Onderdeelnummer - spiegel “steldraad” geleider
stevenvansoest
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 28-05-2012

- ZX Zx 1.4 Avoriaz
Gepost: 05 juni 2012 08:09 AM

Beste forum-leden,

Afgelopen weekend heb ik de originele spigels (handmatige spiegels) van mijn ZX ontvangen, deze hadden inmiddels hun beste tijd gehad. Eenmaal vervangen, bleken er meer gebreken te zijn. Aan de binnenzijde van de auto zit namelijk een kunstof geleider, welke “steldraad” op zijn plek en strak houd. Deze bleek aan een kant kapot te zijn. Deze werden helaas niet meegeleverd met de vervangspiegels.

Het onderdeel:

Heeft een van jullie enig idee wat het onderdeelnummer is? Zijn er catalogi met onderdeelnummers van de ZX?


Ik heb een Citroen ZX Reflex 1.4i (1996)

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Groet,

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 juni 2012 09:30 AM
  [ # 1 ]

96 070 431 XX -> NFP

Helaas, niet meer leverbaar nieuw. Als je ‘m perse nodig hebt en je wilt niet op de sloperij gaan kijken dan moet je even aan je dealer vragen of hij in het landelijke systeem wil kijken. Dan kan hij precies zien waar het eventueeeel nog op de plank ligt stof te vangen. Het onderdeel is iets van 9 euro

Profiel  
 
stevenvansoest
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 28-05-2012

- ZX Zx 1.4 Avoriaz
Gepost: 05 juni 2012 09:55 AM
  [ # 2 ]

Dank voor je reply. In mijn geval gaat het om een linker exemplaar, ter illustratie heb ik een foto van de rechter exemplaar gebruikt ter illustratie.Is het onderdeelnummer dan oook anders?

Mag ik vragen hoe je hier achter gekomen bent? Zijn er bouwtekeningen / schema’s van de ZX waarop elk onderdeel terug te vinden is qua onderdelen?

Groet,

Steven

Profiel  
 
stevenvansoest
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 28-05-2012

- ZX Zx 1.4 Avoriaz
Gepost: 16 juni 2012 11:35 AM
  [ # 3 ]

Dank voor de reacties. Heb het onderdeel van een nette ZX sloopauto gehaald, kon hem nergens nieuw krijgen.

Groet,

Steven

Profiel  
 
Seb93
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 31-10-2018

Gepost: 12 november 2020 11:25 AM
  [ # 4 ]

Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik vroeg me net ineens af of de Chinese versie van de ZX (die veel langer in productie was, of nog is) met hetzelfde systeem werkt / of de onderdelen daarvan misschien wél leverbaar zijn.

mijn ZX staat vandaag bij de garage voor APK en ik verwacht eigenlijk een beetje dat de spiegelverstelling, en die van de koplampen, langzaam een probleem worden.
Het betreft bij mijn auto in allebei de gevallen de handmatige variant.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook