Citroën Berlingo XTR geen spanning meer: BSI
pennzoil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 14-01-2011

Gepost: 13 juni 2012 10:48 PM

wij bezitten een berlingo XTR van 10-2010
nu maandag wilden we de wagen open doen en de centrale vergrendeling
reageerde niet,dan maar met sleutel manueel open gedaan en sleutel
in contact gestoken, bij omdraaien sleutel geen enkele reactie,geen enkel
lichtje dat aanging, citroen gebeld en omdat wij 4 jaar garantie hebben (2+2)
hebben we gratis vab assistentie

deze persoon is geweest en vond eerst niks ,batterie had genoeg , zekeringen goed
allee uiteindelijk is er een klik geweest en konden we starten

ergens een relais of zoiets mss zij hij,op aanraden naar de garage gereden
en laten nazien, kwamen ze tot de conclusie dat de “BSI” kapot was

moesten wagen laten staan ,stuk besteld en dag nadien vervangen onder garantie

de BSI zit links voorraan in de motorruimte , dit is een computer blok met alle
zware zekeringen in en sturingen dacht ik ( zo werd mij vertelt) zal wel een cent
kosten maar wij blij dat het garantie was

maar allee wat gaat het volgende zijn dat moet vervangen worden????

eerst ophanging voorraan ,dan warmtewisselaar van de airco, de achterruit vervangen
nu de BSI stuureenheid naar de klxxten ,tja koopt eens een citroen he !!

voor de rest wel redelijk content van de wagen ,super gemakkelijk met onze kids
veel plaats ,maar wel zoiets van wat gaat het volgende zijn

binnen 2 weken gaan we 3 weken naar spanje met de wagen , is zien
of hij het volhoud Wink

Profiel  
 
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 14 juni 2012 01:42 PM
  [ # 1 ]

Soms heb je gewoon van die wagens die slecht afgewerkt van de band rollen, zéker in massaproductie zoals familiewagens en dit is zo bij élk merk… mijn pa had vroeger een Opel Ascona waar constant iets mis mee was, op basis daarvan ook beslist om “nooit geen opel meer te kopen” terwijl we mensen kenden die 20 jaar probleemloos met hun Ascona van hetzelfde jaar/modelafwerking hebben gereden.

ik zit aan m’n 3’de wagen waarvan nu m’n tweede Citroën, met beiden heb ik nooit problemen gehad, terwijl het andere merk, duurder, (van de VAG-familie) en met een betere reputatie, ik veel meer aan heb moeten sleutelen. (2x radiatorlek, defecte aircopomp, ruitenwissersproeipompje minstens 3x kapot, kortsluitinkjes in dashboard, elekrische ruiten geblokkeerd…...) heb er ook wel 270.000km mee gereden maar het werk deed ikzelf dus heb er al bij al niet teveel kosten aan gehad.

nu reeds +33.000km met Berlingo (2010 multispace) gereden zonder één enkel probleem. wat wél zo is, en daar had ik bij aankoop ook niet genoeg aandacht voor, is dat er meer elektronica is die kan falen vergeleken met een wagen van pakweg jaren 90 en dat het weliswaar een pak moeilijker is geworden om aan te werken, probeer maar eens de luchtfilter van je B’lingo te vervangen… een klusje dat normaalgezien sneller gedaan is dan de tijd nodig om een appel te eten, geen wonder dat garagisten steeds meer rekenen voor onderhoudsbeurten.

wellicht zit je met een pechgeval… wat uiteraard jammer is, beste dat je kan doen is met je dealer afspreken (inruil? dikke korting?)

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
brombeer1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 08-05-2015

Gepost: 09 mei 2015 01:06 AM
  [ # 2 ]

Ik heb ook ooit iets dergelijks meegemaakt, auto wou niet starten, Touring medewerker komt toe en de auto start meteen:

Bij dit probleem loont het simpelweg de moeite om eerst de auto met centrale vergrendeling opnieuw te openen/sluiten…

Profiel  
 
Robinbelgium
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-06-2013

Gepost: 28 november 2016 02:24 PM
  [ # 3 ]

Heb zelf ook een probleem met een berlingo xtr uit 2009. De centrale vergrendeling met afstandsbediening heeft kuren en werkt alleen wanneer ze er zin in heeft. Met mijn gewone sleutel kan ik niet vergrendelen via de centrale vergrendeling in de deur. Met reseresleutel kan dat dan weer wel via de deur….
Deze week eens bij de dealer binnen gaan en vragen of hij weet wat het probleem is.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook