Check de bevestiging van je dakrails
hanshorters
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

Gepost: 01 juni 2012 02:22 PM

Mijn dakrails van mijn C4GP kraakte wat als ik fietsen vervoer of een dakkoffer gebruik.

Afgelopen weekend even de kapjes verwijderd om wat WD40 in te spuiten.

Toen bleek dat 5 van de 8 bouten, waar de rails mee zijn vastgezet, zo verroest waren dat de kop niet meer te herkennen was als torx of inbus.
Flink stuk van de kop was dus al weggeroest.
De vijf waar de kop half weg was kreeg ik alleen maar los met een tegendraads tapje.

Voor de zekerheid heb ik ze allemaal maar vervangen en goed in het kopervet gezet.

Dakrails zullen er niet zomaar afwaaien, maar zeker met de vakantie tijd in aankomst en het gebruik van dakkoffers/fietsendragers, lijkt het me raadzaam dit even te checken

Vriendelijke groet Hans Horters
Citroen C4GP, CX 2.5 IE automaat, MX-5, Soes Vstrom

Profiel  

Testedoene
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 179

Gepost: 05 juni 2012 03:41 PM
  [ # 1 ]

Bedankt voor de tip!

Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89

Profiel  

MrOlafk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi lumiere
Gepost: 19 juni 2012 05:36 PM
  [ # 2 ]

Hanshorters, wat een ongelofelijk verhaal dit! Naar mijn mening is dit een reden voor een terugroepactie want als je imperiaal op de snelweg eraf vliegt kan dit tot levensgevaarlijke situaties leiden. In zo’n geval zou Citroen naar mijn mening aansprakelijk zijn vanwege een ondeugdelijke bevestiging. Is Citroen op de hoogte van dit probleem?

Overigens kan ik op mijn c4 (geen grand) picasso geen imperiaal bevestigen vanwege het glazen dak. Is mij niet verteld bij de verkoop.

Profiel  

Frans
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 21 juli 2012 11:49 PM
  [ # 3 ]

Ik ga morgen ook even kijken ik vervoer altijd mijn surfplank? Heb je foto’s gemaakt van die bouten die verroest waren..een ongeloofelijk verhaal!

Afbeelding Bijlagen
IMG858.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

Frans
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 22 juli 2012 02:58 PM
  [ # 4 ]

Thx , voor de tip heb gekeken ben me rot geschrokken!! 7 van de 8 bouten zwaar verroest ik heb 2 weken geleden nog met me surfboard vanuit Belgie stevig door naar huis gereden. Stel dat spul breekt er kompleet af! Ik heb mijn huidige dealer een mail gestuurd of ze kontact kunnen opnemen met Citroen Nederland op dit snel te fixen! Ik moet nog op vakantie!thx thx voor de melding op dit forum. vgr Frans

Afbeelding Bijlagen
foute schroef forum.jpggoed schroef forum.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

r.roeten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

Gepost: 23 juli 2012 11:15 PM
  [ # 5 ]

ook eens bij mij gekeken, en ja hoor ook het geval, dealer gemaild…nou nada nopes niets hoor…. moet ik maar een afspraak maken met een schadebedrijf voor een offerte. ondanks dat ze wel zeiden dat dit een bekend euvel is dat vaker voorkomt…tssss hoe bedoel je service. ik hoop dat Citroen Nederland dit gaat oppakken, maar heb er weinig vertrouwen in.

Profiel  

Frans
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 26 juli 2012 12:21 AM
  [ # 6 ]

Beste all, Ik kan niet anders zeggen dat mijn Citroen dealer het hele probleem profecioneel heeft opgelost. Maandag ochtend belde ze me direct op. (viel niet onder de 12 jaar carosorie garantie) Ook zij waren geschokt bij het zien van de foto’s en zullen het melden aan de juiste personen bij Citroen. Daarop wilden ze niet wachten en hebben het vandaag onder garantie voor mij opgelost. Ik vind dat de juiste actie en ben hier dan ook zeer blij mee. Het afbreken van een kompleet frame + surfboard of koffer kunnen vatale gevolgen hebben!,Citroen Dijkstra in Almere heeft de verantwoordelijkheid genomen om dit voor hun klant op te lossen. TOP, Mvgr Frans

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook