Deurklink schuifdeur as gebroken
soapwater
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 08-05-2006

Gepost: 18 juni 2012 02:38 PM

De linkse deurklink van de schuifdeur van de Berlingo is stuk. Het asje is gebroken.
Bij Citroën kunnen ze een volledige klink leveren in zwart (moet nog gespoten worden) voor €87,86.
Ze wisten te zeggen dat het asje van de nieuwe klink in de oude kan geplaatst worden om niet hoeven te spuiten.
Weet iemand een adresje waar ik de as eventueel apart kan kopen of zijn er alternatieven? Iemand ervaring hiermee?
Trouwens een belabberde constructie, dat deurmechanisme…

Citroen C15D (RIP)
Xsara 2 1.9D break rijdt op plantenolie
Berlingo Multispace 1.4i
http://www.ppo.nu

Profiel  
 
soapwater
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 08-05-2006

Gepost: 22 juni 2012 11:10 AM
  [ # 1 ]

Occasie niks goedkoper dan €40 en foute kleuren.
Heb een nieuwe besteld bij de dealer…

Citroen C15D (RIP)
Xsara 2 1.9D break rijdt op plantenolie
Berlingo Multispace 1.4i
http://www.ppo.nu

Profiel  
 
wallace
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 23-06-2012

Gepost: 24 juni 2012 12:00 AM
  [ # 2 ]

Hoi , was even door het forum aan het lezen en las het probleem . Even mijn eerste post plaatsen .
ik heb dit probleem ook al eens gehad en heb toen bij de sloop een deurklink gehaald en gewoon het asje vervangen . Als je wat handig bent , is dit vrij snel te herstellen . En heb je geen kleurverschil en een goedkope oplossing .

Profiel  
 
berlingo1.6HDI
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 306
Geregistreerd: 08-05-2006

Gepost: 22 oktober 2012 09:34 PM
  [ # 3 ]

mijn deurklink heeft het ook begeven.
Het handvat (wat je vastneemt om de deur open te trekken) is volledig los maar blijft wel vast in het mechanisme zitten.
Zou dit ook het asje zijn die gebroken is en hoe is dit te herstellen? Hoe hebben jullie dit aangepakt. De constructie binnenin de deur is niet stuk volgens wat ik zag.

Berlingo 1.6HDI

Profiel  
 
soapwater
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 08-05-2006

Gepost: 22 oktober 2012 10:00 PM
  [ # 4 ]

Als de as gebroken is, zie je dat duidelijk.
Binnenkant eraf halen en eens kijken.
De klink komt er af met 3 schroeven langs de binnenkant als ik me niet vergis.
Ik kon geen geschikte vinden op de sloop aan een aanvaardbare prijs en heb een nieuwe besteld bij Citroën.
Ik heb ook gewoon de zwarte, ongespoten klink geplaatst, maar het is mogelijk het asje over de plaatsen.

Citroen C15D (RIP)
Xsara 2 1.9D break rijdt op plantenolie
Berlingo Multispace 1.4i
http://www.ppo.nu

Profiel  
 
berlingo1.6HDI
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 306
Geregistreerd: 08-05-2006

Gepost: 22 oktober 2012 10:05 PM
  [ # 5 ]

alvast bedankt voor deze reactie. De mijne is grijs gespoten standaard op de band. Misschien dat mijn dealer een afgebroken carrosserie deur staan heeft. Heb zo nog onderdelen mogen gaan halen.

Berlingo 1.6HDI

Profiel  
 
marcelleken
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 04-06-2008

Gepost: 31 maart 2014 05:40 PM
  [ # 6 ]

Hallo iedereen,

Ik rakel dit even terug op, aangezien ik zelf ook met hetzelfde probleem kamp. Heb intussen de klink al verwijderd, en is idd asje dat gebroken zit. Eens rondgebeld naar een paar autosloperijen in de buurt, doch daar konden ze me niet verder helpen (meestal waren de klinken al uit de deuren weg, omdat het een heel gekend probleem is bij Berlingo/Partner).

Echter, op eBay kan je wel die asjes dus apart kopen, wat ik dus gedaan heb (is nu onderweg).

Nu zit ik echter nog met twee vraagjes:

Ten eerste: die klinken zijn dus een gekend probleem, maar ik heb wel ondervonden dat mijn schuifdeuren op zich ook heel stroef openen (dus met de knop aan binnenkant ook). Het lijkt of de grendel achteraan heel zwaar ‘gespannen’ zit, en met voldoende kracht op de knop wel losschiet (waardoor deur open kan schuiven). Weet er iemand of die achterste grendel af te stellen is? Dient die gesmeerd te worden?

Ten tweede: bij het losmaken van de klink van de schuifdeur is die grijze ‘folie’ gescheurd, waardoor deze onbruikbaar is geworden. ‘k Geloof dat die er inzit ter voorkoming van regenintrede, dus ik zou die best wel terugplaatsen. Weet er iemand een alternatief voor zo’n folie/isolatie, of dien ik bij de autodealer te gaan zoeken?

Alvast bedankt!

Profiel  
 
AdjevE
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 30-01-2012

- Berlingo 1.6 16v Multispace
Gepost: 30 maart 2015 08:22 PM
  [ # 7 ]

Goedeavond,

De schuifdeur linksachter van mijn Berlingo gaat van buitenaf ook niet meer open. Klink “wappert” een beetje heen en weer maar de deur gaat er niet meer mee open. Van binnenuit gaat deur wel open.

Om dit te laten repareren dit asje bestellen ?

https://bartebben.nl/onderdelen/citroen/berlingo/deuren/delen-la-portier/klink-schuifdeur-buiten-losse-pen-reparatie-deel-t1-.html

Alvast bedankt voor de hulp

Groeten
Ad

Ad

Profiel  
 
Tjalling dB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 23-11-2020

Gepost: 23 november 2020 01:41 PM
  [ # 8 ]

Ook bij mij is de as gebroken van mijn Berlingo uit 2005. Maar ik krijg het deurpaneel er niet af. Ik heb de plastic pinnen kunnen demonteren maar hoe zit het plastic kap met stof vast. Ik wil voorkomen dat ik wat afbreek en kan niet zien hoe dit vast zit.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook