1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Water in deuren C4GP
Tom Aat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 01-05-2010

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 26 juni 2012 11:22 AM

Ik heb mijn wagen het afgelopen jaar een aantal keer binnengebracht bij de garage omdat er na een regenbui water in de deuren bleef staan.
Zelfs tot 3 dagen na een goede bui was er water te horen in alle 4 de deuren en drupte het water er zeer langzaam uit.
Vooral tijdens het optrekken en remmen hoor je het water van voor naar achter verplaatsen.

De eerste keer had de garagist het eens nagezien maar volgens hem niets abnormaals gevonden. Afwatering was volgen hem ok. (raar, aangezien ik het gevoel had in een aquarium rond te rijden)

De tweede keer dat ik daarvoor naar de garage ben geweest beweerde de garagist dat er bladeren in de deur zaten.—> lees: “de afwatering was geobstrueerd (ophoping van bladeren)”.

Mijn vraag is nu hoe komen er bladeren binnenin de deuren zodat de afwatering verstopt raakt ?
Mij lijkt het niet normaal dat er bladeren in de deuren zouden geraken en vindt deze uitleg dan ook uit de lucht gegrepen.

Indien het toch mogelijk zou zijn, hoe kan ik dit in de toekomst dan vermijden/oplossen ?

Alvast bedankt.

C4GP Exclusive 1.6 EB6V

Profiel  
 
MrOlafk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 22-09-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi lumiere
Gepost: 26 juni 2012 01:44 PM
  [ # 1 ]

Ik hoorde laatst ook een klotsend geluid bij het optrekken maar kon dit niet plaatsen. Ik ga er eens op letten en als ik nieuws heb dan laat ik het hier weten.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 26 juni 2012 02:45 PM
  [ # 2 ]

Bladeren? Misschien is verstopping door antiroestmiddel waarschijnlijker. Je kunt simpelweg tieraps in de afvoergaatjes steken en daarmee af en toe wat in de soep roeren Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
MrOlafk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 22-09-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi lumiere
Gepost: 26 juni 2012 04:18 PM
  [ # 3 ]

Maar welke afvoergaatjes dan? Ik ben even onder de auto gedoken en bij mijn 2 voorportieren is het nat. Als ik de rubbers aan de onderkant (aan de kant van de scharnieren) opwip, dan komt er een straaltje water uit.  Ik zie geen afvoergaatjes, daarvoor moet denk ik, de rubber afdekking verwijderd worden, maar die zitten natuurlijk weer vast met van die plastic pinnetjes die meestal afbreken als je ze eruit wilt trekken. Iemand tips/ervaring hiermee?

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 26 juni 2012 08:47 PM
  [ # 4 ]

Very Happy

Profiel  
 
MrOlafk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 22-09-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi lumiere
Gepost: 27 juni 2012 10:20 AM
  [ # 5 ]

Grappig PSA maar dit is toch geen serieuze oplossing he. Op de plaats van de gaatjes gaat het hard roesten. Nog serieuze reacties/tips?

Profiel  
 
MrOlafk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 22-09-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi lumiere
Gepost: 27 juni 2012 12:03 PM
  [ # 6 ]

Ik kom terug op mijn vorige opmerking, sorry PSA! Ben net bij mijn garage langs geweest en die adviseert ook om gaatjes onderin te boren. De normale afwateringsgaten zitten namelijk vrij hoog. Om roestvorming tegen te gaan adviseerde de garage mij om na het boren de gaten in te spuiten met blanke lak.

Volgens mij moet iedereen last van dit probleem hebben, nog niemand met doorgeroeste portieren?

Profiel  
 
Veenhuijsen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 30-01-2012

Gepost: 27 juni 2012 03:06 PM
  [ # 7 ]

En bij twijfel of blanke lak afdoende zal zijn kun je nog overwegen om een beetje Owatrol rond de gaatjes te smeren. Geweldig middel tegen roest wat ook in de scheepvaart wordt gebruikt.

Met een vriendelijke groet,

Martijn

C4 Grand Picasso Exclusive 2011 1.6 HDI

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 27 juni 2012 05:47 PM
  [ # 8 ]

Soms is de oplossing simpeler dan je denkt. Smile CX’en en DS’en hadden er ook al veel last van waardoor de onderkant van de deur helemaal wegrot.

Ik heb bij 3 Xantia’s ook altijd wat water in de deuren gezien, maar daar zitten een paar afwateringsgaatjes en dat loopt kennelijk wel weer weg.

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 27 juni 2012 09:03 PM
  [ # 9 ]

Klotsend geluid van water bij een C4 Picasso is meestal de afwatering van de paravan die verstopt is…als je hier lang genoeg mee doorrijdt komt het water vanzelf naar binnen via het kachelhuis Wink

Profiel  
 
MrOlafk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 22-09-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi lumiere
Gepost: 28 juni 2012 12:50 PM
  [ # 10 ]

Bedankt voor de tip Blade_, maarreh, voor de mensen die niet weten wat een paravan is (ik dus): kan je misschien toelichten wat dit is en hoe dit is te verhelpen. Dan kunnen we er ook wat mee! Alvast bedankt, groeten Olaf

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 28 juni 2012 05:49 PM
  [ # 11 ]

De bak onder het rooster wat onderaan bij de voorruit zit. Hier zuigt de auto lucht tbv klimaatregeling. Dit raakt soms verstopt door blaadjes en
andere troep van vooral bomen en planten.

Profiel  
 
rnienhuis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 13-02-2007

Gepost: 04 juli 2012 12:52 PM
  [ # 12 ]

Vandaag voor het eerst gehoord van de paravan. Omdat mijn auto regelmatig aan passagierszijde drijfnat werd van binnen hebben ze vandaag, nadat gisteren de auto raar deed (electronica, alarm etc) de paravans beide er gewoon uitgehaald. Deze zaten helemaal verstopt. Volgends de monteur halen ze de paravans er gewoon uit, plaatsen er niets voor terug en dan gaat het goed. Dan vraag ik mij toch af waarom ze dat dan niet preventief doen….

Sinds 4/8 C4 Picasso 2.0HDI exclusive eb6v + opties

Profiel  
 
Tom Aat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 01-05-2010

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 04 juli 2012 05:48 PM
  [ # 13 ]

Even een update over het probleem met water in de deuren en de verstopte waterafvoer.

Volgens mij garagist was de waterafvoer onder de ruitenwissers verstopt door vuiligheid en zoekt het een andere weg om dus zo in al mijn deuren terecht te komen.
Raar verhaal, maar ik ben dus zelf geen garagist. Wink

Is er hier iemand dat zou kunnen bevestigen of met zekerheid ontkennen dat door een verstopte waterafvoer onder de ruitenwissers het water naar de deuren (alle 4) kan lopen ?

Alvast bedankt.

C4GP Exclusive 1.6 EB6V

Profiel  
 
vanD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 17-10-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.6THP Ligne Business
- C3 Pluriel 1.4 Caractere
Gepost: 04 juli 2012 11:14 PM
  [ # 14 ]

Water dat via een verstopte paravan naar binnen komt, druppelt beslist niet de deur in, kan ik je melden. Eerder zie je een mat aan de bijrijderszijde gaan zwemmen…. Althans, dat was bij mij het geval. Kletsnatte vloer voor de voetjes van de bijrijder, je zag het water gewoon heen en weer gaan! De afvoergoten in de paravan zijn door mijn dealer destijds licht aangepast, waardoor vuil zich minder snel kan ophopen.

Dat gezegd hebbend: naast dat kleine probleempje, lopen ook mijn twee voordeuren gerust vol met water, met een klotsend geluid tot gevolg, klinkt heel gezellig.  tongue rolleye Bij mij is het vaak afdoende het rubber aan de onderzijde van de portieren licht weg te trekken en dan stroomt het portier weer leeg. Ook mijn dealer adviseerde te kijken naar de gaatjes in de deuren. Of neen, da’s niet juist, hij zei “rijd maar even langs, dan kijken we er wel even naar.”. Dat moet ik nog steeds een keer doen. Bij de volgende beurt maar, tot die tijd klooi ik af en toe wel wat met die rubbers.

Franse auto’s, altijd wat. Desalniettemin wordt de volgende gewoon weer een Citroen. Uiteraard.  Wink

Profiel  
 
MrOlafk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 22-09-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi lumiere
Gepost: 05 juli 2012 02:14 PM
  [ # 15 ]

Ik ben er nog niet uit of het beter is om gaatjes in de portieren te boren (die toch ook weer gaan roesten) of het probleem maar zo te laten en ervan uit te gaan dat het water toch wel wegloopt na enige dagen. Mijn garagist opperde ook nog om de deurrubbers aan de onderkant (scharnierkant) op één bevestigingspunt los te trekken, waardoor het water makkelijker wegloopt maar ik weet niet of ik dit ga doen.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook