1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Chronische onbalans
bevertje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 09-06-2012

Gepost: 09 juni 2012 01:00 PM

Sinds eind januari eigenaar van een c4 ph2 ligne business hdi
Prima wagen, goed inde opties.
All is well.

Maar een probleem!

Ik heb last van een chronische onbalans in de auto, bij de bandenwissel van zomer naar winter en vice versa ben ik wel 10 keer naar een bandencentrum gegaan om hem opnieuw te laten balanceren.
Nu was het probleem redelijk verholpen door de laatste keer naar profile te gaan, gisteren stond de auto bij de dealer voor 20k beurt, en noemde ik dat hij boven de 130 nog een kleine trilling had.

Auto opgehaald, en jawel hij trilt nu al vanaf 100 kmh en nog heviger dan ooit tevoren.

Als ik zoek op het c5 forum is het daar ook een groot probleem, en idem met de peug 307.
Als ik dit had geweten voordat ik die auto koos, had ik hem never genomen.

Ik word hier helemaal gek van, iemand een idee waar dit door veroorzaakt wordt? En waarom monteurs het verdommen om je auto een klein stukje te testrijden na de service en ik dus weeeeer terug kan
GRRR!

Profiel  
 
atenzaz (ex gebruiker)
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 16-08-2010

- C4 (2004-heden) 1.6 VTR Coupe
Gepost: 11 juni 2012 08:32 AM
  [ # 1 ]

Wellicht toch andere banden voor erop zetten? Type banden maakt nogal ook een verschil…ik ben na trillingen ook terug gegaan naar Michelins en na uitlijnen en balanceren geen problemen meer…

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 11 juni 2012 08:22 PM
  [ # 2 ]

Verschuift je lood? Op je velg? Even markeren met krijt na montage!

Profiel  
 
bevertje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 09-06-2012

Gepost: 11 juni 2012 10:03 PM
  [ # 3 ]

Heb nog de standaard michelin af fabriek eronder zitten, en winterset van vredestein.
Ga woensdag langs garage voor de herkansing, donderdag le mans dus het moet opgelost zijn.

Profiel  
 
Basti
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 02-04-2011

Gepost: 13 juni 2012 11:46 AM
  [ # 4 ]

Heel herkenbaar Bevertje,

Ik rij ook in een C4 II 92 HDI Ligne Business. Vanaf het allereerste begin (vorig jaar april 2011) heb ik dezelfde problemen. Boven de 120 (vanaf 125km/h) begint de auto te trillen, als je dan ongeveer 140 kmm/h rijdt houdt het weer op en komt het ook niet terug als je nog harder rijdt. Zak je echter weer af tot 130-120 dan komt het weer.

Dit is er in de tussentijd aan mijn auto gebeurt:

-6 x banden geballanseerd, uitlijnen heel de mikmak;
-na 5.000 km nieuwe michelin banden rondom;
-velgen van voor naar achter en van links naar rechts;
-4 nieuwe velgen.

Uiteindelijk heeft de auto een maand bij de importeur gestaan! Nadat de auto bij de dealer terug was, waren de monteurs van de dealer nog niet tevreden. Er zat inderdaad nog steeds een trilling in de auto.

Ze hebben toen de aandrijfassen vervangen. Vervolgens waren de trillingen wel minder. Uiteindelijk heb ik het opgegeven en geaccepteerd dat er altijd iets van een trilling in blijft. Bij mijn winterbanden (vredestein) had ik ook last van wat trillingen en nu mijn gewone michelins er weer onder liggen zijn er ook nog altijd wat trillingen te bespeuren.

Volgens mij zit het inderdaad in de basis van de auto. Ik ben ook lid van het Franse citroen forum (planete citroen). Daar zijn veel meer mensen met dezelfde klachten en helaas is er nog nooit 1 geweest waarbij de klachten helemaal over zijn. Het onderstel stamt in de basis af van dat van de 307/308 en 3008/5008 ook daar schijnen deze klachten te zijn.

De reden dat er bij mijn auto zoveel aan is gedaan, heeft wellicht te maken met het feit dat het een leaseauto betreft.

Als ik dit echter ook van te voren had geweten, had ik geen C4 genomen, maar een Ford Focus. Die mag dan wel een stuk lelijker zijn, qua onderstel hoef je die jongens niets te leren.

Groeten en sterkte!

Basti

Profiel  
 
schanulleke
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 338
Geregistreerd: 06-06-2012

- DS 3 E-HDI 90 cabrio automaat
Gepost: 13 juni 2012 12:36 PM
  [ # 5 ]

zijn de banden op de velg gewisseld?

dan zou het kunnen zijn dat door het vetje dat ze gebruiken om je banden beter op de velg te krijgen je banden zelf op sneheid gaan “lopen” op de velg.
dit heb ik zelf gehad met een auto dan gaat er zeker een flink onbalans ontstaan ook. behalve een markering op je velg voor de loodjes zou je deze markering ook ff door kunnen halen naar je banden zelf en kijken of na door rijden dit niet veranderd is.

DS3 Club NL op facebook: https://www.facebook.com/groups/ds3clubnl
DS3 Club NL op Twitter: @ds3clubnl

mag mee rijden in de DS3 van ray78 en zelf sinds 17-2-2014 in het bezit van een ds3 ehdi90 cabrio

Profiel  
 
Basti
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 02-04-2011

Gepost: 13 juni 2012 05:37 PM
  [ # 6 ]
schanulleke schreef:

zijn de banden op de velg gewisseld?

dan zou het kunnen zijn dat door het vetje dat ze gebruiken om je banden beter op de velg te krijgen je banden zelf op sneheid gaan “lopen” op de velg.
dit heb ik zelf gehad met een auto dan gaat er zeker een flink onbalans ontstaan ook. behalve een markering op je velg voor de loodjes zou je deze markering ook ff door kunnen halen naar je banden zelf en kijken of na door rijden dit niet veranderd is.

Kun je uitleggen Schanulleke wat je precies bedoelt met “de banden op de velg gewisseld?”

Bij mij zijn de velgen incl banden van de auto gehaald en vervolgens door de bandenwisselmachine van andere banden voorzien. Daarnaast hebben ze ook een paar keer de banden er op deze manier opgedaan, vervolgens met de auto gereden en daarna nog een keer in de bandenwisselmachine gestopt om te zien of er onbalans in zat.

Was het maar zo eenvoudig Sad

Profiel  
 
schanulleke
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 338
Geregistreerd: 06-06-2012

- DS 3 E-HDI 90 cabrio automaat
Gepost: 13 juni 2012 07:21 PM
  [ # 7 ]
Basti schreef:
schanulleke schreef:

zijn de banden op de velg gewisseld?

dan zou het kunnen zijn dat door het vetje dat ze gebruiken om je banden beter op de velg te krijgen je banden zelf op sneheid gaan “lopen” op de velg.
dit heb ik zelf gehad met een auto dan gaat er zeker een flink onbalans ontstaan ook. behalve een markering op je velg voor de loodjes zou je deze markering ook ff door kunnen halen naar je banden zelf en kijken of na door rijden dit niet veranderd is.

Kun je uitleggen Schanulleke wat je precies bedoelt met “de banden op de velg gewisseld?”

Bij mij zijn de velgen incl banden van de auto gehaald en vervolgens door de bandenwisselmachine van andere banden voorzien. Daarnaast hebben ze ook een paar keer de banden er op deze manier opgedaan, vervolgens met de auto gereden en daarna nog een keer in de bandenwisselmachine gestopt om te zien of er onbalans in zat.

Was het maar zo eenvoudig Sad

banden zijn dus van de velg afgeweet….
dan doen ze idd gelijk een balanstest, maar dit kan dus door hogere snelheid zijn dat je banden gaan draaien op je velg en dan zit t lood op de plaats waar eerst t onbalanspunt in je band zat, maar is t punt van onbalans in je band op je velg veranderd

DS3 Club NL op facebook: https://www.facebook.com/groups/ds3clubnl
DS3 Club NL op Twitter: @ds3clubnl

mag mee rijden in de DS3 van ray78 en zelf sinds 17-2-2014 in het bezit van een ds3 ehdi90 cabrio

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 14 juni 2012 11:32 PM
  [ # 8 ]

Finish balanceren misschien een optie? Op die manier al heel wat probleemauto’s stil gekregen. Wink

Profiel  
 
bevertje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 09-06-2012

Gepost: 18 juni 2012 01:06 AM
  [ # 9 ]

Auto is weer bij dealer geweest (is leasebak idd)
Auto is opnieuw gebalanceerd door hun, en vervolgens bij een specialist gefinishbalanceerd.
Probleem is minder maar nog zeker aanwezig tussen 120 en 135..

Ik denk dat het probleem niet zit in de banden/velgen. ik houd jullie op de hoogte, en ik ben echt niet de enige met deze problemen, bij profile geven ze al bij voorbaat aan dat ze 308 en c4 liever niet balanceren omdat ze altijd trillen!

Profiel  
 
Marcel174
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 15-11-2009

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Gepost: 18 juni 2012 01:10 PM
  [ # 10 ]

Is een typische C4 kwaal die onbalans tussen 125-140km/h

Ik heb er ook last van gehaad.

Het typische is dat het bij mij weg is sinds ik de auto heb verlaagd.
Ook erg vreemd en heb ook geen idee hoe dat mogelijk is.

Rij nu al 2 jaar rond zonder die onbalans.

Misschien heeft het te maken met de asstand tov van de wielen?
Dat de auto wellicht te hoog staat op de veren en dat dit dan onbalans veroorzaakt.

Ik zou het echt niet weten maar er zijn er erg veel die er last van hebben.

Gr Marcel

Profiel  
 
Tommos89
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 11-01-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Gepost: 21 juni 2012 08:10 PM
  [ # 11 ]

Hallo,

hier inmiddels hetzelfde probleem, sinds kort enorme trilling in de auto. Zowel het stuur als de bestuurdersstoel trilt enorm. Inmiddels uitgebalanceerd, uitgelijnd, stuurkogel vervangen, banden van voor naar achter maar niks dat helpt. Ik baal er enorm van aangezien mijn auto net 100.000 km heeft gedraaid. Is er iemand die mij nog tips kan geven over wat nog verder te bekijken? De auto gaat aankomende woensdag naar de garage waar ze er als het goed is mee aan de slag gaan.

Profiel  
 
bevertje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 09-06-2012

Gepost: 21 juni 2012 09:58 PM
  [ # 12 ]

Die van mij gaat binnenkort weer naar de dealer, waar hij helemaal uit elkaar gaat andere velgen etc. leasemaatschappij gaat het nu voor me regelen en krijg hem terug zodra het gefixt is..

Profiel  
 
Tommos89
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 11-01-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Gepost: 21 juni 2012 10:30 PM
  [ # 13 ]

Hoi bevertje,

Goed om te horen.. Ik neem aan dat het wel om hetzelfde model als de mijne gaat? (Zie foto) Ik zou het zéér op prijs stellen als je laat weten waar het probleem zit..

Gr

Profiel  
 
Basti
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 02-04-2011

Gepost: 21 juni 2012 11:02 PM
  [ # 14 ]

Helaas Tommos89,

Zowel bij Bevertje als bij mij gaat het om het nieuwe model C4, de C4 II.

Ook al is het onderstel van de C4 II een doorontwikkeling van de originele C4, ben ik bang dat de oplossing niet hetzelfde hoeven te zijn.

Profiel  
 
Tommos89
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 11-01-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Gepost: 21 juni 2012 11:14 PM
  [ # 15 ]

Geld dat voor deze gehele topic, want dan hebik nog stille hoop.. Ik zal iets laten weten als ze woensdag iets vinden..

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook