4 van de 48
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Prestigeproject | elektrische perikelen
Gepost: 05 juli 2012 05:09 PM
  [ # 46 ]
F.SvM schreef:

en motor plus bak 500 reken maar uit dus Laughing

Waarom zo goedkoop? een Goede motor + bak is veel meer waard hoor!  Wink
En een compleet Prestige interieur zéker. Cool

Dus hij kan er zich al geen buil aan vallen, da’s zeker.

@Cee-IKS: nix achterdocht: we proberen gewoon iemand voor een teleurstelling te behoeden!!!! Iemand die onze mening vraagt over een project dat in het gras staat.
Is alleen maar bezorgdheid hoor. Zal de eerste keer toch zeker niet zijn dat iemand een auto koopt waar hij/zij zeer verdrietig van wordt omdat het veeeel meer werk en geld kost dan van tevoren ingeschat? Bijvoorbeeld omdat hij/zij gewend is aan andere - simpeler- types auto te werken dan een CX Prestige.
Waarmee ik niet wil zegen dat dit hier het geval is!!!  surrender (voordat iedereen daar weer over valt)

In dit geval denk ik echter ook dat het geheel goed zal komen, maar je mag iemand toch wel proberen te waarschuwen? Heeft niets met achterdocht te maken, wel met realiteitsbesef en ervaring. Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 05 juli 2012 06:27 PM
  [ # 47 ]

Als het tot het vervangen van die dorpels en leidingen beperkt blijft is er toch weinig mis met die auto?
En als het wat tegenvalt (wat inderdaad niet onwaarschijnlijk is) dan is dat toch ook niet zo erg
Az heeft al aangegeven over las apparatuur te beschikken, en dan kan hij er waarschijnlijk ook wel mee omgaan.
En anders kan hij dat na het project in elk geval wel.

Als je een goedkope auto wil zonder veel werk dan moet je geen cx kopen

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 juli 2012 07:11 PM
  [ # 48 ]

Welk is eigenlijk het geschikste lasapparatuur om aan auto’s te lassen?

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 05 juli 2012 07:14 PM
  [ # 49 ]

Cebora 155 bijvoorbeeld

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 05 juli 2012 11:12 PM
  [ # 50 ]

Gewoon een ouderwets mig apparaat met een flinke koperen trafo, liefst in ster aangesloten (380V). Smile

Mooi project. Beetje laswerk is alleen maar leuk.
En wat leidingen betreft: eens zijn ze allemaal aan de beurt en als je die cunifer leidingen er eenmaal onder hebt hoef je daar ook niet meer naar om te kijken.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
bastheije
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-02-2008

Gepost: 10 juli 2012 01:19 AM
  [ # 51 ]
AZ schreef:

Ik heb, had m’n zinnen gezet op deze cx25 prestige uit 86 met een nog supermooi leren interieur. Ik mocht m voor ‘niet teveel’ meenemen. De auto loopt prima, alleen een aantal dingen moeten vervangen worden;

- stuurkogel
- hydrauliekleiding voor tot achter
- 2 trx-en

Nu belde de eigenaar dat de dorpels onder het plastic ook rot zijn tot over een lengte van 30 cm. Ik heb zelf een lasapparaat, dus dat is het probleem niet. Maar zijn hiervoor nog delen te krijgen?

Heb nog dorpels liggen bij mijn prestige ook stukken vervangen is goed te doen met de normale dorpels

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 07 augustus 2012 11:37 AM
  [ # 52 ]

Dat vierkante ‘kastje’ (airco-radiateur?) wat aan de onderkant achter de radiateur hangt lekte vloeistof. Is deze los te te koop?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 augustus 2012 11:44 AM
  [ # 53 ]

dat is de warmtewisselaar van de automaatbak.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 07 augustus 2012 12:02 PM
  [ # 54 ]
Profiel  
 
Gepost: 07 augustus 2012 02:01 PM
  [ # 55 ]

Een gereviseerde is hier te koop (met inruil van de oude)
Oliekoeler

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 07 augustus 2012 02:04 PM
  [ # 56 ]

hmm, dat moet goedkoper kunnen…

Profiel  
 
Gepost: 07 augustus 2012 02:24 PM
  [ # 57 ]

Tuurlijk kan dat: gewoon demonteren en naar een radiateuren revisiebedrijf brengen.  Cool

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 14 augustus 2012 01:08 PM
  [ # 58 ]

Ik had de auto na even gereden te hebben tien minuten stationair laten draaien. Op een gegeven moment spoot de koelvloeistof eruit… motortemperatuur was veel te hoog. zeker een fan die niet aanslaat?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 augustus 2012 01:10 PM
  [ # 59 ]

Of een gare thermostaat.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 14 augustus 2012 01:24 PM
  [ # 60 ]

had ik ook:

teveel kvs en slecht ontlucht was bij mij het geval.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
 
4 van de 48
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook