1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Citroën C-Elysée
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 20 juni 2012 05:33 PM

van de voorpagina

Citroën C-Elysée en C4 L voor China en Rusland

Citroën versnelt zijn wereldwijde ontwikkeling en verstevigt zijn imago van internationaal merk. Zo wordt de DS-lijn op 28 juni ook in China gecommercialiseerd, nadat dit gamma al in Europa, Rusland en Latijns-Amerika op de markt kwam. Het merk verrijkt en moderniseert nu zijn hoofdgamma met twee nieuwe modellen in het C-segment, speciaal ontworpen voor internationale markten in volle groei, zoals het Middellandse-Zeegebied, China en Rusland.

Om deze markt te bedienen die in Rusland voor 43 % en in China zelfs voor 79 % uit berlines bestaat, lanceert Citroën de nieuwe Citroën C-Élysée en de C4 L, een Lounge-versie van de C4. Dit zijn twee berlines die een volledig eigen karakter hebben, maar toch complementair zijn in hun positionering en de regels van de afzetmarkten respecteren. De nieuwe modellen worden in Frankrijk ontworpen met de expertise van de internationale teams van Citroën. Met andere woorden, ze krijgen alle knowhow van het merk mee op het vlak van stijl, technologie, afwerking en kwaliteit.

C-Elysée
De nieuwe Citroën C-Élysée beantwoordt specifiek aan de verwachtingen van veeleisende klanten die op zoek zijn naar een berline die tegelijkertijd aantrekkelijk en toegankelijk is. Zijn stijl is evenwichtig, prestigieus en stevig. Daarmee sluit hij perfect aan op de filosofie van het merk. Het innovatieve ontwerp van de Citroën C-Élysée voorziet in een ruim interieur (ruimte achterin die niet moet onderdoen voor de berlines van de hogere categorie; koffervolume van 506 liter VDA). Die ruimte heeft hij te danken aan een wielbasis van 2,65 m, die trouwens de langste is in zijn categorie. Stuk voor stuk eigenschappen die van de Citroën C-Élysée de ideale gezinswagen maken. Hij kan bovendien worden uitgerust met talrijke comfortvoorzieningen zoals airconditioning met digitale weergave en een mp3-autoradio met handenvrije Bluetooth-kit. Op sommige markten is er zelfs een nieuwe motor van de laatste generatie beschikbaar: de VTi 72 die - dankzij zijn technologie - prestaties, gecontroleerd verbruik en duurzaamheid weet te combineren. De wagen krijgt tot slot alle expertise van het merk mee, zowel op het vlak van wegcontact als kwaliteit. Zijn ontwerp werd overal ter wereld grondig getest in de meest uiteenlopende rijomstandigheden. Het resultaat is een auto die in alle omstandigheden uiterst betrouwbaar blijft. En net die betrouwbaarheid is een doorslaggevende factor voor de veeleisende klant die de aankoop van een auto als een investering op lange termijn ziet. Deze in Vigo (Spanje) geproduceerde berline zal eind 2012 in een eerste fase gelanceerd worden in Turkije, Centraal-Europa en Algerije.

C4 Lounge
De Citroën C4 L mikt naar de top van het C-segment. Net als de nieuwe Citroën C4, kan deze overduidelijk statige en elegante wagen prestaties voorleggen die zo typerend zijn voor het merk: een hoogstaand afwerkingsniveau, een ongeëvenaard ophangingscomfort en welzijn aan boord. Deze eerste creatie van het Stijlcentrum in Shanghai doet vanaf de eerste oogopslag statig aan. Zijn elegante en dynamische lijnen worden benadrukt door de typische lichtsignatuur zowel voor- als achteraan. Aan boord van de Citroën C4 L reizen de bestuurder en zijn passagiers in eerste klasse. Dat gevoel dankt de wagen niet alleen aan het akoestische en thermische welzijn, maar ook aan de Lounge-ruimte achterin (langere wielbasis, omhullende zetels, hellingsgraad van de rugleuningen van 29°, comforthoofdsteunen) en aan de innovatieve technologie die in het teken staat van comfort (handenvrije toegangs- en startfunctie, navigatiesysteem met aanraakscherm en achteruitrijcamera, volledig verwarmbare voorruit, luchtioniseerapparaat, enz.). Daarnaast beschikt de Citroën C4 L ook over benzinemotoren van de laatste generatie: de THP 150/170 (afhankelijk van het land) - die ontwikkeld werd in samenwerking met BMW Group - en de VTi 135. Alle motoren kunnen gekoppeld worden aan een nieuwe automatische en sequentiële zesversnellingsbak. Om optimaal te kunnen beantwoorden aan de specifieke noden van de verschillende afzetmarkten, zal de Citroën C4 L geproduceerd worden in elke afzetzone: in Wuhan voor China vanaf eind 2012 en in Kaluga voor Rusland in de eerste helft van 2013.

bron: persbericht Citroën Belux, redactie: RensKorevaar

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Daan75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 26-06-2010

- Xantia 1.9 TD Break SX
Gepost: 21 juni 2012 07:07 AM
  [ # 1 ]

Prachtige wagens vooral de C4L. Laat maar komen

Zweven is niet moeilijk

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 21 juni 2012 09:36 AM
  [ # 2 ]

Inderdaad, de C4L snel uitbrengen hier!

 

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 23 juni 2012 04:19 PM
  [ # 3 ]

De C4 Elysée en de Peugeot 301 zijn elkaars klonen, aardig maar niet wereldschokkend. De C4L is daarentegen een mooie sedan. Laat inderdaad maar komen!

Alleen ik vrees dat Citroën liever geen concurrent in eigen huis heeft. Aan de andere kant lijkt er een markt te zijn voor wat eenvoudiger autos, zie de Skoda Rapid en de nieuwe Seat Toledo. Waarom voor Citroën niet onder de DS en C series een B serie? Of toch Simca of Talbot afstoffen?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 25 juni 2012 08:45 PM
  [ # 4 ]

Die kofferbak mogen ze houden, maar dat open dak invoeren op de 5 deurs aub zou em er direkt voor ruilen.

citroen heeft zo al veel zaken laten schieten tov de concurentie Spijtig.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 april 2016 06:01 PM
  [ # 5 ]

van de voorpagina

Komt de Citroën C-Elysée naar België en Nederland?

De Citroën C-Elysée is een echte wereldauto. Hij wordt verkocht van Chili tot China. Vanuit Turkije en Noord-Afrika verovert hij steeds grotere delen van Zuid-Europa. Alleen Zuid-Europa? Nee, ook Frankrijk is al voor hem gevallen. Wanneer volgen België en Nederland?

Bij zijn presentatie op de Salon van Parijs in 2012 kreeg de Citroën C-Elysée het etiket “exportmodel” mee. Vooral in de groeimarkten van Zuid-Amerika, China, Rusland en Turkije zou hij verkocht gaan worden. De groei van de automarkt viel daar de laatste jaren echter nogal tegen, waarop de C-Elysée langzaam maar zeker zijn territorium heeft uitgebreid. Afrika heeft hij ingenomen en aan deze kant van de Middellandse Zee heeft hij Portugal, Spanje, Italië en Griekenland al veroverd.

De bergketens van de Pyreneeën en de Alpen leken ons te beschermen tegen deze aanvaller, maar ook die hindernis heeft hij al genomen. Je vindt de Citroën C-Elysée nu in de configurator van Citroën Frankrijk. De geruchten dat hij binnenkort zelfs België wil innemen, worden steeds luider. Zou de Belgisch-Nederlandse grens zijn opmars dan nog kunnen stuiten?

Wie is deze veroveraar eigenlijk? Hij staat op PSA’s PF1-platform, dat hij deelt met onder meer de Citroën C3, de DS 3 en de Citroën C4 Cactus; stuk voor stuk auto’s die pers en publiek weten te overtuigen met hun wegligging. Zijn uiterlijk is dat van een klassieke sedan en onmiskenbaar verwant aan de C5. Omdat de lijnen hier eenvoudiger zijn, werkt hij vooral van voren en van achteren nog puurder. Alleen van opzij zie je dat het voor de ontwerpers een uitdaging was om hem op zijn korte wielbasis te passen.

De Franse configurator biedt enkel het uitrustingsniveau Confort. Voor benzinerijders is er de PureTech 82, voor dieselaars de BlueHDi 100. Beide zuinige motoren zijn gekoppeld aan een handmatige vijfversnellingsbak. Er zijn zeven kleuren lak en twee kleuren bekledingsstof. Er zijn zelfs opties: een Pack Urbain (elektrische ramen achter, parkeersensoren achter) en een Pack Look (verchroomde strips onder de zijruiten, lichtmetalen velgen). De C-Elysée is dus sober. Hij is niet armoedig, want zaken als ESP, Bluetooth/mp3, cruise control en airconditioning zijn standaard. Zijn vanafprijs ligt met €13.450 in Frankrijk net onder die van de C3.

Elegant, zuinig en goedkoop, maar niet armoedig: dat is de Citroën C-Elysée. Zijn optreden in het World Touring Car Championship bewijst dat we met een serieuze auto te maken hebben. Moeten we de grenzen wel dichthouden? Zou hij geen verrijking van het wagenpark in de Lage Landen zijn? Wij hebben nagevraagd hoe daar bij Citroën Nederland over gedacht wordt. Anne Lobbes, Directeur PR & Corporate Communication, zegt: “Het zit voorlopig niet in de planning dat de C-Elysée naar Nederland komt.” Wij zouden de C-Elysée toch best eens uitgebreid willen testen!

Hoe zie jij de opmars van de Citroën C-Elysée? Laat het hier weten!

tekst: RensKorevaar, foto’s: Citroën Communication

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 22 april 2016 07:46 PM
  [ # 6 ]

Als dat schuifdak dan ook verkrijgbaar is, dan zou ‘t wel eens over nadenken.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 april 2016 09:38 PM
  [ # 7 ]

Afgelopen zomer heb ik die auto eens bekeken bij een Spaanse dealer. Het geheel doet een beetje denken aan het concept van de eerste Dacia’s, maar dan beter en mooier afgewerkt. Veel ruimte met veel praktische uitrusting voor weinig geld voor de echte no-nonsense automobilist. Als Citroën haar plannen om een merk te worden met veel waar voor z’n geld doorzet kan de C-Elysee een prima aanvulling zijn. Ik ga kijken of ik er tijdens mijn komende vakantie een kan huren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 april 2016 12:56 AM
  [ # 8 ]

Lijkt me wel een hit in wording, mooi praktisch en betaalbaar…

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 23 april 2016 09:23 AM
  [ # 9 ]

Schuifdak is leuk, maar kunnen ze er geen break van maken? Sinds het einde van de Xsara mis ik die in dit segment. Nu is het meer een C3 met koffer (foei dat ik dat zeg).

Profiel  
 
Amsterdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 09-11-2005

Gepost: 23 april 2016 10:20 AM
  [ # 10 ]

Zelf heb ik in februari op Tenerife meer dan 1000 Km met een C-Elysee mogen rijden. Het was een zeer recente huurauto van Avis. Het betrof een Seduction uitvoering met nog de HDI 92 diesel. Deze standaard uitvoering was beslist niet kaal te noemen zoals een audio installatie en en een prima airco.
De wagen zag er keurig gebouwd uit. Goede kwaliteit van de lak en keurig hang en sluit werk.
Verder is het een hele ruime auto met een kofferbak van meer dan 550 liter en 3 ruime zitplaatsen achterin. Achterin is er duidelijk veel meer plaats dan in mijn C5 Tourer.
Om te rijden is het gewoon een hele fijne auto met een strak weggedrag zoals bleek op de bochtige wegen van Tenerife; hij stuurt heel scherp en de remmen voldoen prima.L
En dan het veercomfort: niet te hard en op de grote weg zelfs wat zacht wiegend zonder dat de auto instabiel aanvoelt.
Ook de motor voldoet prima: veel trekkracht onderin, stil op de grote weg. Wel laat de motor zich bij het optrekken duidelijk horen. Verder vind ik dat hoe goed het onderstel ook is, het op de slechte wegen nogal rumoerig is. Feitelijk zou de isolatie van de rijgeluiden beter moeten zijn.
En dan het verbruik: ik haalde gedurende de hele huurperiode 1 op 20 en dat bij een prijs van 70 eurocent per liter.
Kortom een uitstekende auto, zeker voor het bedrag van 16.000 Euro voor de meest luxe uitvoering in Frankrijk. Overigens verkoopt de auto in Spanje zeer redelijk met meer dan 500 exemplaren per maand.
Is een C4 beter dan een C Elysee ? Ja, vind ikzelf. De C4 is toch een klasse hoger met een nog beter uitgebalanceerd weggedrag, maar dan ook veel duurder. Maar als je de C Elysee met een Dacia vergelijkt, dan overtreft hij de Dacia op alle fronten.

Profiel  
 
WouterVD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 21-07-2014

Gepost: 23 april 2016 06:40 PM
  [ # 11 ]

Ik weet het niet… Voor mij is het maar een inspiratieloze wagen. Zou gewoon een onbekend budgetwagentje kunnen zijn als er geen chevrons opgeplakt waren. Goedkoop is ‘ie wel, maar hoorde ik mevrouw de CEO niet zeggen dat Citroën terug karakter moet krijgen? De C-Elysée vind ik nogal karakterloos. En bovendien vind ik hem er al wat gedateerd uitzien, zeker z’n interieur.

Sorry voor de negativiteit! Smile

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 23 april 2016 09:10 PM
  [ # 12 ]

Dat lijkt me wat te hard geoordeeld. Voor een hedendaagse vergelijking moet je hem naast een Dacia Logan zetten en voor een historische vergelijking naast een Ami: het uiterlijk van een berline, maar de techniek van een Très Petite Voiture. Volgens mij kan de C-Elysée beide vergelijkingen doorstaan, maar goed, ik ben ook heel benieuwd naar een serieuze test!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 24 april 2016 01:14 PM
  [ # 13 ]

En als ik het goed gezien heb dan reed er gisteren een witte door Huizen. Zomaar in het wild en langs mijn huis. cool smile
Zeer beslist een nette verschijning.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 24 april 2016 01:19 PM
  [ # 14 ]

Welk merk wil zich nou gaan vergelijken met een Dacia 😳

Citroënloos

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 24 april 2016 01:50 PM
  [ # 15 ]

Misschien een merk dat zich al in de jaren ‘20 met de 5HP en in de jaren ‘40 met de 2CV tot de essentie van het automobiel wist te beperken? “Quatre roues sous un parapluie.”

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook