Melding motor temperatuur te hoog
Senturio
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 04-07-2012

Gepost: 04 juli 2012 10:59 AM

Hellow,

De laatste 2 weken krijg ik zo sporadisch de melding “STOP! motor temperatuur te hoog”
dit gedurende een paar seconden tot max een halve minuut en dan schiet alles terug normaal.
wanneer ik alles controleer dan lijkt alles perfect in orde,
zou het kunnen dat de temperatuur sensor kapot is? of weet er toevallig iemand of er daar een zekering zit die zou kunnen kapot zijn?
ik vraag het liever eerst hier eens dan naar de dealer te stappen want die gasten zouden al 50€ aanrekenen gewoon al om een vraag te stellen.. (afzetters)

mvg

Profiel  
 
Arian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 10-01-2011

Gepost: 04 juli 2012 11:42 AM
  [ # 1 ]

Slechte ervaringen met je dealer?
Ik ga er van uit dat je gewoon in je garantieperiode zit en dan horen dergelijke meldingen gewoon door de dealer -geheel gratis- uitgelezen te worden. Ik neem tenminste aan dat deze historie gewoon bewaard wordt, zodat ze precies kunnen zien hoe vaak het al voorgekomen is. Ik zou tenminste meteen langs mijn dealer rijden.
Overigens had ik gistermorgen ook een melding; ‘storing in de motor’; vanochtend uitgelezen en het was een ‘tijdelijke storing’ iets met afstelling van de turbo, maar na overleg met een andere dealer, is er -vooralsnog- niks uitgekomen. Het was een voor hen beiden nog onbekende en we wachten af of ie weer terugkomt. Met rijden merkte ik in ieder geval helemaal niks.

Profiel  
 
Senturio
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 04-07-2012

Gepost: 04 juli 2012 11:48 AM
  [ # 2 ]

mijne DS3 is al 2jaar oud dus of ik nog in de garantie periode val weet ik niet,
feit is dat er vorig jaar iemand “lichtjes” tegen mijn voor bumper gereden was, je zag niets, maar de zwarte plastieken rand die het linkse dagrijlicht vast houdt was gebroken, waardoor mijn LED licht naar binnen gevallen was. Ik ben er mee naar de dealer geweest en daar stelden ze voor dat gans mijn bumper zou moeten verwijdert worden om juist dat randje te vervangen, ik had toen al eens online gezocht en dit was perfect in 15min te doen, juist de band wat opzij draaien en daar had je een paneel dat je kon losvijzen en je zat al aan uw led licht.

Kortom, ze zouden mij daar een rekening van 100€ of meer aansmeren voor iets dat nog geen 15€ kost.

Profiel  
 
finchy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 15-10-2011

Gepost: 04 juli 2012 11:59 AM
  [ # 3 ]

@Senturio: Ik heb exact hetzelfde meegemaakt een maand geleden. Heb hem laten uitlezen en het zou gaan om de koelvloeistofsensor (of zoiets…). De ventilator kan twee snelheden aan: een lage snelheid en een hoge snelheid als de temperatuur hoger wordt. De sensor die dat regelt moet de ventilator dus hoger laten draaien als de temperatuur daar om vraagt. Net die sensor was stuk. Ik stond erbij toen de garagist het verving en dat was amper 10 min. werk (plug and play). Kostte mij niets aangezien de auto nog in garantie was.
Hij vertelde er mij wel bij dat het een veel voorkomend probleem is bij Citroën.

Profiel  
 
Senturio
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 04-07-2012

Gepost: 04 juli 2012 12:33 PM
  [ # 4 ]

dank u wel Smile eens met deze info naar de dealer trekken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook