1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
autogordels
irmin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 28-08-2011

- C5 2.0 HDI
- ID/DS super 5
Gepost: 29 juni 2012 10:02 PM

ik wil de originele 3 punts gordels terug installeren in mijn DS…
de vorige eigenaar had M10 bouten gebruikt om in de ankerpunten, maar dit was fout. een M10 zit gewoon los in het gat, M12 is te groot. Ik vermoed dat er engelse draad gebruikt is.
heeft iemand hier juiste informatie over?
alvast bedankt,
irmin

There she sits, gleaming in the sun…
There to greet a working man, when his day is done…

Profiel  
 
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 01-07-2005

Gepost: 29 juni 2012 10:28 PM
  [ # 1 ]

In het onderdelenboek kun je terugvinden dat de gordels met 7/16” bouten vastzitten. 7/16” is net iets meer dan 11 mm.

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft in 1970 ten aanzien van bevestigingspunten autogordels gesteld dat “Een bevestigingspunt dient van 7/16 inches (20 UNF 2B)schroefdraad te zijn voorzien.”. Deze maat geldt dus voor (bijna) alle auto’s. Even naar een gespecialiseerde automaterialenhandel, daar zullen ze de bouten best hebben.

Profiel  
 
irmin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 28-08-2011

- C5 2.0 HDI
- ID/DS super 5
Gepost: 29 juni 2012 10:32 PM
  [ # 2 ]

bedankt!
ga er morgen naar op zoek!

There she sits, gleaming in the sun…
There to greet a working man, when his day is done…

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 29 juni 2012 10:39 PM
  [ # 3 ]

Hey
Nu je het over autogordels hebt
Ik wil juist mijn oude gordels vervangen door rolgordels
Ook van achter wil ik rolgordels plaatsen

Heeft iemand een idee van welke auto deze ideaal zijn voor in een DS te plaatsen?
Ik kan ook de originele rolgordels plaatsen
Maar 250€ voor 4gordels vind ik persoonlijk er een beetje over

Dus ik had graag geweten van welke (sloop)auto ik het best de gordels kan nemen

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 30 juni 2012 06:20 AM
  [ # 4 ]

De bouten verkoopt men bij de automaterialenhandel. Of je haalt ze van een willekeurige sloopauto. Voor weinig…
Gordels uit slopers is lastig. De rolcassettes uit bestaande auto’s hebben een enkele stand waarin ze voldoen. Als je ze scheef of minder scheef monteert werken ze niet fijn.
Voor achter zie je vaak CX-gordels, die boven op de hoedenplank komen.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
ppvandep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 18-01-2009

- ID/DS DSuper 5
Gepost: 30 juni 2012 09:20 AM
  [ # 5 ]

Voor mijn DS heb ik rol gordels bij de Brezans van deze wereld gekocht. Volgens mij waren dat carpoint gordels. Alle benodigde hulpmiddelen zitten er bij. Dus makkelijk te monteren in de DS. Bij de voorgordels moet je wel op de maat letten! Anders zitten ze er wel, maar dan kan je er niet veel mee. Succes.

Profiel  
 
irmin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 28-08-2011

- C5 2.0 HDI
- ID/DS super 5
Gepost: 01 juli 2012 10:54 AM
  [ # 6 ]

bedankt allemaal,
idd had ik het ook overwogen om nieuwe ‘DS gordels’ te kopen, maar zijn idd véél te duur…
gewoon de originele eens heel goed gekuist, en die terug plaatsen (voorlopig althans)tot ik er eens ergens op de kop kan tikken!

There she sits, gleaming in the sun…
There to greet a working man, when his day is done…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 juli 2012 11:27 AM
  [ # 7 ]
SalsaChris schreef:

Maar 250€ voor 4gordels vind ik persoonlijk er een beetje over

Dus ik had graag geweten van welke (sloop)auto ik het best de gordels kan nemen

250 euro voor 4 gordels die goed passen en een essentieel onderdeel van je eigen veiligheid zijn is toch niet gek? We hebben het over zo’n 6 tientjes per stuk. ....

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 01 juli 2012 12:08 PM
  [ # 8 ]

Tsja .. hier moet ik wel met de mening van Waterman eens zijn Wink

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 01 juli 2012 10:18 PM
  [ # 9 ]

Lijkt mij ook dat je beter kunt investeren in nieuwe goede gordels. Heb ik ook gedaan voor 3 rolgordels op de achterbank.
(zijn er andere snoeken met 5 (!!) rolgordels?)

Ik leer het wel…

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 02 juli 2012 03:03 PM
  [ # 10 ]

ik heb nu 4 (3-punts) rolgordels, de 5e (3-punts) monteer ik pas als ik de hoedenplank heb kunnen verstevigen.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 07 juli 2012 12:11 AM
  [ # 11 ]

Rolgordels vóór zijn niet zo problematisch. Enige speciale eis is dat de klik-units een vrij lange kabel moeten hebben omdat deze aan de vloer achter de stoelen bevestigd worden en moeten uitsteken tot net bij de zitting.

Rolgordels achter moeten niet te lang zijn als je ze op de hoedenplank bevestigd. Ik heb een set die eigenlijk wat aan de lange kant zijn maar wel voldoen. het beste is ze zover mogelijk naar de hoeken van de hoedenplank te monteren (even achterruit demonteren) Die van mij zitten een beetje te dicht op elkaar en zodoende zitten onze kinderen ook te dicht op elkaar (met alle gevolgen van dien….).

Zorg inderdaad voor versteviging van de hoedenplank. Ik heb dit gedaan met 6 mm massieve staalplaat die precies tussen 2 welvingen van de hoedenplank passen en zodoende een groot oppervlak creëren. Volgens mijn herinnering zijn ze meer als 25x12 cm.

Je moet voorkomen dat bij een aanrijding de gordel-unit op welke manier dan ook los komt. De hoedenplank zelf is vrij dun staal en derhalve zal de bout uitscheuren door de hoedenplank heen als de onderleg-ring te klein van oppervlak is.
Als 3e gordel heb ik een van de heupgordels gebruikt.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 juli 2012 01:12 AM
  [ # 12 ]

Heb je de punten net naast de hoedenplank niet gebruikt?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 08 juli 2012 11:53 AM
  [ # 13 ]

De gordel cassetes zijn niet door mezelf gemonteerd. Ik denk dat het ook niet gepast had.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
fjamo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 29-12-2012

Gepost: 29 december 2012 01:56 AM
  [ # 14 ]
Revrok schreef:

Lijkt mij ook dat je beter kunt investeren in nieuwe goede gordels. Heb ik ook gedaan voor 3 rolgordels op de achterbank.
(zijn er andere snoeken met 5 (!!) rolgordels?)

Hallo

Hoe heb je dat gedaan.
Ik had tot nu toe 2 vaste gordels op de achterbank, maar nu de kids (3) maar nog steeds groeien zijn rolgordels toch handiger/veiliger als je ze goed kunt installeren.

Hoe heb je het gedaan?

Dank,

Frank

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 29 december 2012 12:12 PM
  [ # 15 ]

Ik heb oplossingen gezien waar een kokerbalk net achter de zittingen was bevestigd en hierop de gordel-units. Op deze wijze zitten ze hoger en slijten daarom ook niet in het stof / leer van de bekleding.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook