvs in de koffer met mijn gereedschapskist erbij waar enkele interessante dingetjes zoals enkele spanbandjes en flexibeltjes inzitten…
Super Forum hier!!!!
Met geweldige mensen!!!!
Bedankt allemaal!!!!
Ik dacht, met klemmen van RWA-buizen, aan de achterzijde iets te maken om 1L LHM-olie en eventueel 1L water of koelvloeistof te kunnen bevestigen
En het olieblikje komt dan gewoon voor de ruitenvloeistof
Heb al een plankje klaar liggen van 15mm, daar zal het wel mee lukken
Trouwens wat het LHM-olievatje betreft: blijkbaar, volgens de “Originele Citroën DS”, zouden er ook blanke vaatjes geplaatst zijn
Dus ik vermoed dat ik er bij mij zo eentje insteekt
Want ik kan nergens ook maar 1 spatje groene lak vinden
Ik ga het eens goed oppoetsen, kijken of er alsnog een min en max opstaat en anders kleef ik er gewoon de sticker op
See ya…
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Plankje van 15 mm is te dik. De pen waarmee de wieldoppen verwijderd kunnen worden en waarmee de kriksteun op de juiste hoogte wordt gezet haakt door een gaatje van het plankje heen. Deze pen steek je onder in de kriksteun. Deze steun ligt verder van het plankje af dan je denk. Zie bijgaande foto’s.
Hoe dik moet’t dan wel zijn?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Max 8 mm dik lijkt mij het beste. Anders een beetje een schuine kant aan het doorsteek gat vijlen.
Een schuin gat is wel minder mooi.
Watervast materiaal gebruiken!!
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik ben gisterenavond begonnen met ook zo’n plaat naar aanleiding van dit topic.
Ik gebruik gewoon 8 mm MDF heb het al in 2 lagen verf zitten. Wieldop als mal gebruikt. Als gereedschaphouder gebruik ik het binnenwerk van een oude kapotte parat gereedschapkoffer die ik met treknagels aan de MDF plaat vastzet. Eerste prototype is niet zo mooi geworden; net te klein, dus die geef ik weg aan een vriend, maar 2e model is best aardig!
Doordat ik nu niet meer de rol gereedschap in het reservewiel heb liggen is er veel meer plek in he wiel voor olie, LHM, startkabels, sleepkabel. Mooie dankbare weekendklus ook!
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Zal ik doen, Helaas is het weer rietvelden-in-de-brand-steek-tijd en is mijn net geverfde plaat voorzien van neerdwarrelende as. grrr Misschien laat ik hem wel bekleden met vinyl.
Echt mooi is hij dus niet geworden, maar wel erg praktisch.
Zal vanavond foto maken.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Daar is tie dan,
Het prototype en de uiteindelijke versie met uitgesneden parat toolrack aan beide kanten, gemaakt van 8 mm MDF
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Nog een hoesje er om heen?
Kan wel nat worden, je gereedschap voorin.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Dat is een goed punt!
Alhoewel ik moet zeggen dat ik nog nooit nattigheid in het reservewiel ben tegengekomen, mar ik heb dan ook bijna nooit in een echte regebui gereden. Iemand ervaring met nattigheid in het wiel?
Groeten uit winters Afrika; 28 graden en zonnetje…
Totaal aantal Berichten: 25560
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja. als je het hele jaar doorrijdt in NL is het sWinters altijd nat in het wiel.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>