ARA radio?
wat is dat voor één?
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik heb geen idee, maar je zou verwachten dat-ie voorbereid is op een Parrot…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Maar dat klokje moet toch niet al te moeilijk zijn?
Permanente plus voor de klok en een aansluiting die geschakeld is via de verlichting?
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
En een massa. Origineel was het IIRC een grijze kabel met vertind eindje (daarvan ligt er ook maar één achter het dashboard), die duidelijk onder het veerklemmetje achterop de klok komt, een zwarte platte stekker (vrouwtje, permanent 12V voor het uurwerk) en een dunne ronde met rood hulsje (vrouwtje, geschakeld 12V voor het lampje).
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Is dat IICR kabeltje nodig om het klokje te testen. Hier ook een klokje liggen. Moet hem nog altijd een keer juist testen.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Laatst zag ik een klein plasje LHM zich verstoppen achter het wiel (RA).
Eerste aanname: de bol is iets los gekomen. Dit was nl al een x eerder het probleem.
Maar na deze al een keer flink aangedraaid te hebben bleef het plasje groeien.
Blijkbaar was het de nippel van de LHM-toevoer die gaan lekken is en de lekzak vertoonde ook enkele haarschuurtjes.
Gisteren dit euvel maar de wereld uit geholpen.
Spatbord er voorzichtig af; wieldeksel verwijderd; moeren losgedraaid en de wagen op de krik gezet; veerbol los
Met de beste wil van de wereld niet los te krijgen. Dan maar moeilijk en is de lekzak vervangen met de veercilinder nog op de auto.
Eigenlijk lukte dat nog best goed. Fijn om te weten dat het ook op deze manier kan wanneer je onderweg bent.
Het kogeltje deed wel nog moeilijk. Deze zat helemaal vastgeroest. Uiteindelijk de houder op het gasvuur gelegd, goed heet gestookt en geblust met kruipolie na een 3x dit te herhalen kwam de kogel er toch uit. Ik had nog een kogeltje liggen dus de verroeste is ingeruild voor een betere.
Alles goed schoongemaakt, gesmeerd en weer gemonteerd. Remmerij ontlucht en LHM terug op niveau bijgevuld.
En belangrijker geen lekkende leiding meer.
De stang is, door de vast zittende kogel, wel iets harder gesleten dan ik zou willen maar ze knakt (nog) niet bij het op- en neer gaan. wordt nog vervangen
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 25560
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik vervang lekzakken altijd op de auto zonder de veercylinder te demonteren!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ook.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1339
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Ik ook
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Ik ook
Dsuper ‘73
Eerder DS 23IE Pallas ‘73 18-29-XK