Dus hoogste tijd om het distributie deksel er vanaf te halen,en kijken hoe een en ander eruitziet.Dit zou een hoop helderheid geven denk ik…..




Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 18-08-2004
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Zo hee, we zijn ruim een jaar later…. kop is van het blok. Kromme (s-vormige…) stoterstangen bij cilinder 1 & 4, daar was dus echt iets aan de hand. De kop is ondertussen gereviseerd en nu wil ik aan de opbouw beginnen.
Vanmiddag de positie van de distributietandwielen bekeken. Zoals Tibor al schreef lijkt de boel versprongen. De merktekens staan niet meer tegenover elkaar met zuiger 1 op het bdp. Wat is nu verstandig? Ketting & spanner vervangen en simpelweg de boel weer ‘op tijd’ zetten? Heb dit nooit eerder gedaan, de theorie komt voornamelijk uit Haynes. Is het slimmer om eerst de kop te monteren en dan de distributie te doen, of andersom?
Hoor graag jullie ervaringen!
Als de kop eraf is zou ik beginnen met de boel op tijd zetten.
Weet je zeker dat de zuigers nog goed zijn?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En alle stoterbussen checken!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 18-08-2004
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Zuigers zien er prima uit en ik heb een setje mooie stoterbussen. Een van de oude bussen was zelfs beschadigd, hoekje eruit…...
Denk dat ik toch maar ketting en spanner ga vervangen, geen zin om de boel straks weer te demonteren.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Waarom zou je de spanner vervangen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Omdat dat gebruikelijk is: de ketting slijt in op de spanner.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Onderzoeken en dan beslissen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Omdat dat gebruikelijk is: de ketting slijt in op de spanner.
Bij hoeveel kilometer moet je hier aan denken?
Bij mij( weet niet wat de kilometer"stand was) was de ketting langer dan de nieuwe( slijtage dus) en de spanner was niks aan te zien.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.