12 van de 29
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

zekeringen ds19 1958
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938

Gepost: 19 januari 2013 07:46 PM
  [ # 166 ]

Ton,

Met mijn kop is gelukkig alles nog goed Laughing , de kop van de dame heeft echter aandacht nodig. Ik ben bezig met het verhaaltje op mijn site…... is binnen nu en een uurtje beschikbaar.

Profiel  

TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449

Gepost: 02 februari 2013 08:28 PM
  [ # 167 ]

Vandaag weer es wat gedaan, 2 zware projecten afgerond en nog midden in een andere maar het is fijn om even de kop leeg te krijgen en dom te sleutelen.

Stoel verwijderd (er zitten houten blokjes onder de rails om ze iets hoger te krijgen denk ik?....Even een stofzuiger en een stoomapparaatje gebruikt om te kijken of er nog iets fatsoenlijks van te maken is. Bekleding is niet versleten, maar beetje vaal en ook stoffig/vies. Wonderbaarlijke resultaten. Heb al eerder gezegd dat ik wil proberen de auto zo goed mogelijk te maken maar met behoud van haar karakter en leeftijd. Weet nog niet helemaal hoe en wat maar dat is het streven.

Vervolgens de sierlijsten van de dorpels geschroefd…die zijn aardig beschadigd door de loop der jaren en ik denk dat ik zeker voor de voorste stukken (ze bestaan uit 2 delen die met hele kleine schroefjes en plaatjes aan elkaar zitten in het midden) nieuwe moet vinden. Dit is niet uit te kloppen/op te knappen.

Verbazingwekkend maagdelijk tafereel onder die lijsten…lijkt wel nieuw! Maarrrr mis ik hier horizontale platen? Waar zijn die lippen voor op de verticale zijkant van de longeron? Links en rechts niks…bij SPAM gekeken en daar zie ik ze ook niet…..help1?!

Verder stuurhuis gedemonteerd (ff gespiekt JP,,,Wink). Krijg die 2 metalen stangen niet los van de die dwarsbalk klopt dat? Dus geheel gedemonteerd. KM teller kabel ook losgehaald, houd ik een asje in mn hand dat in de bak hoort….kan dat gewoon weer terug? Nu maar even prop in het gat gedaan om geen vuil erin te krijgen. Olie is heel erg schoon.!

En begonnen met linker aandrijfas. Ik krijg de onderste draagarm niet los van de fusee. Dus fusee losgeschroefd uit wiellagerblok) en nu krijg ik de tripoide niet los uit het huis. Het huis is los van de versnellingsbak maar past vlgs mij niet door de opening in de chassisbalk? Help2…..

Dat was het voor vandaag…..Tips welkom!

En fotos op dit linkje…

https://picasaweb.google.com/107438370753668618277/DS191958Episode3DorpelsStuurhuisAandrijfas

Profiel  

Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten

Gepost: 02 februari 2013 09:40 PM
  [ # 168 ]

Dat is klussen is me wat Laughing

Wat opmerkingen:

Die houten blokjes onder de stoelen zijn origineel ( dat hebben ze mij verteld).

Die twee delen ( aan elkaar gezet met twee schroefjes) zijn zeldzaam aan het worden en zal je niet zo snel vinden.

Stuurhuis kan je het beste in zijn geheel eruit sleutelen, de draagarmen en andere spullen die hieraan aan vastzitten kan je dan makkelijker verwijderen.

Asje van de km-teller kan je inderdaad terugplaatsen.

En dan die steekas, kijk eens op http://www.SPAM.nl/29dec2012.html . Maak eerst de rubberhoes los van het aluminium gedeelte aan de bak, je zal dan zien dat je de tripoide uit het aluminium huis kan halen, Dit geheel past wel door het gat in je voorste draagbalk.

Succes weer !

Profiel  

TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 02 februari 2013 10:27 PM
  [ # 169 ]

Hans, natuurlijk heb ik daarnaar gekeken want ik snapte er niks van…wiellagerblok en armen, stuurarm zijn allemaal los. Triopiedehuis is los. Maar dar ding past niet door het gat…. rubberhoes is er niet meer btw. Hoe krijg ik die aandrijfas los uit dat huis? Kruipolie? Ik neem aan dat het huis langs de motor eruit moet?

Graag hoor ik nog van je of jij afdekplaten hebt gehad onder je leidingen bij de longerons of dat mijn fotos kloppen?...waar zijn die lipjes voor?

Groeten weer

T

Profiel  

TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 02 februari 2013 10:45 PM
  [ # 170 ]

zijn die afdekplaten bij jou nog ok?....jeetje dat is bij mij echt niet meer te herstellen hoor vrees ik…. nou ja alles kan natuurlijk….Huuuuuub?????...Wink

Profiel  

TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 02 februari 2013 10:49 PM
  [ # 171 ]

mijn dame denkt dat de stoelen gemaakt zijn met paardenhaar ipv schuimrubber… ik snap dat gezien de spiraalveren en jute bedekking…maar ik moet het loshalen om het te checken….
zou weer een afwijking zijn en vreemd vanwege de bouwdatum van jouw dame

Profiel  

Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten

Gepost: 03 februari 2013 12:16 AM
  [ # 172 ]
TonW schreef:

zijn die afdekplaten bij jou nog ok?....jeetje dat is bij mij echt niet meer te herstellen hoor vrees ik…. nou ja alles kan natuurlijk….Huuuuuub?????...Wink

De afdekplaten bij mij zien er nog redelijk uit, meestal het laatste onderdeel wat ik er opschroef.
Echter ik weet dat ze wel spaarzaam worden, en spaarzaam betekent veelal: meer duiten.

Profiel  

Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten

Gepost: 03 februari 2013 12:21 AM
  [ # 173 ]

Het enigste wat ik me kan voorstellen is het volgende:

Door het ontbreken van je rubber ( aan de bakzijde) kan mogelijk het vet er zijn uitgelopen.

Je binnenste deel van de tripoide is mogelijk geoxideerd met de zijde van de as.

Als eens geprobeerd om voorzichtig met een (kunststof) hamer de zaak lost te tikken op de buitenkant van het huis. Ik zal het huis met de bouten aan je remschijven laten vastzitten. Je kan dan wat meer kracht zetten, anders even flink in de kruipolie zetten.

Gewoon proberen…..

Profiel  

TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 03 februari 2013 12:28 AM
  [ # 174 ]

Dank Hans, denk dat je gelijk hebt. Ben al wat aan het tikken geweest maar je kan er slecht bij…denk dat je gelijk hebt…vet weg..vast. Ik ga een paar bouten terugzetten en kijken of ik op een of ander manier axiaal kracht kan zetten op de as en een beetje kruipolie/tikken rommelen…..hopen dat het loskomt.

PS Hoe krijgen ze die hoezen op die as?

PPS….jij hebt die platen ook niet he onder je leidingen?

Profiel  

wim
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309

Gepost: 03 februari 2013 12:43 AM
  [ # 175 ]

Hoe krijg ik die hoezen op die as? ..... Dat heb ik me ook wel afgevraagd. Volgens het werkplaatshandboek heb je een “trompet” nodig.Verwarm de hoes en gebruik veel vet en dan zou je de hoes er “zo” op moeten kunnen trekken. Heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb nog steeds een as liggen zonder hoes en die moet weer gemonteerd worden. Uit ervaring weer ik wel dat je de orginele hoezen moet gebruiken, of de imitatie moet de laatste jaren aanmerkelijk beter geworden zijn.
Ben erg benieuwd of er nog alternatieve montagemethodes zijn.

teveel citroenen

Profiel  

TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 03 februari 2013 12:48 AM
  [ # 176 ]

zonder alles te demonteren lijkt me dat een bevalling met een vacuumpomp…..ik zie het als regulier onderhoud nog niet helemaal voor me….

help 3….

Profiel  

TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 03 februari 2013 12:51 AM
  [ # 177 ]

nou hadden ze in die tijd natuurlijk al hoezen met een ritssluiting….Wink

Profiel  

Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten

Gepost: 03 februari 2013 10:23 AM
  [ # 178 ]

Die platen heb ik wel onder de leidingen in de dwarsbalken onder de deuren. Een zijde was gemonteerd en de andere zijde waren de platen nog aanwezig ( zij lagen binnen in de auto).

NB. Die hoezen weet ik zelf ook (nog) niet.

Profiel  

repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 428

Gepost: 03 februari 2013 11:21 AM
  [ # 179 ]

Er zijn ashoesspreiders in de handel, mbv google kun je ze zo vinden. Werkt echt helemaal prima!

Profiel  

TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 03 februari 2013 11:40 AM
  [ # 180 ]
SPAM schreef:

Die platen heb ik wel onder de leidingen in de dwarsbalken onder de deuren. Een zijde was gemonteerd en de andere zijde waren de platen nog aanwezig ( zij lagen binnen in de auto).

NB. Die hoezen weet ik zelf ook (nog) niet.

SPAM, in het onderdelen boek zie ik buiten die aluminium sierplaten geen andere afdekplaten. Bedoel jij die sierplaten dan? Vraag is dan nog steeds waar die lippen voor zijn aan het verticale deel van de balk.

Profiel  

12 van de 29
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook