2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Vacuum vervroeging CX
Gepost: 15 juni 2012 06:25 PM
  [ # 16 ]

Wat Cee-Iks zegt klopt!  Er is een vacuumvervroeging maar tegelijk ook een mechanische vervroeging (centrifugaalprincipe) die inderdaad weleens vastgekoekt zit en dan dus niet goed werkt. Dus niet altijd is de ‘ufo’ de schuldige.
Echter, met een microchip kun je ook die mechanische vervroeging nabootsen. Kwestie van programmeren. Cool

Ik zie trouwens op het plaatje met de 1-2-3 nog altijd een vacuumvervroeger zitten, of is die niet meer aangesloten Rogier?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 01-07-2005

Gepost: 16 juni 2012 10:20 PM
  [ # 17 ]

@demuywo de 5478533 is voor een GS of GSA. Is in mooi Frans een “capsule volet de starter”, een vacuum-bediening van de choke klep als ik het goed heb.

Profiel  
 
Gepost: 16 juni 2012 10:34 PM
  [ # 18 ]

Da’s dus een ding voor op de carburateur, niet voor de ontsteking.
Werkt ook met vacuum, dat wel!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 16 juni 2012 10:45 PM
  [ # 19 ]

aha, dankT u, het zag er inderdaad niet krak hetzelfde uit, maarja :p

nu weet ik ook dat ik er dus niks mee ben, eens informeren in GS middens.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 17 juni 2012 12:47 PM
  [ # 20 ]

nu wordt er toevallig een nieuwe aangeboden op marktplaats, lijkt me een buitenkansje.

vacuumvervroeger

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 01-07-2005

Gepost: 17 juni 2012 08:30 PM
  [ # 21 ]

De 75521545 is volgens mijn documentatie voor een Axel. Of ‘ie ook past op GS/GSA en/of CX zoals de adverteerder schrijft kan ik niet nagaan.

Profiel  
 
Lucid
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 04-11-2011

- C8 2.2 16V exclusive
Gepost: 06 juli 2012 12:55 PM
  [ # 22 ]

Is er ondertussen al nieuws over het project Leo?
Ik ben nog steeds erg nieuwsgierig en geinteresseerd in een oplossing voor dit veel voorkomende probleem.

Groet,
Merijn

Profiel  
 
Gepost: 06 juli 2012 02:00 PM
  [ # 23 ]

Ja, het gaat de goede kant op, maar ik wacht nog op een speciale meetset die ik heb moeten bestellen om het vacuümbereik te kunnen meten waartussen de vervroeging zijn werking doet. Deze gegevens zijn namelijk helaas niet in de boeken te vinden, maar moet wel in de chip worden geprogrammeerd.

Als die set binnen is, kan ik de info doorspelen naar degene die de ontsteking aan het maken is, en dan volgt hopelijk snel het prototype dat ik op mijn Pallas zal gaan testen.

Nog even geduld dus, we werken eraan!!!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 06 juli 2012 07:00 PM
  [ # 24 ]

Ik ben benieuwd! Wordt dit dan een compleet nieuw verdelerhuis net zoals de 123?

Profiel  
 
Gepost: 06 juli 2012 07:10 PM
  [ # 25 ]

Leo gaf eerder aan dat het om een ruilsysteem zou gaan om nooit zonder verdelerhuizen te raken…

Profiel  
 
Gepost: 06 juli 2012 11:42 PM
  [ # 26 ]

Juist en het idee hierachter is vooral dat het dan kostentechnisch ook een heeeel stuk aantrekkelijker gaat worden dan de 123 ontsteking. Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25361
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 juli 2012 10:01 PM
  [ # 27 ]

waardoor de helft van de ingeleverde verdelerhuizen onbruikbaar is. daarom heeft 123 er voor gekozen de ruil actie niet na te streven. Schiet niet op. Je zit dan na een jaar met 500 onbruikbare huizen en dan kan je niet meer leveren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 07 juli 2012 11:02 PM
  [ # 28 ]

Hoezo “waardoor de helft….etc.” Boog?
Een niet bruikbaar huis, hoe kan dat? Als je alles eruit sloopt wat erin zit behalve het asje? Very Happy
Je hebt méér niet nodig namelijk.

Ik zou geen ander alternatief weten, behalve een heel nieuw huis maken, maar dat gaat mij persoonlijk veel te ver. en te grote investering. En dan wordt dat ding dus torenhoog qua prijs. Sad

Overigens heb ik er zelf ook nog wel heel wat liggen intussen, alleen allemaal dus met kapot vacuümdoosje.


Edit: Als ik er in een jaar 500 (!) verkoop dan lijkt het me al een heel geslaagd experiment eerlijk gezegd. Cool
Als ik dan met 500 “onbruikbare” huizen zit… tja, dan houdt levering op hè? Net als met de onderste motorsteunen van CX Basis.  huh

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25361
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 juli 2012 10:52 AM
  [ # 29 ]

De lagers kunnen uitlubberen. schroefjes afbreken enz..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 juli 2012 12:59 PM
  [ # 30 ]

Mij lijkt het dat dit bij uitstek dingen zijn om met de club te doen. Gezien de omloopsnelheid, loopt de goedwillende garagist leeg op het initiatief omdat het lang veel dood kapitaal oplevert. Voor een club maakt dat niet uit. Nu nog de club zo ver zien te krijgen om te investeren. Ik ben voor !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook