54 van de 66
« Eerste  < Vorige 52 53 54 55 56 Volgende >  Laatste »
   
DSuper ‘72 van SalsaChris - schema klokje
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 28 januari 2017 07:09 PM
  [ # 796 ]

En je krijgt geen vapour lock…

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 28 januari 2017 09:45 PM
  [ # 797 ]

De huidige benzinepomp moet nu zo’n jaar of 2-3 oud zijn.
Ik ga ervan uit dat deze nog goed is.
Plus de werking is gecontroleerd en het voetje is iets afgeschuurd voor meer opbrengst.

Mijn vermoeden is de vuile carburator.
En dat dat ook de reden is waarom de CO niet wilde zakken.

De elektrische pomp wil ik enkel gebruiken voor de aanzuiging van benzine na lange stilstand.
Vandaar ook dat ik deze wil kunnen bedienen via het dashboard.
Eens de auto gestart is moet deze uit te schakelen zijn.
Zo hoef ik me ook geen zorgen te maken voor overdruk, maar dan mag ik hem wel niet vergeten uit te schakelen natuurlijk.
Misschien een alarmpje op aansluiten.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 28 januari 2017 10:38 PM
  [ # 798 ]

Na een dag stilstand moet het aanzuigen niet zo lang duren, dan is er toch iets niet goed.
Ik zuig altijd benzine op met de mond na lange stilstand.
Is niet gezond om dat binnen te krijgen,maar dat kan je voorkomen door een wat groter filter na de benzinepomp te plaatsen.
Zodra daar wat inkomt kan je stoppen met aanzuigen.

Op zich is jouw idee helemaal niet zo gek. Je hoort waarschijnlijk wel wanneer de druk opgebouwd is.
Zoiets zou kunnen vanwege de lage druk:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/brandstofsystemen/m1130092067-brandstofpomp-benzinepomp-universeel-0-2-bar-alfa-romeo-75.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=2
Je zou hem nog met een drukknopje onder de motorkap kunnen bedienen, dus niet met schakelaar die aan kan blijven.
Dan kan je hem ook niet vergeten… Dat kan link zijn bij een aanrijding…
Ik weet alleen niet of hij de toevoer voor de mechanische pomp belemmert als je hem uitzet…

De CO heeft denk ik niet te maken met vuile carburateur.
Misschien eerder met vlotterniveau.(als het met de mengselschroef niet goed te krijgen is tenminste)
En druk je de choke niet te snel uit bij koude motor?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9904
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 januari 2017 01:25 AM
  [ # 799 ]

Je kan dan het beste zoeken naar een elektrische pomp die gebruikt werd in carburateur auto’s. Veel oudere Engelse auto’s hadden dat, zoals Jaguar en Mg. Die leveren een druk die afgestemd is op een carburateur.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 29 januari 2017 09:42 AM
  [ # 800 ]

Ik rijd al jaren met zo’n pompje. Zit naast de accu, geschakeld via contact. Je hoort het ding ratelen, tot de leiding op druk staat (dus de vlotter op niveau). Als je start slaat de motor onmiddellijk aan.

Ik was het zoeken naar het microscopische lekje in de aanvoerleiding beu.
een zeer robuuste is die van Hardi, ca € 80.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43067
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 januari 2017 10:03 AM
  [ # 801 ]

Geen van mijn ds’sen had zo’n pompje en toch starten ze allemaal gelijk. Ook bij min 20 of na drie weken stilstand. Met de oorspronkelijke pomp moet ie gewoon aanslaan, doet ie dat niet dan is er iets mis. Met de elektrische pomp los je de oorzaak niet op.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 29 januari 2017 10:14 AM
  [ # 802 ]

Daar heb je helemaal gelijk aan.
Ik heb al eens om die reden een volledige nieuwe leiding van achter naar voor aangebracht.
Toch nog steeds lang starten na een week niet rijden.
Toen was ik het zat.
Dit werkt altijd en nog hoorbaar ook.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Gepost: 29 januari 2017 11:13 AM
  [ # 803 ]

Nog een optie:
Een terugslagklepje in de benzineleiding, dan loopt die niet leeg in de tank, en heb je direct benzine als de motor ronddraait. Goedkoper en veiliger dan een elektrische pomp.
Verder moet je natuurlijk zorgen dat je vlotterniveau klopt…

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 29 januari 2017 11:17 AM
  [ # 804 ]

Mijn eerste terugslagklepje lekte al na een maand of twee. Benzine is verrekte dun.
Ook de benzinepomp op het blok vervangen.

Ik weet het, jullie hebben allemaal gelijk, maar ik houd het lekker zo.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 29 januari 2017 02:51 PM
  [ # 805 ]

Jan, heb jij nu 2 pompen? Een elektrische en de mechanische op het blok in serie?
Blijft de elektrische altijd doordraaien als het contact aanstaat?

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 29 januari 2017 03:56 PM
  [ # 806 ]

Ja, ja.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 29 januari 2017 04:22 PM
  [ # 807 ]

Heb je al eens geprobeerd om de elektrische uit te schakelen?
Neemt de mechanische het dan probleemloos over?

Even uit veiligheidsoverweging.
Stel dat je besluit om over de kop te slaan of iets dergelijks, dan stopt de benzinetoevoer met een mechanische pomp omdat de motor stopt.
De elektrische gaat gewoon door…

Uh, dan zuigt de pomp alleen lucht aan.
Maar er zijn misschien situaties te bedenken waarbij het wel gevaarlijk is…

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 29 januari 2017 04:30 PM
  [ # 808 ]

Als hij draait kan die elektrische pomp uit, ja.
Als ik over de kop ga met een DS ben ik dood.
Denkbaar is een relais via het laadstroomcontrolelampje.
Maar ja, ik heb een wisselstroomdynamo van Chyparse, en daarvan heeft het laadstroomcontrolelampje een geheel eigen leven.
Bovendien gaat dat laadstroomcontrolelampje (+de pomp) weer aan na het over de kop slaan.

Er is maar één echte oplossing: die van Waterman. Maar helaas, ik ben nu eenmaal lang niet zo goed als hij…..

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43067
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 januari 2017 04:54 PM
  [ # 809 ]

Het doet mij goed dat je mij eindelijk eens de erkenning geeft waar ik recht op heb Jan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 29 januari 2017 04:59 PM
  [ # 810 ]

Nou ja, ik zat er aan te denken om zo’n ding te monteren om na winterstop of andere lange stilstand wat sneller een volle carburateur te hebben.
Mijn auto slaat altijd wel aan, maar het duurt soms wel een paar pogingen…
Verwend door de moderne injectie technologie hè?

Ik ga trouwens wel een nieuwe mechanische pomp monteren, want bij de mijne zie je via het filtertje luchtbellen tevoorschijn komen bij het uitzetten van de motor…
En ik heb ook het idee dat de vlotterkamer misschien niet helamaal vol blijft…

Profiel  
 
 
54 van de 66
« Eerste  < Vorige 52 53 54 55 56 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook