2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Merkwaardig.
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 juli 2012 08:48 PM
  [ # 16 ]

Je moet het zien zoals het is. De DS is een roestbak en als je aan zo’n auto begint kom je steeds meer tegen. Kijk naar de DS van SPAM, hoeveel denk je dat zo’n auto zou moeten kunnen opbrengen? Beter dan nieuw en als hij hem zou willen verkopen dan denk ik dat er veel gegadigden zijn.

Wrakken zijn er genoeg, beetje werk meneeer, heeft wat aandacht nodig. Kijk naar de restauratieverslagen en verbaas je over de moed van sommige mensen. En de onderdelen zijn niet goedkoop hoor.

Voordat ik deze kocht (zij kwam zomaar op mijn weg want ik had het al opgegeven) heb ik er een flink aantal bekeken, soms een pokkeneind weg en de meesten waren zo ver heen dat ik er niet aan wilde beginnen.

En nu staat zij daar te glimmen en heb ik in een jaar ongeveer 500 km met haar gereden. Met de Jaguar ging ik vorige maand naar de tweejaarlijkse APK, blijk ik in twee jaar 285 km te hebben gereden. Ik sleutel liever.

On topic: heeft er iemand een idee wat mijn probleempje is geweest?

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 20 juli 2012 09:06 PM
  [ # 17 ]

Kan dat niet gewoon wat lucht geweest zijn?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 juli 2012 09:13 PM
  [ # 18 ]

Ik weet ongeveer hoe alles werkt en ik vermoed dat de achterste hoogteregelaar ergens is blijven hangen. Het verstellen van de rijhoogte moet geen invloed hebben, de veercilinders hebben volgens mij geen standje waarop ze opeens ernstig lekken. Onder het rijden beweegt de zuiger in de cilinder over een groot deel van de cilinderwand.

Het bizarre is dat zij het nu weer voorbeeldig doet, maar zij staat weken stil en af en toe rijd ik een stukje, dorpentocht of gewoon rijden en zien waar je terecht komt. Ik denk dat ik meer moet rijden met deze bevallige dame. Mijn engelse auto heeft 18 jaar stilgestaan en had daar weinig last van. Ik liet de motor regelmatig even rondgaan zonder starten, olie op de zuigers en na 18 jaar stilstand heb ik er een nieuwe accu in gezet, benzine er in klap op de benzinepomp, starten en lopen. Wel veel rubbers en slangen vervangen uiteraard maar de wielophanging heeft nog de originele 43 jaar oude rubbers en die zijn ook nog goed.

De DS had waarschijnlijk veel langer stilgestaan, mogelijk 27 of 28 jaar en die had daar veel meer last van. Veel moeten vervangen.

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 20 juli 2012 09:38 PM
  [ # 19 ]

en wellicht veel zaken die nog de kop op steken na de lange stilstand…

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 juli 2012 09:53 PM
  [ # 20 ]

Misschien was dit probleempje er een van, maar ik rijd er al ruim een jaar mee en alles werkt zoals het hoort.

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 20 juli 2012 10:53 PM
  [ # 21 ]

Heb je toch zomaar het merk genoemd…...
Mooi die groene, ik had er zo één moeten kopen.
Groet uit een regenachtig Annecy

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 juli 2012 11:54 PM
  [ # 22 ]

Man, hoe kon ik dat nou doen? Ik zal je wat vertellen: op het forum van dat Engelse merk uit Coventry zitten een aantal Citrofielen. Maar ook de niet citrofielen lezen met belangstelling verhalen die we posten over de legendarische Citroen DS en we hebben daar discusies over de geniale vindingen die in deze auto zitten verwerkt. Zo ben ik daar een draadje begonnen over de DS van JeeePee en dat kan daar gewoon. We zijn autoliefhebbers en er zijn veeel interessante auto’s.

En wat dacht je van motorfietsen? De Suzuki GSXR 1000 heeft vijf kleppen per cilinder en levert met zijn liter inhoud 185 pk. Dat is nog eens bruut.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 21 juli 2012 12:09 AM
  [ # 23 ]

Han,

Je ziet het maar…. er zijn zoveel mooie dingen om aan te sleutelen. Ik ben er ook nog steeds niet uit waar ik weer eens mee zal starten….. echter het is nog geen winter.

En eerst maar eens genieten van de komende zomer Smile

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 21 juli 2012 12:13 AM
  [ # 24 ]

Hans Peter, ik zoek een nieuw project en ik denk aan een cabrio net als jij, maar geen Citroen. Ik zoek eigenlijk een auto met mechanische en/of motorische ellende. Dat lasssen en lakken heb ik wel gehad nu. Ik kon een mooie 12 cilinder kopen maar die is me nog wat te kostbaar. Een Mazda MX5 of een Alfa Spider lijkt me ook leuk, of een BMW cabrio. En ik wil een Honda Supermagna.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 juli 2012 12:13 AM
  [ # 25 ]

Han, over de veercilinders:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/180845/P1815/#1488101

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 21 juli 2012 12:19 AM
  [ # 26 ]

Mooi Yuri en bedankt. Mooie foto’s en we zijn gek op foto’s. Ik denk niet dat ik daar snel aan toe ben want als je daar een probleem mee hebt lijkt me dat een blijvend probleem, terwijl dat probleem van mij weer is verdwenen en zij het doet zoals ik gewend ben. Maar het blijft een wijf natuurlijk. Very Happy

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 21 juli 2012 02:15 AM
  [ # 27 ]
Han S schreef:

Maar het blijft een wijf natuurlijk. Very Happy

t’ja en die hebben altijd last van bloedvaat vernauwing enz. voort.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 21 juli 2012 08:38 AM
  [ # 28 ]
waterman schreef:

Han, over de veercilinders:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/180845/P1815/#1488101

Inderdaad mooie foto’s en verslagen…..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 juli 2012 11:26 AM
  [ # 29 ]

Om nog even in te gaan op Han zijn merkwaardige probleempje: Het kan vele oorzaken hebben dat de pomp kortstondig de weg kwijt was en kort achter elkaar aansloeg.

- Lucht in het systeem
- Een luchtbel in de hoogteregelaar ( dit komt best wel eens voor)
- Een slijtplek of beschadiging op een van de zuigers die in de veercilinder heen en weer gaan
- Vuil in de hoogteregelaar
- Vuil in de hogedrukregelaar

Als het probleem zich vanzelf heeft opgelost is het de moeite niet waard er uitgebreid naar te gaan zoeken. Je weet wat ze in de USA zeggen: “If it ‘aint broke, don’t fix it”...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 21 juli 2012 12:49 PM
  [ # 30 ]

Zo is dat, maar ik wil altijd graag weten wat de oorzaak is van dat soort dingen. Wat ik me ook afvraag: stel dat je een brandnieuwe DS hebt, alles nieuw en dus nog geen spat slijtage. Om de hoeveel tijd komt de pomp in en hoe lang blijft zo’n auto op rijhoogte staan?

Waarom ik dat vraag, omdat ik alles graag wil weten, ik ben net een klein jongetje wat dat betreft. Ik heb DSsen gezien die werden geparkeerd en binnen een half uur ter aarde waren nedergedaald en niet zoals het in de bijbel wordt omschreven.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook